nou ik weet niet hoe ik moet beginnen maar het komt erop neer dat ik dacht dat de bevalling begonnen was! gisteren... s 'ochtends opeens 2 natte plekken in mijn broek en het begon te rommelen dus ik afwachten hield toch wel aan moeder gebeld en die dacht ook dat het begonnen was .... vriend uiteindelijk gebeld heel de dacht krampen gehouden en nacht zelfs de verloskundige voor de zekerheid gebeld want ik dacht dat er een scheur in mijn vlies zat uiteindelijk alleen stukken slijmprop verloren .... wat voelde ik me lullig en schaamde me zeg vandaag naar de verloskundige hoop dat het toch echt begonnen is of snel gaat want was ook best teleurgesteld hoopte zo de kleine gisteravond/nacht in m'n armen te hebben ... pfoe zijn er vrouwen bij wie het wel zo begonnen is kan de positieve verhalen wel gebruiken!.. p.s vriend heeft naar handleiding moederskindje gehandeld dus halve famillie belt constant word er een beetje zenuwachtig van en schaam me ook dood ergens ....
Allereerst schamen moet je echt niet doen hoor!!!! Je weet vaak niet 100% zeker of het wel begonnen is. Ik heb de eerste 3 uur van mijn bevalling getwijfeld of het wel zo was. Bij elke wee dacht ik ooooh aauw ja dit is het en dan zakte de wee weer weg en dan dacht ik hmmmm is dit het wel Ik heb geen tips heb gelukkig nooit overtijd gelopen en ook geen valse start gehad. Maar maak je niet druk wat andere mensen vinden/denken das echt echt echt niet belangrijk nu. Succes!!
Het is altijd lastig, wanneer nu wel bellen, wanneer niet? Gelukkig is mijn vk zo, dat ik ALTIJD kan bellen als ik denk dat er iets is. Als het lukt, komen ze even kijken. Je weet het maar nooit, toch? Dus je hoeft je niet te schamen!! Hoe kun jij nu weten hoe het precies begint? Bij mijn eerste verloor ik de slijmprop. De weeën werden de volgende avond pas heftig en twee dagen later was hij er Ik heb de volgende avond bij de heftige weeën pas gebeld en had toen 2cm ontsluiting. Bij mijn tweede had ik ook ineens een natte broek maar er gebeurde verder niks. Inlegkruisje ingedaan om te controleren of het vruchtwater was en ja hoor. Toen pas de vk gebeld.
Oh en bij mij begon het wel met een hoooooop slijm verlies (leek wel of er iemand een emmer behang plak in mijn onderbroek had gegooit)
dankje wel ik heb gelukkig voor zometeen een afspraak met de verloskundige dus dan gaat ze weer kijken of ze kan strippen... ik hoop het zo ben het nu wel zat
Zeker niks om je voor te schamen hoor!! Ook hier de VK gebeld (bij de eerste), die dacht zelf da tik aan de gang was wat helemaal niet zo bleek te zijn. Uiteindelijk is mijn zoon anderhalve dag alsnog geboren. Nadat ik dus eerst alle afspraken heb afgebeld om te zeggen dat ik aan het bevallen was, die ik daarna weer allemaal gebeld heb dat het vals alarm was. Ook om te voorkomen dat mensen mij constant zouden bellen. Hahaha, je had mijn beste vriendin moeten horen aan de telefoon toen die smorgens belde om te vragen of ik me wel goed genoeg voelde voor de koffie die middag (ik was die avond daarvoor helemaal los gegaan van teleurstelling tegen haar aan de telefoon). Mijn antwoord: Ja hoor, maar we moeten wel verplaatsen naar mijn huis, ik ben toch bevallen vannacht.
Hahaha, je had mijn beste vriendin moeten horen aan de telefoon toen die smorgens belde om te vragen of ik me wel goed genoeg voelde voor de koffie die middag (ik was die avond daarvoor helemaal los gegaan van teleurstelling tegen haar aan de telefoon). Mijn antwoord: Ja hoor, maar we moeten wel verplaatsen naar mijn huis, ik ben toch bevallen vannacht. Haha die is droog! Ik had de hele nacht weëen maar wist niet zeker of t begonnen was. Moest ze echt al wegpuffen. Pas om 09:00 vk gebeld (vond het sneu om tijdens nachtdienst te bellen) en na haar komst ging t ineens hard. Bij jou zal t vast ook goed voorwerk zijn! Vermoed dat je nu aan t bevallen bent hoe gaat het?
nou vandaag voor de 2e keer gestript heb er alleen wel veel minder last van dan de vorige ik hoop dat het stilte voor de storm is haha. goed om te weten dat ik niet de enige ben trouwens !