Icsi

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by OurBabyDream, Jul 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. martie

martie Lid

Nov 29, 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè Jordan (en meiden),
    De Intrapalid heb ik via Sebastian Pfeiffer (Labor Benrath, Dusseldorf).
    Ik heb bij hem een bloedonderzoek laten doen waaruit bleek dat mijn imuunsysteem al m'n embryo's zag als 'de vijand' en ze dus geen kans van slagen hebben. Ook bij vrouwen die wel zwanger raken, kan het imuunsysteem het embryo eruit gooien, omdat het te actief is. Dan krijg je dus steeds miskramen. Hij schreef het recept voor en ik het liet het infuus (van ongeveer 4 weken voor een TP tot met 20 weken bij een positieve test) zetten door het Transmuraal Team. Die kwamen dan bij mij thuis. Perfect! Dus ook als je al zwanger bent, zou je ermee kunnen starten.
    De resultaten uit onderzoek zijn zeer positief! Dus wie weet?!
    Daarnaast nam ik er ook Prednisolon bij om de weerstand wat te drukken. Geen hoge dosering, maar voldoende om het embryo in de beginfase goed te laten innestelen.

De huisarts keek me echt aan of ik van mars kwam en ook bij de apotheek was het allemaal moeilijk. 'Moet u dit echt hebben?' Ja!
    Het heeft geen bijwerkingen behalve dan dat je er wat van kunt aankomen. Het is eigenlijk bedoeld voor mensen die door ziekte/ongeluk even een extra boost aan vetten/voeding moeten hebben.
    Ik heb er nooit last van gehad in ieder geval!

Het bloedonderzoek kostte wel een paar honderd euro (zucht), maar ik ben wel blij dat ik erachter ben gekomen.
    Bij mijn weten doen ze het in Nederland niet..?

Nou, een heel verhaal! Haha!

Groetjes!

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Suzepuus, balen meid :( heeft het doorgezet?

Martie, dank je wel voor je 'hele' verhaal ;) Krijg je de medicijnen hier wel vergoed? Ik heb diverse onderzoeken gehad en bij auto immuun stond ook dat er geen afwijkingen zijn aangetoond. Maar ik weet niet of ze hier in Nl net ze diep graven als in DD... Ik heb een afspraak in DD in oktober maar ik twijfel nog of ik nou ga of niet. Ook omdat er bij mij al zo enorm veel onderzocht is in Nl, meer dan ze meestal doen...lastig allemaal :(

3. OurBabyDream

Jul 22, 2013
    21
    0
    0
    Tiel
    Ik heb gisteren getest!

en de uitslag was positief! Ik ben nu dus echt zwanger!
    Morgen ga ik het UMC bellen om de zwangerschapsecho in te plannen!

*zit vandaag nog steeds op een wolk*

4. marleneke

marleneke Actief lid

Oct 9, 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en geniet er van.

5. martie

martie Lid

Nov 29, 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!!!!! Jee, wat een gaaf nieuws!!

6. martie

martie Lid

Nov 29, 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè Jordan,
    Pfeiffer staat los van het Kinderwenscentrum daar. Ze werken wel samen, maar hij is zelfstandig gevestigd.
    Je kunt hem gewoon bellen voor een telefonische afspraak.
    Daar doet ie niet moeilijk over. Hij kan je uitleggen of het in jouw geval (met alle gedane onderzoeken) wel/geen zin heeft.
    Het is een verschrikkelijke kletskont (lach me altijd rot), dus pen en papier erbij, anders weet je de helft niet meer, haha.
    Mijn Duits is niet zo best, maar wij spraken altijd in het Engels met elkaar. Werkt prima!

En misschien onderzoekt hij weer andere zaken dan ze in Nl doen.
    In Ned. kon het bloedonderzoek dat wij gehad hebben namelijk niet.

Groetjes!

7. martie

martie Lid

Nov 29, 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps: ik heb de infuuszakken steeds zelf betaald, maar hoorde van een meisje die opgaf dat het voor allerlei andere kwalen was. Zij kreeg ze vergoed.
    Via pfeiffer krijg je het niet vergoed maar via het Kinderwenscentrum wel, omdat de Ned. artsen daar (Scholtes) als Nederlandse arts geregistreerd staat.

Groetjes martine

Share This Page