ICSI-zenuwen enzo...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Stienke, Feb 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schaapie

schaapie Actief lid

Feb 24, 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    Het is zo goed om dit allemaal zo te lezen, het is al vaker geschreven maar ik heb/had ook zeker het gevoel dat wij de enige zijn/waren!

Wij moeten 12 maart weer naar het ziekenhuis voor een gesprek, laatste bloedonderzoeken... Heeft iemand enig idee hoe lang die uitslagen nog gaan duren voordat je definitief kan starten met icsi. (ik lees soms 6 tot 12 weken?oeps...) En of bloedonderzoeken de laatste onderzoeken zijn of dat je nog meer onderzoeken moet doen?

2. Lisette

Lisette Niet meer actief

He schaapje, welkom op dit forum. Ik las net ergens anders dat je "nieuw"was. Je bent niet de enige hoor, maar je voelt je vaak wel zo. Gelukkig lees je hier dat er meerdere zijn en kun je je vragen aan elkaar kwijt. ;)
    In mijn boekje staat dat de laatste bloedonderzoeken inderdaad lang kunnen duren voordat je start met ICSI. Maar volgens mij heeft dit ook te maken met de wachtlijst in het ziekenhuis waar je ICSI doet.
    Je kan kijken op internet bij Freya, onder kopje ziekenhuizen dan kun je bij jou ziekenhuis kijken hoe lang de wachttijden zijn.
    Zoals stienke ook elders schreef, de tijd gaat toch wel snel..Succes!

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Sorry dan was dat een vergissing! :oops: 8 febr was me punctie! ;)

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Thanx Elmo! ;)

5. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Schaapje, volgens mij zijn de wachttijden max. 2 weken voor de uitslag van het bloedonderzoek. Overigens, als het te lang duurt gewoon bellen tussentijds, ik denk altijd maar zo: je weet niks nu, dus je hebt niets te verliezen als je belt. Welkom hier, trouwens. Sorry voor mijn laatste reactie, had behoorlijk de griep te pakken en lag een paar dagen op 1 oor. Oh ja, ik moest de 21e feb. bloed prikken, en op 25 april gaan we beginnen.
    Lisette ben je nog een beetje aan het genieten? FIjn dat het nu allemaal vorm krijgt en echt gaat beginnen. Dat heb je ook wel verdiend meid! (overigens, wie niet op dit forum maakt iedereen z'n eigen lange weg met sorus mee) Samen loungen is ook altijd gezelliger dan alleen. Liefs en een knuffel van Ester

6. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Pfff...elke keer denk ik jullie weten echt veel meer hierover dan ik! Ik weet dat we 25 april mogen beginnen met ICSI, ik ga er vanuit dat ik dan ergens mee moet spuiten in mijn buik (althans dat was bij mijn zus zo) maar ik lees hier zoveel verschillende dingen, ik wou dat maart alvast voorbij was...terwijl het nog niet eens is begonnen...ik word ech NU AL ongeduldig....

7. schaapie

schaapie Actief lid

Feb 24, 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    hallo, bedankt voor de antwoorden die ik van jullie heb gehad. Ondanks dat ik hoop (HAHA) dat sommige mensen geen gelijk gaan krijgen....
    Want soms word ik het wachten wel een beetje beu (zal waarschijnlijk niet de enige zijn) Nog 1 weekje en dan weten we eindelijk weer een beetje meer, kijk echt uit naar de 12de, raar eigenlijk!

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Ik heb decapeptyl(injectienaald) gespoten. Daarna samen met Gonal-f.(spuitpen)
    Daarna pregnyl.(injectienaald)

Valt best mee hoor! Maak je niet te sappel!
    Het is immers voor een heel goed doel toch! ;)

Liefs Marjo

9. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    :) Ha Muuske, ja het is inderdaad voor een goed doel, maar nu belde ik net achter de bloeduitslagen aan, voor hormonen en eisprong en de hele mikmak, en dan moet ik gewoon wachten tot 25 april omdat ze mij dat niet kunnen geven. Hoe zit dit, het is toch verdorie mijn bloed? Heb ik er dan geen recht op om zoiets te weten? :( Grrr...en mijn les in geduld is al zo zwaar.... :evil: Hoe gaat dat bij jou, of weet iemand anders daar iets over te vertellen?

Liefs Ester

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

25 april mag je beginnen en je hebt al recepten liggen voor de hormoonbehandeling?

In veel gevallen van IVF-ICSI begin je op je eerste dag dat je ongesteld bent geworden. Dat is als je een normale cyclus hebt tenminste....
    Met een afwijkende cyclus heb ik geen ervaring.

Groetjes,
    Danielle

PS. ik ben zwanger geraakt in de 2e hormooncylcus en daar de 2e terugplaatsing van.

11. schaapie

schaapie Actief lid

Feb 24, 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He Esther,

Bij ons in het ziekenhuis trappe ze er ook niet in, helaas! Uitslagen worden niet telefonisch doorgegeven.
    Waar zijn het precies de bloedonderzoeken van als ik vragen mag?

Liefs Schaapie

12. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Dushi dank je wel voor je reactie! Er ligt voor zover ik weet nog helemaal niets klaar. De fertiliteitsarts vertelde ons dat het ICSI werd en voor ik het wist waren we aan het bloedprikken (hij zei dat dat bloed voor m'n hormonen was????) en op 16 april moet mijn mannetje nog een keer zaad inleveren en dan zouden we op 25 april (naar zijn zeggen) spijkers met koppen gaan slaan. Op dat moment waren we al zo opgelucht dat we voor ICSI konden dat ik helemaal geen vragen ofzo meer had. Ik wasg gewoon ff heel gelukkig 8) . Later dacht ik; waarvoor zou ik nu bloed geprikt hebben, en hoe gaat het nu verder? Ik heb wel een foldertje mee maar daar staat weinig in. Dus jij bent na 2 terugplaatsingen zwanger geraakt? Wouw :) ik wou dat wij al zover waren!

schaapje wat een pech, jij dus ook niet, nou ja dan maar geduldig afwachten. Ik wilde eerst wat reacties van jullie afwachten voordat ik nog een keer zou bellen (ja ja geduld....)

13. Dushi

Dushi Niet meer actief

Zoals ik het nu lees denk ik dat ze gegevens aan het verzamelen zijn om jullie na 25 april te kunnen laten starten met de behandeling. Er zijn zoveel manieren om stellen te helpen alsnog in verwachting te raken.
    Spannend hoor! Laat het lekker op je afkomen.

Ik heb inderdaad twee keer een cyclus hormonen geprikt en pas bij de 2e hormoonkuur reageerden mijn follikels goed. Van die bevruchte eitjes is de 2e terugplaasting gelukt.
    Al met al is onze IVF-ICSI periode maar 7 maanden geweest.

Succes.

Groetjes,
    Danielle

14. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Dushi: Alles goed verder? ;)

Wij starten CD2 met ICSI nummer 2! ;)

Wens je heel veel SUC6!
    Marjo

15. Dushi

Dushi Niet meer actief

8)

Heb net een berichtje bij je neergezet.

Vandaag 18-weken echo :) Ik heb een glimlach van oor tot oor !

Groetjes,
    Danielle

16. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    DushiBedankt voor je reactie! Ik vind het ook heel spannend maar durf niet enthousiast te zijn. Gister had ik het erover met mijn mannetje en die heeft hetzelfde zo kunnen we elkaar dus niet opvrolijken zeg maar.
    7 maanden dus voor jullie, dat valt op zich misschien mee...mijn zus heeft 2 kids uit ICSI, de eerste was meteen raak, en de tweede duurde nog anderhalf jaar. Ik ben blij dat dit forum er is, en dankzij mensen zoals jij (jullie) voel ik me dan weer iets minder alleen...Voor jou is dit dus een geweldige periode, ik wou dat wij al zover waren...Liefs Ester. :rolleyes:

17. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Ester: Het (ICSI) zit bij jullie dus in de familie! ;)
    Is het erfelijk bepaald?

lLefs Marjo

18. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hi Esther,

je kunt het ook anders bekijken. De spanning en onmacht die je voelt als je maar niet op een natuurlijke manier zwanger wilt raken valt weg.
    In feite gaan ze jullie helpen om net zoveel kans te hebben als een stel die wel via natuurlijke weg zwanger kunnen raken.
    Laat die spanning dan ook lekker wegvallen! (is makkelijker gezegd, ik weet het maar het mag echt!)

Misschien voor die tijd nog ff ergens relaxen? Goed plan? 8)

Liefs,
    Danielle

19. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Danielle ik zit hier nu met tranen in de ogen te lezen...dank je voor deze lieve woorden, ik doe mijn best om het te laten gaan, maar het is net alsof ik het niet mag, ofzo, snap je? Alsof het weer een onderdeel is van alle andere levenslessen... :( Spiritueel gezien kan ik het allemaal wel bevatten, maar het is net alsof iemand zegt: pas op er komt nog iets ergs achterweg...maar eigenlijk weet ik dat je gelijk hebt. Ik ga mijn best doen! Dank je wel!!
    Marjo mijn zus en ik hebben helaas allebei een man getroffen met slecht zaad...dus als je in toeval gelooft zou het toevallig kunnen zijn! In ieder geval heeft zij ook 2 kids uiteindelijk en daar hou ik me dan maar een beetje aan vast zeg maar....
    Liefs Ester.

Share This Page