He Scorpion, Ik hoop inderdaad voor jou ook dat het niet nodig zal zijn, maar begrijp ik nou goed dat je combi ivf/icsi wel zou willen doen? Want volgens mij is het verschil eerlijk gezegd niet zo groot. Het traject met hormonen werken en een eicelpunctie ondergaan gebeurt bij beide behandelingen. Het grote verschil tussen ivf en icsi is volgens mij dat bij ivf de eicel en spermacel in een glaasje worden gezet en bij icsi wordt de eicel echt aangeprikt. Daarbij is de kans op bevruchting groter en dit gebeurt allemaal buiten jou lichaam dus daar merk je zelf niets van. Ik zit zelf in de beroemde wachtweken van een icsi behandeling, en ik moet zeggen dat alles mij best mee gevallen is. De punctie was alleen heel even pijnlijk en het wachten nu is vervelend. Ik hoop in ieder geval dat alles iets duidelijk voor je is nu
Na 3 IUI behandelingen moesten wij ook over op ICSI omdat mijn vriend vaak nog niet eens een half miljoen zwemmers had en bovendien langzame zwemmers. Meerdere vmk's gehad en dat kwam naar mijn mening door mij, omdat ik het vruchtje heel snel afstoot (goed afweersysteem, wat voor andere dingen natuurlijk heel goed is). Ze zoeken in het lab het beste zaadje uit en brengen die in het eitje. En eigenlijk is de kans op een heel gezond kindje naar mijn mening hierdoor juist heel groot. Een zwak zaadje kan dan niet per ongeluk net degene zijn die dan naar binnen zwemt zoals bij IUI of IVF. Dus ik zou me echt geen zorgen maken over de 'kwaliteit' van je kindje... Enige wat je daarvoor kunt doen: is gezond eten / drinken en zorgen dat je veel ijzerrijk voedsel eet zodat de hersenen zich goed kunnen ontwikkelen en verder natuurlijk foliumzuur nemen. Ons kindje is heel gezond en sterk en is een ICSI kindje (en ook nog eens van een embryo die eerst ingevroren is geweest)! Toen ik begon met behandelen had ik ook voor mezelf de grens gesteld van alleen IUI, maar toch ben ik ook verder gegaan ... tja, als je wens groot is ; doe je het toch denk ik. Sterkte meid en ook heel veel succes!!
he bah wat onaardig ik denk je blokkeert me hier ook wel net als op fb .....had ik nu nooit achter jou gezocht ...
Wat een verhalen. Ik ben echt van de sterkste overleeft. Een laborant die die keuze maakt staat mij niet aan. Endo heel veel succes nog even! Duim voor je!
Scorpion dankjewel. Ik snap nu wat je bedoeld. Ik dacht dat je geen icsi wou ivm angst voor behandeling. Nou maar hopen dat ivf niet eens nodig is.
Nou, ik snap je eigenlijk heel goed hoor, Scorpion! Wij zijn ook net begonnen aan het ICSI-traject, en ik heb die vraag hier ook de revue laten passeren. Ik dacht er ook aan, dat het allemaal zo 'geforceerd' en niet vanuit natuurlijke selectie gaat, of het dan meer kans zou hebben op afwijkingen. En inderdaad, de laborant kiest echt een zaadje uit, toch een gek idee. Ik weet nu dat ze tijdens de groei van de embryo's erg letten op het aantal celdelingen per dag en de grootte en symmetrie van de cellen. Als dat goed zit, is het een 'mooie' embryo. Ik zal er gewoon op moeten vertrouwen! Tenslotte wil ik toch graag een kindje, en zonder hulp is de kans meteen heel klein dat het hier gaat lukken... Succes met het maken van je keus!