ICSI UZ Gent (met pgd)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Adriana85, May 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort starten met een ICSI traject in Gent en ben eigenlijk op zoek naar lotgenoten. De reden voor ICSI is dat ik een gebalanceerde translocatie heb. Wij doen dus ook PGD.
    Vanmiddag heb ik de map met daarin de administratieve rompslomp eens goed doorgenomen. Begrijp ik nu goed dat we op de dag van de punctie €3800 moeten betalen? Dat is nogal wat. Uiteraard is dat geen probleem maar ik vraag het me gewoon af of ik dat niet verkeerd heb begrepen ofzo.
    De tweede vraag gaat over de pgd. Wanneer krijgen we nou de uitslag van hoeveel gezonde embryo's er zijn verkregen? Daar zie ik misschien wel het meest tegenop, het wachten op dát antwoord. We krijgen sowieso geen verse tp, alle embryo's worden ingevroren. Dus hopelijk een terugplaatsing in een volgende cyclus. Iemand daar ervaring mee?

2. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

Jul 26, 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hoi Adriana,

Zelf zit ik merendeel voor de behandeling in Terneuz.en. De punctie en terugplaatsing doen we in Gent. Ik ben bij de CZ verzekerd en we hebben de icsi aanvraag naar de cz verstuurd. Al snel stuurden ze via de post de goedkeuring. Die goedkeuring moesten wij meenemen toen ik voor de punctie moest. Wij moesten dus die 3800 euro niet betalen.
    De icsi behandeling in combinatie met pgd weet ik niet. Dat is bij ons namelijk niet aan de orde dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wanneer moet je precies naar Gent? Spannend hoor!

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

Jul 26, 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ow en ik heb ervaring met geen verse terugplaatsing, maar een cryo. Alleen moest ik van Terneuz.en, wel eerst een volledige eigen cyclus weer afwachten. Dus.. Februari punctie, daarna ongesteld. Toen weer een hele cyclus.. En toen ik in april weer ongesteld werd, begonnen de echo's weer om te kijken of er een follikel groeit. Toen we groen licht kregen heb ik de Ovitrelle gezet en dan zoveel dagen later was de terugplaatsing..

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Hey muzieknootje, bedankt voor je reactie!

Nou bij mij gaat het waarschijnlijk hetzelfde zijn, ik ben ook verzekerd bij cz en krijg mijn echo's ook in tnz :)
    28 mei is de startecho (in Gent) en 9 juni de eerste fm in tnz.
    De goedkeuring hebben wij idd wel al binnen maar in die map staat dat je dat bedrag moet betalen als je niet in België verzekerd bent. Ik ga er toch maar over bellen denk ik. Is toch een behoorlijk bedrag he ;)
    Heb je wel €100 moeten betalen bij de intake? Soort van borg. De eerste kosten voor bloedonderzoek e.d. trekken ze daarvan af, maar die kan je wel gewoon indienen bij cz. Wat ik ervan terugkrijg weet ik nog niet.

Ik zie in je handtekening dat je ohss hebt gehad, vandaar geen verse tp neem ik aan? Misschien ook dat je daarom een cyclus langer moest wachten. Mij is verteld dat het in de volgende cyclus meteen kan, juli/augustus dus.

Enne, succes want je zit in de wachtweken zie ik ;)

Liefs Adriana

5. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

Jul 26, 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hey Adriana,

Ik denk toch dat het dan iets anders gaat zijn. Wij deden de startecho in tnz, eigenlijk het hele traject vond plaats via tnz. In gent alleen punctie en terugplaatsing. Dus ik heb daar ook geen intake gehad, dus ook die 100 euro moest ik niet betalen. En over die goedkeuring, ik bedoel die brief van het cz die je hebt gekregen. Gent wilde daar een kopie van, + van m'n paspoort + van m'n verzekeringspasje en toen was het goed. Ze stuurden alles dan direct door naar de cz.

Ik kreeg inderdaad ohss, en daardoor moest de verse tp worden uitgesteld. Het zou goed kunnen dat we daarom een extra cyclus moesten wachten, puur om m'n eierstokken rust te geven.

Nu inderdaad volop ik de wachtweek. Ik moet tot volgende week vrijdag wachten, maar heb er helaas sinds gisteren niet al te veel vertrouwen meer in. Heb nl sinds de terugplaatsing echt een pijn in m'n onderbuik dat ik ongesteld moet worden. 's Ochtends is die pijn er dan niet of minder, maar 's avonds op de bank is die pijn heviger.. :(

Maar goed, het kan nog steeds natuurlijk en misschien zegt die pijn niks. We blijven duimen!

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Dat bedrag daar ga ik dan nog maar over bellen.

Meer/andere ervaringen zijn altijd welkom!

Veel succes/sterkte in de laatste wachtweek. Hoe oud was de cryo die je hebt teruggeplaatst gekregen? En de buikpijn zegt idd niks hoor. Hopelijk over een weekje een mooie positieve test!

Share This Page