Hallo iedereen, Wij hebben vorige week te horen gekregen dat de zaadjes van mijn vriend wel goed zijn maar niet zwemmen.. Dus voor ons is waarschijnlijk icsi behandeling de enige optie. Morgen gaan we naar de huisarts voor een doorverwijzing.. Ik zit hier om alvast een beetje informatie in te winnen. Duurt het lang voordat je kan beginnen met de hormonen enz?? Hoe gaat het vanaf et moment dat je dat je je verwijsbrief hebt? Ik vind het onwijs spannend! Zijn al een jaar bezig zonder voorbehoedsmiddelen en waren vrij nuchter dat we wel zien wanneer et zover is. Maar nu moeten we er echt mee bezig zijn! Zie er van de andere kant ook wel tegenop, zeker tegen de punctie als ik die verhalen allemaal zo lees.. Alle info is welkom! Wil me graag goed voorbereiden! Heb al genoeg dingen gelezen en gegoogled, maar persoonlijke ervaringen zijn heel anders! Thanks!
Hoi Lissy, Balen dat jullie het traject in moeten maar ook wel fijn om de oorzaak te weten dat het nog niet is gelukt en dat jullie er nu bij geholpen worden. Ik zie dat je in Den Haag woont. Weet je al naar welk ziekenhuis/welke kliniek jullie gaan? Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp is goed, LUMC is goed en in Voorburg schijnt ook een goede te zitten. Wat de wachttijden per ziekenhuis zijn dat is echt verschillend. Je begint vaak met de hormonen vanaf het moment dat er plek voor je is. Je kunt dit informeren bij het ziekenhuis. Die punctie verhalen zou ik vooral niet teveel lezen als ik jou was Iedereen ervaart het anders. De 1 zegt het uit te schreeuwen terwijl de ander er bijna niets van heeft meegekregen. Je moet er gewoon blanco in gaan en dan merk je vanzelf hoe het voor jou zal zijn. Aangezien je al over de punctie hebt gelezen denk ik dat je al weet wat ICSI inhoud. Als je meer wilt weten dan geef je maar een 'gil'. Succes
Thanks voor je reactie! We hebben vanmorgen de verwijsbrief opgehaald en meteen gebeld. Kunnen volgende week donderdag bij de gynaecoloog terrecht in het haga ziekenhuis. Dus vanaf daar zullen we wel verder zien! Vind het heel erg spannend, ook omdat et nu echt realistischer wordt. maar er zullen vast een hoop tegenslagen komen. Zit op dit moment ook nog aan de prednison dus is maar de vraag of we uberhaupt mogen starten met de behandeling. Dus fingerzz crossed!
Fijn dat je in ieder geval snel langs mag komen. En logisch dat je het spannend vindt hoor. Dat vond (vind nog steeds) ik het ook. Tegenslagen hoeft niet. Genoeg meiden gesproken die makkelijk zwanger werden na een tp. Maar het hoeft zeker niet altijd goed te gaan. Mag ik vragen waarom je Prednison gebruikt?
Goedemorgen! Ja zie zeker op tegen de punctie enz. Zeker omdat je die dag zelf uit de running bent en de dag erna waarschijnlijk. En binnen 36 uur terugkomen. Ga je na een tp gewoon aan et werk of?? Ik heb sarcoïdose.. een longziekte.. slik al anderhalf jaar prednison nu. Begonnen op 35 mg en na een tegenslag begin et jaar zit ik nu gelukkig om 10 mg en hopelijk begin november naar de 7.5mg. Maar mijn vervangend longarts heeft toen groen licht gegeven om zwanger te worden begin et jaar. Zelfs met 20 mg prednison. Maar nu heb ik mijn eerste afspraak weer gehad met men huidige longarts en die vind et verstandiger om de prednison eerst af te bouwen.. zo verwarrend ook!!! Dus leg et maar bij de gynaecoloog neer donderdag.. Xxxx
Morgen De dag van de punctie moet je zeker rust houden en het dit de dag erna ook gedaan. Na de tp ben ik gewoon gaan werken hoor. Het kan er niet meer uitkomen of uitvallen. Geen probleem. Het is ook vaak heel snel geregeld. 10 minuten en je staat weer buiten. Sarcoïdose heb ik wel over gelezen, dat is ook een auto immuunziekte toch? Wel goed om dit goed aan te geven bij de arts om je afweer systeem ook een belangrijke rol speelt bij zwanger worden én bij zwanger blijven. Misschien goed om in ieder geval meteen te noemen dat je dit hebt. Bij sommige vrouwen die zwanger willen worden/blijven wordt juist Prednison gegeven in een niet al te hoge dosis om juist dat afweer systeem onder controle te houden. Wil je nu niet meteen van alles aanpraten hoor, maar het kan later in het traject veel gedoe schelen als nu duidelijk in kaart wordt gebracht wat je problematiek is en wat dit kan betekenen voor je zwangerschappen. Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen. Ik ga nu rennen, moet een beursopbouw coördineren. Spreek je snel weer. xx