ICSI topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dagmar1974, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Tjonge wat ben ik een gans! Had je al gefeliciteerd. Maar dan nog maar een keer, kun je natuurlijk altijd gebruiken...haha

x Jille

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Meiden, ik heb besloten om even wat afstand te nemen van het forum.
    Elke keer als ik die zwangerenlijst zie....ik stond daar ook op en nu niet meer...dat doet pijn :cry:

Ik hoop dat ik me snel weer beter voel en ook snel goed nieuws kan melden.

Knuffel voor jullie allemaal!

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Hier nog steeds geen ongi en ik hoop natuurlijk dat dat zo blijft :D
    We hebben vandaag de testen in huis gehaald, zodat we maandag kunnen testen...
    Hoop zo dat ik mag gaan testen, want dat heb ik pas 1 x in die 2,5 jaar dat we bezig zijn kunnen doen...en toen werd ik een half uur later ongi! :( Dat is nu dus echt niet de bedoeling.

Is het trouwens in elk ziekenhuis zo dat je 18 dagen na de punctie pas mag testen?

Allemaal succes met alles...
    Daffie

4. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Bedankt voor de felicitaties.. kei lief!

Daffie: Wij mochten 15 dagen na de terugplaatsing testen, dit is dus uiteindelijk 18 dagen na de punctie... dus ja bij ons gaat dat ook zo!

Jille, shit zeg dat het niet zo mocht zijn... ik leef met je mee! beetje vreemd dat jullie ziekenhuis zo'n stop heeft.. ik hoop voor je dat je nog voor de zomerstop een cryootje krijgt!

xxxx

5. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    ICSI lijst
    Daffie april gestart met ICSI na mislukte IVF-poging
    Dagmar1974 Zwanger na 1e ICSI
    Ginny Hopelijk start juni/juli met 5e ICSI-poging
    Jootje 1e ICSI in jan/feb 08 mislukt. Nu 2e poging en ZWANGER
    Judibi Start juni met 3e (en laatste) ICSI-poging
    Miepie80 Op wachtlijst voor 1e ICSI
    Rach84 Start deze maand met 2e ICSI-poging
    Vietje eind april gestart met 1ste ICSI
    Jille 1e ICSI mei mislukt. Hopelijk juli starten met cryo terugplaatsing

Agenda
    Mei
    28: Rach84 bellen voor echo en spuitschema
    29: Vietje 1ste FM
    30: Jootje Testdatum! (2e poging, 2 emmy's) ZWANGERR

Juni
    01: Vietje 2de FM
    03: Daffie testdatum
    03: Ginny evaluatiegesprek miskraam en wanneer nieuwe poging (nr 5 alweer)
    04: Dagmar1974 1e echo nav positieve test op 23-5
    06: Miepman eindgesprek uroloog, uitslag 4e zaadtest
    10: Judibi 1e FM
    16: Jootje 1e echo
    18: Rach84 start Decapeptyl
    19: Jille evaluatiegesprek na mislukte ICSI. Krijgen dan te horen wanneer cryo teruggeplaatst kan worden.
    25: Miepie80 echo en uitslagen bloed

Juli
    02: Rach84 echocontrole
    03: Rach84 start gonal F

Zwanger na ICSI
    Dagmar1974 na 1e ICSI (uitgerekend op 25 januari 2009)
    Jootje78 na 2e ICSI (uitgerekend op 2 februari 2009)

Wie volgt :p

6. judibi

judibi Bekend lid

@rach: sorry, ik las je onderschrift te laat en had geen tijd meer om bij te werken :( zit inderdaad even verschil in :confused:
    @jootje: VAN HARTE! dat geeft mij goede hoop voor onze afloop!
    @ginny: sterkte meis, ik kan het me heel goed voorstellen dat je er even niet meer tegenkunt. hopelijk gaat het snel beter met je en ga je ook weer bij de zwangeren horen!

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Jille, bedankt voor je uitgebreide verhaal! Het is wel raar ineens, over "zwanger worden" kunnen heel veel mensen in de directe omgeving meepraten, over ICSI niet (bent alleen elke keer aan het uitleggen wat het is ;)).
    Vrijdag bij de uroloog vragen wij of hij alvast een chromosomenonderzoek kan aanvragen, liever dat dat dan maar gebeurd terwijl we aan het wachten zijn op het AMC...
    Hoop dat het voor jullie met de terugplaatsing van de cryo's wel gaat lukken... Heb je al een idee van wanneer dat gaat gebeuren?

Ginny, heel veel sterkte, kan me voorstellen dat het even te moeilijk is :(

8. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    lieve dames

iemand ervaring hiermee? ik ben dus morgen precies 6 weken zwanger, afgelopen woensdag heb ik mijn laatste progestran bolletje ingenomen.. en nu.. had ik vannacht opeens heeeeeel lichtbruin tijdens het afvegen.. gisteravond lichtroze.. wat is dat?!>?!>!> ik maak me zo'n zorgen....

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He meis, bel even met het ziekenhuis, misschien kunnen zij je geruststellen. Ik weet helaas nog niets over dat soort dingen...

Knuf Daffie

10. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik ben wat aan het lezen op internet maar het schijnt bij de helft van de vrouwen wel goed af te lopen en de andere helft niet.. als het maar niet gepaard gaat met buikpijn.. ik heb wel wat pijntjes onderin.. maar ja, weet niet of dat psychisch is?!?!?!?
    pfffff ellende... die onzekerheid.

ik lees trouwens ook dat bruine afscheiding nog een restant is van de innesteling.. en die heb ik natuurlijk niet gehad zo'n bloeding ivm de progestran. ik heb niet eerder bloedverlies oid gehad..

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Het zal vast niets te betekenen hebben, maar ik persoonlijk had allang de gynaecoloog gebeld ;) Al was het alleen maar dat ze je vertellen dat het normaal is en er niets aan de hand is

xxx Daffie

12. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik kan helaas niet bellen tis weekend.. kan niks anders doen dan wachten... tis alleen met afvegen eigenlijk nog maar...

13. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hoi Dagmar,

Bij ons in het ziekenhuis kun je in het weekend bellen met gyneacologie of de verloskamers als er iets dringends is. Misschien dat je dat zou kunnen doen, al is het maar zodat ze je kunnen geruststellen.

Succes!

Jille

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Jille, ze is al naar het ziekenhuis toe!

Hoe is het met je?

15. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hoi Daffie,

Oh, ik hoop maar dat alles goed is met Dagmar!

Met mij gaat het wel, met ups en downs. De menstruatie is over gelukkig, dus al het klinische is nu achter de rug, maar psychisch is het verschrikkelijk. Heb het met vlagen moeilijk moet dan :cry: en wil dan weg, alleen zijn. Voel me op die momenten zo klote. En de rest van de wereld draait gewoon door, dus mensen hebben hun eigen dingen te doen, wil ze ook niet lastig vallen. Fijn als je dan op hyves een krabbeltje krijgt van een vriendin of kennis, maar het verdriet kun je niet delen, dat is van mij en daar komt gewoon niemand bij, omdat de ander het niet kan voelen. Dat is soms moeilijk, maar we gaan op naar 19 juni, dan hebben we gesprek op zkh.

Wat ik nog het allerergste vind, is dat ik er zo dichtbij ben geweest voor het eerst na 19 maanden en dan lukt het nog niet! Je houdt er natuurlijk wel rekening mee, maar je hoopt toch heel hard dat dit gaat werken en dan blijkt dat niet zo te zijn en moet je alles weer aan de kant zetten: geen kinderkamer kopen, geen namen verzinnen, geen geboortekaartje maken, etc etc. En je vraagt je af of het ooit zo mag zijn. Dat maakt me soms beetje moedeloos, terwijl ik eigenlijk een heel vasthoudend type ben. Maar dit zijn oergevoelens! En wat ik zo oneerlijk vind momenteel is dat Nederland bepaalt hoeveel pogingen ik mag doen! 3 maar, ik vind het echt niet eerlijk. Stel dat ik 4 pogingen nodig heb? En daar betaal ik dan zoveel premie voor! Maar goed, ben nu geloof ik misschien ook wel onredelijk, omdat ik het ook onredelijk vind!

Maar jullie herkennen dit waarschijnlijk allemaal.

X allemaal en veel succes. Hopelijk staan jullie ook onder aan het lijstje zometeen.

Jille

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meissie

Ik herken je gevoel zo goed. Bij ons is de eerste poging ook mislukt en dat moet je inderdaad alleen verwerken en dan krijg je het gevoel dat het nooit zal lukken. Wij zijn nu bijna 2,5 jaar verder sinds we besloten voor een kindje te gaan en het gaat echt niet in de koude kleren zitten hoor! Ben ook ontzettend bang dat het nu alsnog misgaat, terwijl we er nu echt heel dichtbij zitten voor mijn gevoel!

En dat van die 3 pogingen vindt ik ook werkelijk absurt en dan mogen de verzekeraars ook nog uitmaken wanneer een poging een poging is en das bij iedereen weer anders :( Je bent dus niet onredelijk en dat zal iedereen vinden die in deze situatie zit...en ook heel veel mensen die niet in deze situatie zitten!

Dikke knuffel, geef je verdriet een kans en dan kotm het vanzelf dat je weer verder kan/wil!

Dikke knuf Daffie

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Lieve Dagmar, weet je al wat?

18. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik baal zoooo.. tis net overgegaan op gewoon bloed.. de gyn heeft gekeken maar kan nog geen zinnig woord zeggen wat er aan de hand is. hij zag wel iets zitten maar weet nite of het goed of niet goed is. het is nog te vroeg.. t enige dat ik nu kan hopen is dat het 1 van de 2 is die afdrijft zeg maar.. en dat er nog 1 goed zit..
    woensdag hoopt hij meer te kunnen zien, tis nu echt afwachten...
    :cry:

kan wel janken! waarom waarom waarom

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He gatsie Dagmar...daar wordt je toch megaonzeker van! :( :(

Ik hoop dat je goed nieuws krijgt woensdag! Das nog lang wachten in onzekerheid hoor :(

Megadikke knuffel Daffie

20. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    lieve daffie.. ja idd ik voel me zooo k.t
    heb de banner maar weggehaald... pfffffff wat een gedoe
    hij kon me ook niet gerust stellen.. ben nu nog onzekerder en banger dan vanmorgen...

Deel Deze Pagina