Wie heeft dit eerder gehad! En hoe zag toen het verdere behandeltraject eruit? Hoeveel moest je toen spuiten en zijn ze van medicatie gewisseld? Word er toch een beetje angstig van! Even kort mijn situatie; Gistermiddag de eerste echo gehad, helaas totaal geen ei groei op de gonal f 150. Wat een enorme tegenvaller zeg, was behoorlijk van slag. Ben je bijna 4 wkn aan het spuiten en dan moet je cyclus afgebroken worden! Had 1 grote follikel en 2 kleintjes, dus niet de moeite voor een IVF poging. Nu dus weer gestopt de gonal en doorgaan met de decapeptyl. Ook slik ik nu primolut om de ongi op te wekken. Als de ongi begint moet ik weer bellen voor een uitgangsecho en ga ik opnieuw stimuleren met een hogere dosering gonal. Ik begin dus gewoon weer opnieuw helaas. Hoop dat er wat ervaringen zijn die me gerust stellen.
Lieve Julia, het komt echt, echt, echt goed als je een iets hogere dosering krijg! Bij mij was er ook niets bij 150 IE (fostimon ipv gonal) en bij 225 IE is er een hoop veranderd! Erg jammer dat het ZH er nu (pas) achter komt en de kuur is afgebroken anders had je eerder een verhoging van dosering kunnen doen. Curl heeft ook precies hetzelfde gehad, we zijn dus niet de enige die meer medicijnen nodig hebben. Super jammer dat het is afgeblazen bij je, want we liepen gelijk in het traject. Het leek me erg leuk als we beiden tegelijk het traject zouden volgen!
hoi julia 1984 maak je geen zorgen, hier mijn historie: bij onze zoon, eerste poging op randje van overstimulatie, 36 eitjes. alles mislukt. tweede poging, 1 folikel poging afgebroken. derde poging 14 eitjes en daar kwam onze zoon uit. nu voor een tweede kindje, eerste poging 11 eitjes, mislukt. tweede poging twee eitjes, mislukt. derde poging 14 eitjes. tot nu toe mislukt, nog vier cryo's. dus echt het zegt allemaal. ze hebben mij verhoogd waardoor mijn eitjes niet beter werden, te snel gegroeid en moest er daardoor laten vallen (dus kapot/te groot) laten worden. ze hebben me verlaagd. niks helpt het ligt aldus gent puur aan hoe is/doet je lichaam het op dat moment. elke cyclus is anders en elk maand reageert of kan je lichaam anders reageren op de gonal f. en trouwens ik moet altijd de eerste week gewoon spuiten en vanaf dag 8 om de dag naar het ziekenhuis dus het is ook niet zo dat ik niet goed gecontroleerd word, of dat ze niet te laat in kunnen grijpen. ook dokters of medicijnen kunnen er helaas niet altijd voor zorgen dat het gaat zoals wij willen. succes en ik weet hoe vervelend het is om iets af te moeten breken en voor niks heb moeten doen, maar wij hebben het nu voor het tweede kindje de 2de poging niet gedaan en heb dan toch weer spijt omdat je dan maar weinig kansen hebt. wie weet heb je volgende keer 14 eitjes en dus ook meer kansen. succes.
Hoi Julia, Wat een domper zeg... zo balen als je voor niks spuit! Ik moet steeds 225 spuiten. Bij de eerste poging had ik 5 eitjes, tweede poging 11 eitjes... terwijl ik alles precies het zelfde heb! Dus het zou zomaar een volgend cyclus heel anders kunnen zijn! En waarschijnlijk doet die hogere dosis gonal ook wel wat, dus geef de moed niet op!!
Eerste icsi poging slechte eitjes... overstap van puregon naar menopur bleek beter te werken en zijn ook 2 kindjes van gekomen
Ik spuit ook 225 eh. 1e poging 13 eicellen 2e poging was op de sd 7 3 eitjes te zien waarvan 1 al vrij groot. Ze wiiden de poging afbreken. Toch nog met dezelfde hoeveelheid doorgespoten en sd 7 had ik 11 eicellen. Als ze bij jou de gonal verhogen komt het echt wel goed,
Hier werkte Gonal-F ook gewoon niet, ook niet in hoge doseringen. Menopur werkte daarentegen perfect! Het is echt even zoeken naar de juiste medicatie en de juiste dosering.. Zó frustrerend!
Lieve meiden, ontzettend bedankt voor jullie reacties, stelt me toch wel een beetje gerust! Ook dat ik niet de enige ben. De primolutkuur zit erop dus nu is het wachten op de ongi, dan uitgangsecho. Ik ben heel benieuwd wat ik deze keer moet gaan spuiten, zal hier wel bijhouden of het effect heeft. Bij mij word er pas op dag 8 van de gonal f een echo gemaakt, is dat bij jullie ook zo? Waarom eigenlijk niet eerder, dan kan je toch dit soort dingen verkomen.....of zie ik dat verkeerd?
Ik heb nu 2x gonal 225 gespoten, 1e keer 3 eitjes en 2e keer maar 2 eitjes waarvan er ook nog eens 1 stuk was...bij menopur had ik meer eitjes rond de 10 per keer.
Iets andere situatie, iui. Maar eerste 2 cyclussen werkte 50eh gonal als een tierelier! Iui op dag 12 en 14. Nu op dag 14 geen enkele eigroei..... moet nou ophogen naar 62,5. Verder geen ervaring die ik kan delen met je maar dat het elke keer anders kan zijn merk ik nu ook...
Vandaag voor echo geweest en mag gaan starten met de gonal f. Ipv 150eh, ga ik nu beginnen met 225eh en fingers crossed! Volgende week woensdag weer een echo, vind het super spannend. Er is gelijk bloed afgenomen op amh waarde, hoop niet dat dat de oorzaak is! En nu......afwachten en broeden!
Ik ben voor echo geweest, eitjes zijn goed doorgegroeid. Totaal nu 5 follikels om aan te prikken, dus het verhogen heeft wel degelijk zin gehad! Op deze mag een slotje.