Pil door slikken om datum punctie uit te stellen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mizz, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanwege endometriose slik ik als voorbereiding op mijn 2e ivf poging de pil. Vanuit deze strip slik ik gelijk de volgende strip waarna ik op dag 17 van die "cyclus" begin met decapeptyl.

Nu heb ik doorgerekend en kom ik met punctie precies uit rond een belangrijke bruiloft die wij hebben. Zou ik, om te voorkomen dat ik op die dag de punctie heb (of dan net na de punctie zit) deze pilstrip wat kunnen uitbreiden? Dus na de 21e pil 4 extra pillen slikken en dan weer een nieuwe strip beginnen? (Snappen jullie hem nog) of breng ik dan teveel in de war? In principe ligt je cyclus toch gewoon stil tijdens de pil?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou niet zelf gaan "klieren" met de pil, maar dit even overleggen met het ziekenhuis.

Zij hebben nu een schema gemaakt met in hun dossier ook de verwachte punctiedatum. Als jij nu ineens gaat afwijken, kan hun schema en wellicht het schema van andere vrouwen die rond die periode hun punctie krijgen volledig in de war raken.

3. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is nog niks afgesproken. Ik moet mij weer melden als ik de eerste pil van de nieuwe strip ga slikken. Het gaat mij ook niet om of het wel of niet kan binnen hun schema maar over of het lichamelijk kwaad kan..

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat zou de reden dan zijn dat je precies op dag 17 met Decapeptyl moet beginnen?
    Of zouden ze zomaar een willekeurige dag hebben uitgekozen waarop je moet beginnen met prikken?

Ik zou met dat in mijn achterhoofd toch even overleggen met je fertiliteitsarts. Zeg gewoon eerlijk dat je bang bent de punctie te hebben op die bruiloft. Wellicht kun je dan in overleg met hen naar een goede oplossing zoeken voordat je op eigen houtje alles in de war gaat gooien en je behandelschema in de war dreigt te raken.

Want wat doe je dan als je wel op eigen houtje extra pillen gaat slikken en er gebeurt toch iets waardoor je schema in de war raakt ofzo? Verwacht je dan dat je ziekenhuis wel met een oplossing zal komen zodat je vruchtbaarheidsbehandeling geen gevaar loopt?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Het kan geen kwaad alleen krijgen sommige vrouwen last van doorbraakbloedingen. Dus dat is een risico dat je loopt.

6. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Overleg met het ziekenhuis en leg je dillema voor. Zij kunnen je het beste advies geven, en zullen dit ook doen. Dan weet je alles zeker. Stem af met hen.

7. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Ook ik raad je aan om het zeker aan het ziekenhuis door te geven...

Ikzelf heb in overleg met de gyn 2 maanden de pil doorgeslikt.. Daar wij net op skireis waren wanneer ik voor de controle echo moest, werd besloten dat ik de pil langer zou slikken. Om een andere reden kon ik na de reis niet onmiddellijk op echo en toen gemaild en gevraagd of ik de strip mocht uitnemen.. Dit was geen probleem.. Ik kreeg zelfs onmiddellijk een nieuwe datum voor de echo.
    Zoals hier ook al gezegd, heb ik idd wel last gehad van een doorbraakbloeding en dit voor 4 weken lang..

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Nooit zomaar iets doen zonder te overleggen met je arts.

9. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat op dag 17 beginnen met decapeptyl is protocol in ons ziekenhuis. Ik ben bang dat als ik ga overleggen zij zullen zeggen dat ik een maand moet gaan uitstellen. Aangezien we al 2 maanden hebben moeten verschuiven ivm vakantie en evaluatiegesprek ivf 1 wil ik niet weer een hele maand wachten. Ik heb vandaag een telefonische afspraak, ik zal het wel bespreken.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat weet ik, maar ik bedoel daarmee dat ze die dag vast niet zomaar lukraak hebben geprikt. Daar hebben zij een reden voor. Zij hebben een reden om dat protocol te hanteren en mede daarom zou ik het dus wel met ze overleggen.

Maar dat ga je dus ook doen, lees ik. Hoop dat er een goede oplossing komt en dat je niet nog langer hoeft te wachten!

11. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik zat met hetzelfde dillemma. Ik werk als juf en wilde niet het risico lopen dat ik de eerste schoolweek mijn punctie en terugplaatsing zou hebben. Ik mocht juist de pil een week korter slikken. Twee weken was namelijk ook voldoende gaf mijn arts aan. Ik ben dus op dag 12 gestart met decapeptyl en op dag 15 laatste pil geslikt. Nu valt bij mij alles zeker binnen de vakantie. Deden ze absoluut niet moeilijk over, gewoon proberen dus.

12. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap je punt van wachten, dat is frusterend. Maar ik heb tussendoor ook wachtmaanden gehad, en liever een wachtmaand, dan een verspilde poging...

Deel Deze Pagina