ICSI topic

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dagmar1974, Mar 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    hai liselot.. ja ok maar die steken.. dat zijn echt steken van onderen zeg maar :( :confused: , ik heb opgezocht op google en dan krijg ik opmerkingen als dat de baby indaald.. pffff ik denk dan gelijk weer.. zie een miskraam! :cry:
    bah ik vind t maar niks die wachtdagen hoor hahahaha, ik voel constant van die nare pijntjes en steekjes die ik nog niet eens kan voelen denk ik bij een evt. zwangerschap.

weten jullie of je het ondanks progestran toch merkt dat het misgaat?

2. lieselot

lieselot Bekend lid

May 29, 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    He Dagmar,

Die steken van onderen heb ik ook hoor, kunnen behoorlijk pijnlijk zijn!
    Ik weet eerlijk gezegd niet waar ze vandaan komen, misschien komt het door de hormonen die ervoor zorgen dat ons baarmoederslijmvlies in goede conditie is?

Liefs Alice

3. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    oohw ok.. gelukkig maar doet me goed dat te horen dat ik niet de enige ben :)
    op zich wel logisch natuurlijk je lichaam heeft toch wat te verwerken nu en de voorbereiding begint dan denk ik vrij snel..

hoe voel jij je nu verder Lieselot? heeeeeeerlijk weer he? zo even naar mijn moeder toe voor mamsdag...
    mijn eigen dochtertje is er helaas niet, die is bij haar vader.. dus wij hebben het gisteren al even licht gevierd :p

4. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    hallo allemaal,

Ben net terug van de punctie! Viel harstikke mee! Oke, het is best een beetje pijnlijk, maar wel te doen! En een fijn team wat je geruststeld doet ook veel natuurlijk! Al met al dus prima gegaan.

Ze hebben 10 eitjes kunnen vinden en nu moeten ze het kunstje in het lab geen flikken! Woensdag hoor ik hoeveel er zijn bevrucht en hoelaat de terugplaatsing is. Waarschijnlijk al woensdag en misschien donderdag.

We zullen zien! Spannend, maar weer een stapje dichterbij.

Groeten,
    Jille

5. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    heeej meid

nou ik ben blij dat het je is meegevallen hoor.. ik vond het geen pretje.. ik ben tijdens de punctie niet bij geweest trouwens.. ik heb een roesje gehad en heb er niks van meegekregen.. was wel heel raar want ik schijn tijdens de behandeling wel 10 x gevraagd te hebben ZIJN HET VEEL EITJES? hahahaha ik weet dat echt niet meer.. maar dat zij mijn man achteraf.
    toen ik bijkwam lag ik op de kraamafdeling wakker te worden en toen vroeg ik de zuster weer hetzelfde, ze moest lachen en zei dat heb je me al 2 x gevraagd hier. zooooo vaag...

maar de dagen ernaa poeheee die heb ik echt liggend door moeten maken, ik verging van de pijn, het is nu pas echt over..
    maar elk lichaam is gelukkig anders.

ik zal heeeeeel hard voor je duimen dat er maar veel eitjes goed zijn bevrucht en dat je evt. zelfs cryos krijgt.. wij niet helaas.
    ze hebben bij ons 2 teruggeplaatst omdat ze niet van topkwaliteit waren maar goed.

liefs mij

6. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Nou, das geen pretje voor je geweest dan!

Ik heb nu een beetje zwaar gevoel in mijn buik, maar gaat verder prima!

Bij ons plaatsen ze er maar 1tje terug. Dit ivm de chromosoomafwijking van mijn man. Twee kon ook, maar daar hebben we niet voor gekozen, omdat wij niet voor de keus willen gesteld worden om na een eventuele vlokkentest (als ik zwanger raak natuurlijk) een tweeling zwangerschap af te moeten breken. Wij hebben nl <% kans op een ernstige chromosoomafwijking bij het kindje. De kans hierop is heel erg klein, maar stel dat 1 kindje dit heeft en het andere niet, dan moet je de hele zwangerschap afbreken en voor die keus willen we niet komen te staan.
    Dus het wordt er sowieso maar 1. Hopelijk wel cryo's, maar we zullen zien.

Gr. Jille

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He meiden,

Ook wij zijn bezig met een ICSI-poging na een mislukte IVF-poging begin van het jaar. Hier trad geen bevruchting op en bleek het zaad echt te zwak om het via een gewone IVF behandeling te doen.
    Nu sinds 2 mei aan het spuiten met puregon en morgen de 2e FM. Vindt het allemaal weer erg spannend en hoop morgen een punctiedatum te horen. Toch vindt ik ICSI wel weer anders als de IVF...ik moet veel langer spuiten en het voelt zo definitief als het laatste redmiddel...Maar goed, gaan er maar positief tegenaan :)
    Ben nu ruim 3,5 week aan het spuiten, dus vindt het wel weer genoeg ;) Het spuiten op zich gaat wel, maar elke dag rekening houden met de tijd en dan die bijwerkingen van de hormonen...ben echt hondsmoe, kan echt uitvallen en heb nu steken in mijn onderbuiken en bukken is ook niet echt geweldig, mar dat zullen de eierstokken zijn! ;)

Jille, ik hoop dat ze mooie embryo's maken voor jullie :) Zou wel een snelle terugplaatsing zijn, bij ons doen ze het pas na 4 a 5 dagen. Succes met wachten in ieder geval!

Dagmar, ook hier...ik duim voor je...we slepen je door de wachtweken heen :D

Alice, alles nog goed? Duim duim duim duim...ik voel aan mijn eieren dat je zwanger bent hahaha.

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zijn net terug van de 2e FM en ze zijn mooi doorgegoeid. Rechts zitten 5 follikels tusen de 17-21 mm en wat kleintjes en links zit er 1 van rond de 20 en 3 wat kleinere van rond de 12-13 mm. Oftewel donderdag of vrijdag de punctie. Deze ghynaecologe dacht donderdag, maar we worden vanmiddag tussen 13:00-15:00 uur gebeld voor de exacte dag.
    Ben blij dat we niet meer terug hoeven te komen voor een FM en dat de punctie in zicht is. :D :D :D
    Ik zie wel op tegen de pregnyl, omdat ik daar vorige keer zo beroerd van ben geweest :( :( Gelukkig mag ik de helft spuiten, dus ik hoop dat daarmee ook die nare bijwerkingen wegblijven :(

Ik ga lekker genieten van mijn vrije dag, na 4 dagen gewerkt te hebben terwijl bijna heel nederland vrij was :D ;)

Liefs Daffie

9. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Hoi Daffie,

Spannend hoor! Succes deze week met de punctie. Ik vond het erg meevallen, maar had gisterenmiddag en avond wel buikpijn, vandaag gewoon weer een halve dag gewerkt en nu rusten op de bank.

In tilburg plaatsen ze altijd na 2 a 3 dagen terug, dus vandaar morgen of overmorgen al. Hoop zelf morgen, ik wil de wachtweken in (of liever gezegd, dat ze al voorbij zijn....)!

Hoop echt dat er mooie tussen zitten en dat er een aantal ingevroren kunnen worden.

Groeten,
    Jille

ps dagmar....valt het wachten nog mee?

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi Jille,

Ik vond de eerste punctie ook meevallen hoor, hoop dat het donderdag net zo is ;)

Ben net gebeld en heb inderdaad donderdag de punctie om 11 uur.
    Vanavond de pregnyl, morgen lekker helemaal niets spuiten en dan donderdag vol goede moed naar het ziekenhuis.
    Vindt het ongelooflijk spannend en net kwamen de herinneringen aan de eerste poging (was een gewone IVF) weer helemaal boven...de spanning van de dagen na de punctie en toen het vernietigende telefoontje dat er helemaal geen bevruchting had plaatsgevonden.

Ik hoop toch zo dat ze in het lab de juiste zaadjes in de juiste eitjes doen en dat daar dan een kindje uitkomt....het is zo welkom na ruim 2 jaar proberen en diverse behandelingen!

Ik hoop dat je morgen al goed bericht krijgt en een pracht embryo bij je krijgt! Mijn duimen draaien.

Dagmar, gaat het nog met w88? ;)

Liefs Daffie

11. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    heeej daffie,

nou ik heb het wel moeilijk hoor met wachten, het valt me erg zwaar.. vooral omdat je niet merkt als t misgaat omdat ik progestran gebruik.. het moet niet misgaan natuurlijk.. maarrrrrr ik zou het erg zuur vinden als ik straks positief test en stop met die pillen dat je dan opeens wel miskraam krijgt, dat kan gebeuren daarmee..

ik heb trouwens ook pregnyl gespoten voro de punctie maar ik had er totaal geen last van alleen maar dat de naald zo groot was..

@ jille
    bij mij was zondag de punctie en donderdag de terugplaatsing dus ook 5 dagen..
    jij krijgt dus 1 terug? bij mij zeiden ze in eerste instantie maar 1 ivm mijn leeftijd maar toch hebben ze nu 2 gedaan omdat ze niet van topkwaliteit zijn. dus helaas geen cryos! moet gewoon raak zijn nu...

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Dagmar,

dat wachten is een crime he... :(
    Maar als het uiteindelijke resulaat er is, maakt het allemaal niets meer uit ;)

Vorige keer van de pregnyl lage bloeddruk, hartkloppingen en heel vreemd gevoel in mijn lijf gehad. Dacht dat ik ertussen uit zou knijpen en lag met de telefoon in mijn hand op bed om 112 te bellen.
    Mannetje had nachtdienst en is naar huis geraced toen ik belde dat het niet goed ging. Heeft midden in de nacht de gyn. gebeld en die vertelde dat hij dat 1 x eerder had gehoord...had ik weer :( :( Moest na 3 uur over zijn en dat was ook zo... maar zie er dus wel een beetje tegenop, vandaar dat ik nu minder mag spuiten. In de meeste ziekenhuizen doen ze altijd maar 1 ampul, maar in het UMCU doen ze altijd 2 ampullen. Gelukkig hoef ik nu maar 1 ampul te spuiten!

Succes met wachten meid!

liefs Daffie

13. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Wat een gedoe allemaal he, spuiten, hormonen, wachten, wat worden we toch op de proef gesteld maanden achtereen! Maar hopelijk is het het wachten meer dan waard.

Morgen worden we gebeld door het ziekenhuis of morgen of overmorgen de terugplaatsing kan plaatsvinden. Als het morgen is is dit op dag 3 als je tenminste de dag van de punctie meerekent.

En dan komt het wachten.....afschuwelijk lang lijkt me dat. Gelukkig is de meivakantie voorbij en ben ik weer gewoon aan het werk, dan word je in ieder geval wat afgeleid.

Succes dames.

Groeten,
    Jille

14. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    gatver daffie... dat lijkt me doodeng zeg! kan me voorstellen dat je dat niet weer wilt hebben. is er geen ander middeltje dan de pregnyl waar je wel tegenkan?
    ik had sowieso maar 1 ampul.. alhoewel 2 buisjes poeder met 1 buisje water vermengen...
    gek genoeg heb ik niet veel last gehad van de hormonen, terwijl ik altijd de lichtste pil had die bestond omdat ik er depressief van werd. ik was erg bang dat dat nu weer zou gebeuren.. maar nee, ging goed! ik vind deze wachtweken nog het ergste van alles.

Jille dat zou supertof zijn zeg.. wat een verschil dan he per ziekenhuis!
    ik ga heeeeeeeeeeel hard voor je duimen.. zitten we samen op het wachtbankie! :D

ik vond de vakantie juist lekker man.. lekker doen wat je zelf wilt.. evne liggen als je niet fit bent enzo.. kan nu niet meer.. heb vandaag gewerkt maar viel me best zwaar hoor. nog 2 nachtjes en ik zit op de helft.. :D

samen staan we sterk meiden!

15. lieselot

lieselot Bekend lid

May 29, 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    He Daffie,

Hier gaat het nog steeds goed, nog geen spoor van de :evil: :evil:
    Vanavond gaan we testen, eigenlijk mag dit pas morgen, maar dan ben ik alleen en ik heb liever mijn vriend erbij, omdat het de vorige keer zo heftig was....
    Heel veel succes donderdag met je punctie :)

Jille, heel veel succes vandaag met het telefoontje van het ziekenhuis!
    Ik ga voor je duimen :)

Dagmar,
    Ik vind het wachten ook vreselijk, maar ik ben nu bij de 2e terugplaatsing wel veel rustiger dan de 1e keer, toen wist ik helemaal niet wat me te wachten stond en ik voelde van alles...
    Nu weet ik dat dat allemaal niks hoeft te betekenen en dat het door de pregnyl kwam :(
    Hoe gaat het nu met je?

Liefs Alice

16. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ooohw lieselot wat spannend! ik ga heeeeeeeel hard voor je duimen.. fijn dat je vriend erbij is. dat wil ik ook hoor. dus wij doen het waarschijnlijk ook dagje eerder dan gepland.. ik moet op 14e dag mara ik heb hier oko wel gelezen dat het al vanaf dag 12 kan :D

Jille al iets gehoord?

ik heb nu pijn in mijn buik :confused:
    vanmorgen verdraaide ik mij een beetje te snel om de wekker uit te zetten en dat voelde ik gelijk aan mijn eierstokken hhahahaaa...
    en zojuist beetje te lang staan kletsen en dan voel ik me gelijk weer wat misselijk en beetje last van de buik...

en jij? erg zenuwachtig voor vanavond? wat zegt je gevoel?

17. lieselot

lieselot Bekend lid

May 29, 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ja, ik had in het begin ook vaak buikpijn, maar ik had ook last van mijn darmen door de pregnyl :cry:

Ik voel me zenuwachtig, denk nog steeds dat ik niet zwanger ben, maar stiekum hoop je er natuurlijk toch op...
    Ik heb al een paar dagen ongikrampen, maar de :evil: :evil: komen niet...
    Maar bij de 1e terugplaatsing werd ik ook pas op de tesdatum ongesteld :( , dus het kan nog...

18. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja het beroerde is dat je door al die hormonen ook zwangerschapsverschijnselen kan krijgen he? dat is het vervelende er aan. je kan niks anders doen dan wachten wachten wachten...

maar ik heb zelf wel zoiets van een miskraam moet je toch wel kunnen voelen oid? of is het nog in een te vroeg stadium zo bij ons?

19. lieselot

lieselot Bekend lid

May 29, 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    ja, daar is het inderdaad te vroeg voor, normaal gesproken zonder behandeling weet je nog niet eens dat je bevrucht bent en als het niet goed gaat word je gewoon ongesteld, daar merk je dus helemaal niks van...
    Bij onze vorig poging lukte het niet en ik ben gewoon ongesteld geworden, niks van gemerkt...
    Ja, van de hormonen heb ik me echt zwager gevoelt, zelf misselijk geweest de 1e keer :(

20. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja en ik heb gehoord dat de progretran ongesteldheid tegenhoud... dus dan merk je het helemaaal niet! dat vind ik erg vervelend.. voor t zelfde is t nu al mis en ga ik mara door met die rothormonen en onzekerheid

Share This Page