IUI; Liever een beetje te vroeg, of een beetje te laat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shaddixxx, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Om deze maand niet 'weg te gooien' hebben wij onze kliniek gevraagd of we bij hen nog één keertje IUI mogen proberen, voor we naar Dusseldorf gaan. De artsen zijn er akkoord mee gegaan.

Nu heb ik momenteel het gevoel dat, als we het perfect willen timen, de IUI zondag zou moeten zijn, maar dan werken ze niet. Waar zouden jullie in dit geval liever voor kiezen? De IUI een beetje te vroeg doen, dus op zaterdag, of liever iets te laat, dus op maandag? Ik heb straks weer een echo, en als dan blijkt dat zondag inderdaad het beste zou zijn, kan ik aangeven wat ik liever heb.

Onze slagingskansen zijn natuurlijk vrijwel nihil, maar ik wil toch alles doen om die kans te optimaliseren..

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

ik zou eerder doen......aangezien er bij klussen ook het advies is liever 1-2 dagen voor de ovulatie te klussen...

Succes!

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik zou als het semen niet zo goed zou zijn toch voor een dag later gaan. Tenminste, weet niet of het bij jullie ook zo is, maar hier is het zo dat als je zaterdag de IUI wilt, dat je op vrijdag al het semen moet inleveren, en dat gaat wel iets ten koste van kwaliteit.

Als kwaliteit goed is, zou ik het wel vrijdag inleveren en zaterdag IUI, want dan kan je zaterdag na de IUI zelf ook nog klussen ;)

Je kunt er ook nog voor kiezen om geen Pregnyl te laten zetten, en de IUI op maandag te doen. Tis wel een gok, maar zonder Pregnyl springt ei misschien iets later.

Maar in principe lijkt me VOOR je eisprong handiger dan er misschien NA.

Ach misschien kom je vandaag wel op 16,5mm, en moet je morgen terug en komt de IUI gewoon op maandag uit, dan is er niks aan de hand :D

4. Net nog even een ovutest gedaan voor we vertrokken en de was knalpositief.. Denk nu dus toch dat de IUI morgen zal zijn. We zitten nu in de wachtkamer :)

Wij leveren overigens het zaad een uurtje voor de IUI in, dus er zit gelukkig geen hele dag tussen!

Bedankt voor de reacties!

5. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Als ie knalpositief is zal t inderdaad morgen wel zijn, veel succes vast :)

6. Het wordt inderdaad morgen, dankjewel! :)

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Veel succes! Hopelijk hoeven jullie niet meer naar Düsseldorf ;) de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zelf zouden wij ma 4 iui behandelingen over gaan op IVF. Alles gereed voor de start, komt de menstruatie niet op gang. Blijk ik ineens spontaan zwanger te zijn geworden. Dit wondertje is nu een vrolijke dame van 15 maanden!

8. Wij blijven inderdaad gewoon keihard hopen op een wonder..

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

Succes morgen!
    Duimen duimen.....

10. Dankjewel!

11. shady1980

shady1980 Actief lid

15 aug 2012
    101
    0
    0
    werkzaam in de gehandicaptenzorg
    omgv Rotterdam
    Hey shaddi..... wat super dat je nog iui kon doen zeg....super....ik zal dik voor julie duimen en dat je niet naar dusseldorf hoer haha...(zou toch helemaal g eweldig zijn )
    veel succes meis....;)
    Liefs Shady1980

12. Dankjewel meis.De kans dat dit nog wat wordt is wel heel klein hoor. 0,00002% als ik het goed heb ;) De arts gaf zelf ook al aan dat dit helemaal niet zinvol is.. Maar goed, we hebben in ieder geval gedaan wat we konden! Hoe is het met jou?

Deel Deze Pagina