ICSI-zenuwen enzo...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Stienke, Feb 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hoi, Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ester, 30 jaar en woon in Assen. Ik heb nog geen idee hoe het werkt op deze site maar ik doe m'n best. Mijn vriend en ik hebben onlangs gehoord dat ICSI voor ons de enige mogelijkheid is. Tenminste, als er voldoende levende zaadjes zijn die toevallig ook nog de goede kant op zwemmen :) . Mijn vriend heeft al een dochter van 8 die ook gedeeltelijk bij ons woont, maar samen willen we ook graag kinderen. Ik voel me er soms nogal alleen bij, met name ook denk ik omdat hij al een dochter heeft. Hopelijk voel ik me bij jullie minder alleen :) . De 21 ste krijgen we uitslag van de sementest (zo heet dat toch?) en dan horen we hopelijk meer. Hoe ondergaan jullie dit allemaal? Ik ben erg benieuwd...hopelijk hebben we iets aan elkaar. Liefs Ester.

2. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi meis!
    Wij hebben pas onze 1e ICSI ondergaan! Afgelopen zondag 11 febr is er een TOP-embryo teruggeplaatst. Nu moet ik w88 tot 27 febr voor ik kan testen!
    Mijn ventje heeft ook slecht zaad!
    Heb eerst decapeptyl gespoten. Later samen met Gonal-f. En toen pregnyl. Nu heb ik een pregnylschema!
    Oh ja, we hebben ook al 4 mislukte IUI's achter de rug!

Groetjes en heel veel suc6!
    Marjo

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meid,
    Helaas welkom hier!
    Wij hebben 6x eigen cyclus gedaan in het UMCG (ga jij ook heen denk ik?).
    Gisteren hebben we de terugplaatsing gehad van de standaard behandeling.
    Voor vragen mag je altijd mailen meid...het is zo'n verhaal om in 1x uit te leggen.
    Het is ook maar net wat je wilt weten....
    Bij ons ligt het trouwens ook aan de zwemmers!

Elmo

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Stienke helaas maar een warm welkom hier...ben niet bekend met ICSI...heb net wel 1e ivf achter de rug. Bij ons is er geen oorzaak. Lijkt me hard als je te horen hebt gekregen dat het zaad slecht is...veel succes met wachten tot maandag.
    Kijk anders ook bij topic IVF/ICSI...daar schrijven meerdere mensen met zelfde verhaal of bijna hetzelfde.

5. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    :D Wat fijn dat jullie allemaal zo reageren! Echt super! Daar ben ik blij mee, geeft je even weer het gevoel dat je ZEKER niet de enige bent. Natuurlijk is je mannetje thuis er ook, maar volgens mij is het voor vrouwen echt compleet anders! HOe zijn jullie ervaringen daarin? Liefs Ester :baby:

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Het is volgens mij inderdaad heel anders voor een vrouw dan voor een man. Het hele gebeuren is voor een man de ver van me bed show. Haha.... :p
    Voor hun houdt het op bij een zaadcheck. Wij vrouwen zijn, zoals me arts dat zegt, " Het lijdend voorwerp". :(
    Ik heb veel steun aan dit forum. Het doet mij goed het met andere vrouwen te delen die weten wat ik voel en doormaak! ;)
    Toekijken is immers heel wat anders dan het ondergaan!

Groetjes en suc6!
    Marjo

7. Loes

Loes Actief lid

Apr 1, 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Stienke,

Welkom hier. Zelf heb ik veel steun aan dit forum, en het is idd erg fijn om te weten dat je niet de enige bent. Zelf heb ik altijd het gevoel dat iedereen maar ff zwanger wordt, maar dat is een vertekend beeld. En uit dit forum blijkt dat zeker!

Liefs,
    Loes

8. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Bedankt voor jullie opbeurende woorden! Nog 2 dagen te gaan voor de uitslag van het zaadonderzoek en ik ben op van de zenuwen. Ik zit er vandaag wat dat betreft echt door heen. Het laatste onderzoek was 25 % beweging van 7 miljoen cellen...ik ben zo bang voor het negatieve (dat is niet elke dag zo gelukkig maar vandaag is niet leuk) maar ik hou wel hoop...en jullie? Liefs Ester.

9. Niet meer actief

hoi meid
    welkom hier op het forum
    ik wil jullie heel veel succes wensen met de behandeling
    en hopelijk is het daarmee snel raak!
    ;)

10. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Dank je! Lief van je!. Voor jullie is het ook spannend zeg! Half maart, je geduld wordt wel op de proef gesteld, of niet soms! Ben blij met dit forum, hierdoor voel je je een stuk minder alleen! Liefs Ester.

11. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    beste Stienke,

Ook wij heben te horen gekregen dat als we al een kans krijgen dat alleen maar zal kunnen via IVF/ of ICSI!

Het eerste zaadonderzoek was zo slecht dat we op dit moment nog helemaal geen kans hebben maar moet nu eerst verder gekeken worden met een 2e zaadonderzoek en echo en bloed van mijn man! Sperma kan sterk wisselen...maar voor icsi hebben ze er echt maar heel weinig nog! 1a 2 is al voldoende! Dus met die uitslag van eerst heb je sowieso een mogelijkheid!

wij gaan in maart voor 2e zaadonderzoek dus dat is spannend hopen dat we er dan we 1 a 2 kunnen vinden!

sterkte!

liefs nina

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meiden wat een spanning zitten jullie....wachten op een volgende uitslag van de semenanalyse die jullie hopelijk beter nieuws brengt. Ben nu zelf bezig met ivf, maar kan me denk ik maar half voorstellen waar jullie nu doorheen moeten (bij ons was alles goed..onbegrepen onvruchtbaarheid heet dat nou..pff).
    Heel veel sterkte met wachten en hoop echt dat jullie beter nieuws krijgen en anders ...we zijn er hier voor elkaar!

13. Niet meer actief

stienke: ja geduld moet je zeker hebben
    en de wachtweken vind ik nog het ergst van allemaal
    nu is het voor ons wachten op de :evil: en dan beginnen met hormonen
    en half maart zal er een cryo terug geplaatst worden
    hopelijk ( als er een goede ontdooid is)
    meid ik wens je veel succes en hoop dat het bij jullie in 1 keer raak is
    ;) ;) ;)

14. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Nina, geweldig bedankt! Dit doet een mens goed! En Aldonza onderschat je eigen situatie niet meid! Het is allemaal niet gemakkelijk wat we doormaken! Ik hoop echt dat 1 of 2 zaadjes genoeg is. Het is heel gek we zijn nog maar iets langer dan een jaar bezig, maar als ik lees wat anderen allemaal hebben moeten doorstaan dan voel ik me echt een leek op dit gebied! Wel super dat jullie allemaal zo reageren, zeker op dagen als vandaag maar sowieso is dit geweldig. Dank jullie wel! Liefs Ester.

15. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hoi Stienke,

Ook ik heb de zenuwen voor IVF/ICSI, de zwemmers van mijn man zijn ook kwalitatief slecht en niet goed zwemmend.
    Aanstaande vrijdag krijgen we de uitslag van de sementest en dan ook meer info over IVF/ICSI.

Groetjes Lisette. ;)

16. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Caruli jij zit toch wel in een heel spannend proces als ik het zo lees. Hopelijk gaat het deze keer wel goed. Lief dat je zo mee leeft. En Lisette ik duim ook voor jou! Ik hoop dat je in ieder geval ook positief nieuws krijgt. Spannend hoor! Sterkte allemaal en nogmaals erg lief dat jullie zo veel reageren! Liefs Ester

17. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    JEUHEU! We mogen voor ICSI! Net gehoord. Er waren nog 100.000 bewegende cellen over dat resultaat was veel minder dan de vorige keer. Ik mocht ook meteen door bloed prikken en mijn mannetje moet 16 april weer inleveren en dan 25 april gaan we van start....jippie!

18. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    super eshter,

ik snap je berichtje alleen niet helemaal?
    hoe bedoel je er waren er 100.000 over? waren dat er vorige keer meer?

Was het gewoon een nieuwe pot die jullie hadden ingeleverd? of hadden ze er in het ziekenhuis al iets mee gedaan?

ohhhhhh ik hoop zo dat ze net als bij jullie de volgende keer een paar zaadjes kunnen vinden!

meid op naar de echte kansen!

liefs nina

19. Nollie

Nollie Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,076
    0
    0
    Zuid Holland
    Das goed nieuws Ester! Wij mogen ook in april van start als het goed is allemaal, dus zitten we nu samen op die loungebank te wachten om te beginnen met het échte werk!

Succes meid!

Liefs Nollie

20. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Nina, de eerst keer was resultaat 0, de tweede keer 7 miljoen maar daarvan bewoog 25% (iets meer dan deze laatste keer over dus) snap je? Ik hoop voor jullie op goed nieuws meid! Hou vol!

Nollie ook in april! Spannend gaan we samen! Ben benieuwd hoe het ons allen hier verder vergaat!

Voorlopig haal ik opgelucht adem maar het blijft eng hoor. Net als of je aan een spinneragje hangt wat zo kan breken ofzo...maar gelukkig mag ik van mezelf weer een beetje positief zijn!

Liefs en knuffel Ester.

Share This Page