Veel kans bij IUI ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by toerist18, Mar 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik lees dat het aantal procenten niet veel is bij IUI.
    35 geloof ik,maar hoe kan dat dan?
    Ze pikken de beste zaadcellen eruit, en doen de IUI tijdens de eisprong.
    Vroeg me het zo af...

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    per behandeling is de slagingskan 5 tot 10 procent. die 35 is aan het eind van alle behandelingen.
    Bij een gewone bevruchting ligt het iets hoger 10 tot 15 procent per cyclus. Dus het scheelt niet veel.

Het zijn veel minder zaadcellen over het algemeen en tja het moet maar net bij elkaar komen.

Jammer he?

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja wat dat betreft wel jammer, en vreemd.
    Gelukkig is het bij ons gewoon gebeurd, maar m'n vriendin heeft net wel haar 1e IUI achter de rug, en vandaar dat ik dat ff vroeg.

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    duimen dat het gelukt is!

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Mijn gyn had het over een 15%. Het is echter erg uingewikkeld om hier een percentage te noemen. Je weet niet waardoor de stellen verminderd vruchtbaar zijn. Je loopt dus het risico jezelf te vergelijken met iemand die een heel andere oorzaak heeft voor de kinderloosheid.
    Kijk naar mij. Ik zou het gemiddelde aardig vertroebelen. Bij ons was het in eigen cyclus in één keer raak terwijl we op de natuurlijke weg al bijna 5 jaar bezig waren. Bij ons was er geen reden voor verdere onderzoeken. Het was m.n. vette pech in combinatie met een vervelende/lastige huidaandoening op een plaats waar je het in dit geval niet zou willen hebben.
    Ik hoop dat je vriendin net zoveel mazzel heeft als dat wij hebben gehad.
    groetjes Femke

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    denk dat het simpelweg zo blijft dat er maar net die 1e goed zaadcel tussen moet zitten...

bij beide zwangerschappen direct zwanger, nu we graag een 3e willen lukt het op de "normale"weg niet omdat nu na onderzoek blijkt dat het aantal spermacellen sterk vermindert is, en er antistoffen zijn aangetroffen dus tja zeer waarschijnlijk zal het bij ons ook IUI gaan worden maar dat horen we deze maand in utrecht....

dus GEWOON-IUI-IVF-ISCI het hangt van zoveel dingen af of het wel of niet lukt...het is en blijft een wonder als er een zwangerschap ontstaat... :)

7. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Smoekie zie dat je 1 dag overtijd bent. Spannend! ;)
    Wanneer waag je een testje? ;)

SUC6!

Liefs Marjo

Share This Page