Goedenmorgen meiden. Heb 2 weken geleden een echo gehad op dag 3, hieruit bleek dat ik een cyste had, grote enz. heb ik geen idee van. Ik heb een injectie pregnyl toen gekregen dit om de cyste te laten verdwijnen, mocht het niet werken dan krijg ik provera erachter aan. Morgen dus terug komen, ben Benieuwd of de cyste weg is. Ik lees nu al van Meerdere mensen dat ze hier niet bekend mee zijn, heeft iemand van Jullie hier ervaring in? Blijkbaar zijn er weinig ziekenhuizen die dat doen? Afgelopen week licht bruinverlies gehad, na 3 dagen ineens een prop en daarna was alles weer helder.. zou dat em geweest zijn? Het is gelukkig bijna morgen, hopelijk weer gauw door.
Volgens mij helpt Pregnyl niet om een cyste te laten verdwijnen. Pregnyl is bedoeld om een eisprong op te wekken. Een cyste is over het algemeen een doorgroeide follikel. Een menstruatie wil wel eens helpen, al dan niet opgewekt door middel van Primolut/Provera. Maar het kan ook nog ietsjes langer duren, voordat een cyste weg is. Vaak verdwijnen ze uit zichzelf weer. Als een cyste knapt, dan zul je hem niet daadwerkelijk tegenkomen. Het vocht gaat eruit en het weefsel lost op in je lichaam. Er kan wel wat bloed/bruinverlies mee gepaard gaan. Maar je zult geen prop of stolsel terug vinden van een cyste. Succes!
Lijkt mij niet dat pregnyl een cyste doet verdwijnen. Het is immers geen follikel. Maar misschien andere meiden die het wel zo gebruikt hebben? Meestal verdwijnt een cyste de cyclus erna vanzelf is mijn ervaring.
Het kan wel helpen om een cyste te laten "springen". Niet altijd lukt het maar soms gaat hij door de pregnyl wel weg. Heb ik ook eens gehad.
ik heb twee chocolade cystes gehaald maar dat was door de endometriose , denk dat je dan een vocht cyste hebt ,die verdwijnen wel na verloop van tijd , duurt vaak even een weekje of zo
Ik had eerst ook cystes die na mijn menstruatie weer verdwenen, maar die gaan er niet via de buitenkant uit, wordt inderdaad opgelost in het lichaam. Daarna kreeg ik een chocoladecyste (endometriose cyste) en deze verdwijnen niet uit zichzelf en moeten operatief verwijderd worden. Succes morgen!