Hoi meiden, Als maandag alles rustig is op de uitgangsecho, kan ik maandag beginnen met spuiten. Ik zit me ineens te bedenken op welke tijd ik zal gaan spuiten, wat is handig... dus mijn vraag aan jullie; op welke tijd spuiten jullie? Liefs Vlinderr
Ik deed dat altijd zo rond half 8 's avonds. Dan lag prinsje net in bed en had ik de tijd. Als je 's avonds weg moet ik dat vaak wat later en dan heb je dus al gespoten. Succes met de behandeling!
Ik spuit altijd rond half 9 avond's. Meestal hoefde ik voor die tijd niet weg en ik vond het altijd een rustig moment op de avond voor bankhangen en spuiten
Ik spuit/spoot altijd na het avond-eten. Mijn man schenkt het toetje in en ik zet effe een spuit in mn buik... Klinkt misschien een beetje raar, maar zo'n vast punt in de dag vond ik erg handig.
ik deed het altijd rond 18.30. Dan moest ik meestal ook de pregnyl zetten en vond het wel handig. Als je bv uit eten gaat, kun je het vaak nog net thuis doen. Maar als je laat uit je werk komt, kan het ook nog gewoon. Succes met spuiten!
Ik rond half acht in de ochtend, nog niet op mijn werk want heb ook late diensten, daarnaast adviseerde het zkh ook tussen 7 en 9.
Ik spoot om 6 uur omdat manlief tussen die tijd weg ging . De eerste spuit vonden we spannend vandaar . In overleg met ziekenhuis mocht dat . Ze adviseerden tussen 7 en 9 s ochten s .
Wat raar, dat advies in de ochtend. In een natuurlijke cyclus schijnt de afgifte van fsh namelijk het hoogst te zijn in de namiddag. Ik zou zo'n advies dan ook logischer vinden eigenlijk...
Tegen mij hebben ze helemaal niets gezegd over ochtend of avond. De gyn nam wel aan dat ik in de ochtend m'n spuiten zette maar toen ik zei dat ik het avond's deed was dat ook geen probleem. Ze ging er denk ik vanuit dat iedereen dat ochtend's doet.
Ik moest het s ochtends voor 12 uur doen, dat werd tussen 7:15 en 8. Als ik een fm had mocht ik eerst geen menopur zetten. Soms werd dit dan wel 11 uur ofzo.
ik moest decapeptyl en gonal-f spuiten tussen 16.00u en 24.00u. ik heb altijd rond 17.30u gespoten omdat dit het tijdstip was waarop ik bijna altijd op dezelfde plek was en alleen kon zijn; namelijk op mijn werk. Ik deed de spuiten in een afgesloten broodtrommel in de koelkast dus niemand merkte er iets van. Omdat ik een eigen werkkamer heb, kan ik gewoon de deur dichtdoen en rustig spuiten. Ik vond het ook fijn dat ik de rest van de avond er niet meer aan hoef te denken, vooral als ik bezoek zou hebben of bij iemand op visite zou gaan leek dat me lastig. misschien overbodig voor jou maar mijn tip: zet een wekker in je mobiel, ik vergat soms bijna de tijd en het alarm hielp mij herinneren.
Verschillende tijden lees ik. Mij lijkt rond 19.30/20.00 uur wel prettig, maar mijn ouders komen nog wel es eten en blijven dan plakken... zij weten hier niks van, wat ik graag zo wil houden. Ik zat al te denken aan een mini koelkast (kan ik dan boven neerzetten)... maar die dingen kosten ook al snel 100,-. Iemand nog een idee voor dit probleem?
Vlinder, waarom niet half 6 's avonds dan?? Meestal heb je dan geen bezoek, toch? Of net aan het einde van de werkdag? Als je geen eigen werkplek hebt, kun je misschien het gehandicaptentoilet als plek overwegen (vaak grotere ruimte). Let dan wel extra op hygiene! tip: je kunt tegenwoordig ook koelboxen kopen die een koelsysteem hebben (mits aangekoppeld uiteraard). Wij hebben zo'n ding voor op de camping...Weet niet of ze goedkoper zijn.....
Ik deed de hyper stimulatie niet in eigen cyclus . En was ook eerst aan de pil voor ik spoot . Mis komt het daar door ! geen idee verder hoor .
Persoonlijk lijkt het mij wat overdreven om hier speciaal een koelkastje voor te kopen. Menopur (wat ik spoot) hoeft al niet in de koelkast en decapeptyl kun je gerust een paar uur buiten de koelkast bewaren. Heb een keer pregnyl gespoten toen we een bbq hielden. Dat is maar een klein doosje, dus kon ik zo stiekem meenemen naar boven. Als je bang bent dat ze in de koelkast kijken zou ik t in een bakje bewaren ofzo.
zo doe ik het ook; werkt prima. Met briefje erin ''medicatie van....'' voor het geval iemand het opent en schrikt.....Ik heb zo ook 's in een restaurant gevraagd of ze het in de koelkast wilde zetten. Ik heb gewoon gezegd dat het mijn medicatie was zonder te vertellen waarvoor. Die mensen weten toch niet wat er aan de hand is, ook al denk je soms dat het op je voorhoofd geschreven staat, maar dat is niet zo he