Niet al te best was t vandaag... Crying or Very sad 1 van 14 mm en 1 van 16mm, voor de rest 6 kleinere. Hopelijk gaan die nog verder groeien. Was erg geschrokken, aangezien er met mij niks aan de hand is. Had eerder een overstimulatie verwacht dan dit. Dit is wel heel weinig. De arts vond t voor mijn leeftijd e.d. ook tegenvallen. Zondag moet ik weer terugkomen en dan waarschijnlijk dinsdag of woensdag de punctie. Hoop dat zondag de andere 6 hard gegroeid zijn. Ga nu ook 225 spuiten ipv 150. Voel me ff niet happy... xxx
Poeh, dat valt tegen, Vietje Hoop voor je dat die 6 kleintjes toch ook nog mee gaan groeien... Duim hard voor je!
ICSI lijst Daffie april gestart met ICSI na mislukte IVF-poging Dagmar1974 Zwanger na 1e ICSI Ginny Hopelijk start juni/juli met 5e ICSI-poging Jootje 1e ICSI in jan/feb 08 mislukt. Nu 2e poging Judibi Start juni met 3e (en laatste) ICSI-poging Miepie80 Op wachtlijst voor 1e ICSI Rach84 Start deze maand met 2e ICSI-poging Vietje eind april gestart met 1ste ICSI Jille 1e ICSI mei mislukt. Hopelijk juli starten met cryo terugplaatsing Agenda Mei 28: Rach84 bellen voor echo en spuitschema 29: Vietje 1ste FM 30: Jootje Testdatum! (2e poging, 2 emmy's) Juni 01: Vietje 2de FM 03: Daffie testdatum 03: Ginny evaluatiegesprek miskraam en wanneer nieuwe poging (nr 5 alweer) 04: Dagmar1974 1e echo nav positieve test op 23-5 06: Miepman eindgesprek uroloog, uitslag 4e zaadtest 10: Judibi 1e FM 18: Rach84 start Decapeptyl 19: Jille evaluatiegesprek na mislukte ICSI. Krijgen dan te horen wanneer cryo teruggeplaatst kan worden. 25: Miepie80 echo en uitslagen bloed Juli 02: Rach84 echocontrole 03: Rach84 start gonal F Zwanger na ICSI Dagmar1974 na 1e ICSI (uitgerekend op 25 januari 2009) Wie volgt
ICSI lijst Daffie april gestart met ICSI na mislukte IVF-poging Dagmar1974 Zwanger na 1e ICSI Ginny Hopelijk start juni/juli met 5e ICSI-poging Jootje 1e ICSI in jan/feb 08 mislukt. Nu 2e poging en ZWANGER Judibi Start juni met 3e (en laatste) ICSI-poging Miepie80 Op wachtlijst voor 1e ICSI Rach84 Start deze maand met 2e ICSI-poging Vietje eind april gestart met 1ste ICSI Jille 1e ICSI mei mislukt. Hopelijk juli starten met cryo terugplaatsing Agenda Mei 28: Rach84 bellen voor echo en spuitschema 29: Vietje 1ste FM 30: Jootje Testdatum! (2e poging, 2 emmy's) ZWANGERR Juni 01: Vietje 2de FM 03: Daffie testdatum 03: Ginny evaluatiegesprek miskraam en wanneer nieuwe poging (nr 5 alweer) 04: Dagmar1974 1e echo nav positieve test op 23-5 06: Miepman eindgesprek uroloog, uitslag 4e zaadtest 10: Judibi 1e FM 18: Rach84 start Decapeptyl 19: Jille evaluatiegesprek na mislukte ICSI. Krijgen dan te horen wanneer cryo teruggeplaatst kan worden. 25: Miepie80 echo en uitslagen bloed Juli 02: Rach84 echocontrole 03: Rach84 start gonal F Zwanger na ICSI Dagmar1974 na 1e ICSI (uitgerekend op 25 januari 2009) Jootje78 na 2e ICSI (30 mei posi-test) Wie volgt
Jootje, ook vanuit hier nog eens VAN HARTE!!!! liefs Daffie (ik wil er ook bij onderaan het lijstje!)
JOOOTJEEEEE gezellig dat je er bij staat.. van harte! ben superblij voor je! zou je er achter willen zetten wanneer je bent uitgerekend? is wel leuk ANDERE MEIDEN we wachten op jullie.... kom snel! duimen duimen duimen
Hoi hoi, Jootje van harte gefeliciteerd! Ik heb gisteren bloed laten prikken en vanochtend gebeld voor de uitslag (die ik natuurlijk al wist). Geen HCG, niet zwanger. Tja, toch weer even met de neus op de feiten. Er is helemaal geen innesteling geweest. De heftige menstruatie komt omdat het baarmoederslijm heel dik is door de progestan tabletten. De cryo terugplaatsing zal mogelijk net niet voor de zomerstop uitgevoerd kunnen worden. Maar dat weten we mogelijk 19 juni. Op 11 juli gaat het lab nl 4 weken dicht. Hoop wel dat het nog voor de vakantie lukt anders wordt het weer augustus/september. En zo kabbelen we maar weer door.... X allemaal Jille
he jille wat k.t! ik hoop dat jullie goed gesprek hebben en dat de cryo er nog voor de vakantie geplaatst kan worden! liefs mij
hi Enise, ja dankje wel.. ik weet het nog maar net en tis nog erg onwerkelijk hoor. woensdag heb ik echo.. dan pas ben ik ehct overtuigd als dat goed mocht zijn.... je staat nog niet op de lijst? weet je hoe dat werkt? of wil je dat niet...
ik zag dat jij je eerste fm hebt 1 dag voordat ik met de decapeptyl begin? dus volgens mij loop jij ietsjes voor. Jille, ik heb ook zo heftig gereageert op de hormonen hoor. raar he hoe dat zo kan overheersen op je gevoel? ik denk dat ik het de 2e keer beter kan plaatsen omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. wat fijn dat er toch embryo's ingevroren konden worden. ik hoop dat de cryo tp nog nét voor de zomerstop gedaan kan worden. het wachten duurt zo lang he! Miepie, jullie zijn idd snel doorgerold in de MMM naar icsi he! heb je nog wel een beetje de tijd om alles een plekje te geven? ik weet nog dat ik zo schrok toen het woord 'icsi' eenmaal was gevallen. nog 2 maanden en dan heb je de intake. word dan ook het spuitschema besproken of alleen wat icsi inhoudelijk is? Vietje, ik had al lang ook in je eigen topic gereageerd op het bericht van je eerste fm. gelukkig kan het nog alle kanten op. hoe voel je je nu? kijk je er weer wat positiever tegenaan? in de lijst staat dat je je 2e fm 1 juni heb. maar is dat niet op een zondag? of bedoel je maandag? Ginny, ik denk dat wij gelijk opgaan deze poging. ik hoop dat we elkaar er goed doorheen kunnen trekken Jootje, ook hier: gefeliciteerd ik ben vannochtend gelijk naar de computer gelopen. wilde gelijk weten wat de uitkomst van de test nou was. Daffie, ik hoop ook dat jij straks onderaan staat. maar iedereen duimt kijhard voor je mee. als jij ook zwanger bent schelen de data's dat jullie zijn uitgerekent ook niet veel trouwens Dagmar, ik hoop woensdag op een super echo! 8) met mij gaat het goed. ik verwacht één deze dagen een brief van het ziekenhuis met het spuitschema en een recept voor de medicijnen. omdat ik nog pregnyl van de 1e poging heb, hoef ik deze nu niet nieuw te halen. ik heb vannacht gedroomd dat ik een klein babytje had met donkere haartjes. het leek net echt. soms kan een droom zo echt lijken. altijd even slikken als je wakker word en denkt: ohja..
Jootje! Echt helemaal top! ZWANGER! YEAH! xxx Jille, kl*te zeg voor je! Ik hoop en duim dat je toch die cryo terugplaatsing krijgt voor de zomer! Dikke knuf Daffie, ik duim zo hard ik kan.... Topper blijf zitten! xxx Dagmar, op naar een mooie echo! xxx Rach, ik hoop dat die droom snel werkelijkheid word! Mijn ziekenhuis is 7 dagen per week open. Dus ik heb idd zondag de 2de FM. Dikke knuffel voor iedereen!
oh lekker zeg vietje! hebben ze een zomerstop of gaan ze ook de hele zomer door? volgens mij hebben ze hier geen zomerstop.
nee volgens mij hebben ze geen zomerstop. Maar daar heb ik toch niks mee te maken Dat is al wat aan t groeien in mijn buikje! Als t goed is xxx
@ rach... spannend joh.. de 2e ICSI komt in de buurt.. krijg je nu ook minder mg? omdat je vorige keer overstimulatie had? en die droom?!?!? die wordt gewoon werkelijkheid.. let maar op! @ Vietje... mijn ziekenhuis heeft ook zomerstop. als deze poging alsnog zou mislukken kan ik eventueel 17 juli weer beginnen met de pil.. niet eerder ivm die stop dus. en ook hier is de ZH altijd open voor zulke dingen.. ik had de FM op koninginnedag zelfs.. en op hemelvaart (1 mei) was ik echt de enige in t hele ziekenhuis leek het wel hahahhaa Voor alle meiden op het wachtbankje........ MIJN DUIMEN DRAAIEN OVERUREN.... en voor Jille en de andere meiden.... kop op.... moed houden... ik denk aan jullie liefs mij
Hoop dat alles goed zal zijn! Op de lijst? Dat hoeft ook niet, ik kwam alleen een kijkje nemen. Heb net een HSG achter de rug, moet eerst 3 maanden wachten tot we verder gaan met onderzoeken.
Jootje, gefeliciteerd! Rach, spannend, weer bijna starten. Je begint op mijn verjaardag, dus dat moet helemaal goed komen . Jille, je had 't al verwacht, maar blijft toch naar te horen dat het écht echt niet gelukt is Dikke knuf! Wij zijn idd heel snel doorgerold ICSI in... was al erg snel duidelijk dat het zaad héél slecht is en dat daar weinig verbetering in zit (zo rond de 200.000 zaadjes per ml, waarvan maar 1 á 2% redelijk of OK is). Ik heb geen idee wat ik in augustus kan verwachten, ik denk dat ik maandag even bel om te vragen hoe en wat. Ook omdat we nog in behandeling zijn bij de uroloog en gyn in het Mesos en die bepaalde vooronderzoeken ook al zouden kunnen doen.
Hoi Miepie, Wij zijn ook redelijk snel uiteindelijk in de ICSI beland. Mijn man heeft ook erg weinig zaadcellen (300 000/ml, waarvan maar een paar % redelijk tot snel), dus daar worden we niet zwanger van al hebben we het graag. Dus meteen afspraak bij Uroloog gemaakt omdat gynaecoloog toen nog 10 weken duurde. Ik dacht: mooi eerst wat andere onderzoeken bij mijn man, hebben we dat vast gehad. Uroloog heeft op spataders onderzocht en daar is hij aan geopereerd (resultaat 800 000/ml) dus een flinke verbetering, maar natuurlijk nog niet eens goed genoeg voor IVF, dus toch ICSI. Ondertussen bloedonderzoeken gehad en ook buisje naar Nijmegen (klinische genetica). Bloeduitslagen waren van beide goed en ook bij mij zag alles er normaal uit. Echter eind december kregen we bericht dat er een chromosoomafwijking is gevonden bij mijn man (5% kans dat het dat was en ja hoor ook die hadden wij).....pong daar werden we weer het gat in gedonderd! Dus ICSI 3 maanden uitgesteld want wij wilden alles tot de bodem uitzoeken op de risico's, wat het betekende etc. Dus naar Nijmegen voor gesprek. Betekenis afwijking: voor man geen probleem, maar er gaat door de afwijking iets fout bij de aanmaak van zaadcellen. Er zijn dus wel een paar goede, maar alleen ICSI zou uitkomst zijn. Als er bevruchting optreedt (wat dus best knap is) is er 50% kans dat we het overdragen op een kindje met het mannelijk geslacht (dus wel gezond, maar ook mogelijk verminderd vruchtbaar). Op meisjes heeft het geen effect (zijn dan drager). Er bestaat een kans van 1% dat een kindje ernstige afwijkingen heeft, daarom hebben we sowieso medische indicatie voor vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wij hebben gekozen om toch ICSI te doen en deze eerste poging is zoals je wel gezien zult hebben mislukt. Er is geen innesteling geweest. Waarom en hoe? wie zal het zeggen. Of dit met de afwijking te maken heeft weten we niet. Wij komen niet voor PGD (pre embryonale screening in aanmerking). Wel zijn er 2 ingevroren, dus we hebben nog een kans bij de eerste poging. Ik wil je met bovenstaand verhaal niet bang maken hoor, want het gros van de mannen heeft geen chromosoomafwijking en is er een andere reden voor het weinige zaad. Wij hebben helaas hier wel mee te maken. Heel veel succes met de eerste poging en hopelijk mag je snel bij Dagmar en de anderen in het rijtje aansluiten. X Jille