A.s. zondag ben ik uitgerekend en als de baby nog niet geboren is hebben we maandag een echo en ctg gepland. Wat kan ik verder van dit ziekenhuis bezoekje verwachten? Gaan ze dan ook al kijken of er ontsluiting is of naar andere dingen? Ben wel benieuwd naar hoe dit normaal gesproken verloopt! Mocht alles goed gaan neem ik aan dat ze nog tot 42 weken wachten, mocht het nodig zijn, tot ze gaan inleiden toch?
Verschilt per ziekenhuis. Ik ben morgen 41 weken. In mijn zh gaan ze je sowieso inleiden met 41 weken. Er zijn genoeg die dat nog doen tot 42 weken. De enige doet wel ontsluiting meten en strippen. De ander niet. Hangt ook af van welke verloskundige je hebt. Met 40 weken had ik een gyn die erg geloofd in natuurlijke bevalling en niet ging kijken. Afgelopen maandag had ik een verloskundige die wel ging kijken en heeft geprobeerd te strippen. Ik had te weinig ontsluiting. Wat ze volvensmij sowieso doen is bloeddruk meten. Kijken of je nog voldoende vruchtwater hebt, hartslag van je baby, of je kind goed is ingedaald,
Oh ik zie dat je in Spanje woont? Waar? Ik ben 2x eerder bevallen in Spanje. Als je zwangerschap goed gaat, je verder geen problemen hebt (bloeddruk etc nog goed) en de echo ook goed (doorbloeding,vruchtwater en placenta) gaan ze bij een staatsziekenhuis meestal nog niks doen. (Privé ziekenhuis willen ze meestal eerder ingrijpen) Bij mijn eerste dochter liep ik overtijd en werd ik met 41,5 ingeleid. Er werd niet gevoeld of er al ontsluiting was.
Ok dank jullie wel voor de reacties! Ik woon op Mallorca. Heb ook het idee dat ze hier niet echt iets doen wanneer alles nog goed gaat, dus dat wordt dan maar even afwachten nog! Ben wel benieuwd naar maandag, maar wel een fijn idee dat er dan weer even een uitgebreide controle is