Icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Natassj, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Ach ja....tot nu toe is alles al met een omweg gegaan voor een nieuw spruitje...dus dit kan er ook wel bij (en dan ook nog een maand wachten ivm onze vakantie denk ik met verder rekenen)

2. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Jufkrisje krijg je dan geen punctie voor die 2 eitjes ?
    Of is dat de moeite niet? Konden ze de hormonen niet een klein beetje ophogen dan dat ze wat meer zouden groeien?

Women hoe gaat het nou met je? Lukt het een beetje met het afvallen?

En help hoe was de echo ?

3. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Punctie had gekund maar dan hadden we 2 situaties:
    2 follikels aanprikken met 2 eitjes die bevrucht konden raken of niet...
    2 follikols aanprijzen met 1 of geen eitjes...
    De kans is dan heel klein, terwijl dat dan wel heel je icsi poging gelijk is... dan heb je nog maar 2 pogingen over...

Later op hogere dosis overgaan zorgt ervoor dat de meest groeiende eitjes harder doorgroeien (kleintjes ook wel maar in het zelfde tempo dan de groter waardoor die altijd te klein blijven) dus ook geen optie...

Ben ook wel nieuwsgierig naar help!

4. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    en nu is er geen poging verloren gegaan jufkrisje ?

5. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Nope... nog steeds op 0 qua icsi pogingen....dat dan weer wel

6. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Gelukkig maar geef de moed niet op hoor!

7. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    He meiden, was weekendje weg

Jufkrisje dat is idd balen, maar heel herkenbaar ik hoop dat de volgende poging net zo succes vol is als bij mij

De echo was goed! We hebben kloppend hartje mogen zien :) heb nu de 24e weer echo en intake gesprek.

8. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wij zijn er enkele dagen tussenuit geknepen, terug even ontspannen, ... .

Natassj, super dat alles door kan gaan zoals gepland. Hopelijk krijgen jullie snel verlossend nieuws. Bij ons gaat het ook zo een beetje als bij jullie denk ik. Ik wil er alles over weten en zoek zoveel mogelijk op, en mijn vriend wil er liefst zo weinig mogelijk over nadenken. Het is natuurlijk ook geen leuk idee die tese, maar het doel heiligt de middelen.

Bij ons staat de tese ondertussen ook ingepland, we hoeven niet te wachten op de resultaten van het DNA-onderzoek. Aan de ene kant kijk ik er wel naar uit, dan weten we eindelijk of het kan, een kindje van ons beiden, maar aan de andere kant kan dan ook duidelijk worden dat het voor ons niet mogelijk is. Zolang we van niets weten kan ik nog hopen.

9. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Spannend biepje! Wanneer is de tese precies?? En snap ook wel dat je man/vriend er weinig over praat....hier is dat ook het geval hoor... ons 'probleem' ligt ook (grotendeels) aan het zaad van mijn man....vind hij toch heel vervelend...vooral als hij ziet wat ik er allemaal voor moet doen...

Hadden de icsi meiden van hier ook zo last van de utrogestan bolletjes??? Ik heb er nu na een aantal dagen echt last van zeg.. opgeblazen gevoel, super gevoelige borsten etc...hoelang duurde het dat jullie ongesteld werden na stoppen met de utrogestan?

Hier nu alles voor een nieuwe ronde meegekregen... om onze vakantie te overbruggen de pil voor 14 dgn slikken...daarna weer cetrotide en fostimon 187.5... voelt heel vreemd aangezien de eerste overstimulatie met fostimon 150 was... maar toen gebruikte ik dat in combi met dedapeptyl. Nu dus nogmaals cetrotide waar ik goed op reageer met hogere fostimon... had wel mooie kwaliteit eitjes kwam uit het bloed onderzoek (vele malen beter dan met de overstimulatie)
    Dus maar weer wachten...

10. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Spannend Biebje dat de resultaten bijna bekend zijn. Hopelijk goed nieuws en kunnen jullie kindje van jullie beide krijgen.

Jufkrisje; ik had niet super veel last van de bolletjes. Meestal als ik stopte werd ik de derde dag erna ongesteld.

11. women

women Actief lid

15 mrt 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden had het de afgelopen tijd druk vandaar niet meer gereageerd..
    hier gaat alles goed in 1.5 week tijd 1.2 kg eraf nu zaterdag weer wegen haha.. hoplijk gaat het bij jllie natasjj en biepje snel genoeg ook voor de mannen.. en jufkrisjj gelukkig is er geen poging vanaf gegaan en heb je nog 3 pogingen! nu kunnen ze je medicijnen omhoog zetten en hopelijk heb je snel een baby in je buik!

help super goed nieuws dat je het hartje gehoord hebt:D

12. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Hoi Dames!

Wat fijn biepje dat jullie niet hoeven te wachten op de uitslag.
    Het is ook echt super spannend.. kunnen alleen maar hopen..
    Gaat jou vriend ook voor de plaatselijke verdoving of geheel onder narcose? En word er in beide ballen gekeken of hebben jullie gekozen voor 1 kant?

Jufkrisje 14 dagen pil valt wel mee.. 3 maal scheepsrecht zeggen ze toch! Ze weten inmiddels hoe je lichaam reageert dus dat scheelt ook wel wat denk ik.. En betere kwaliteit van de eitjes is toch ook wel even goed om te horen!
    Gaan jullie ook lekker op vakantie in die 2 weken of alleen vakantie van werk?

Lekker bezig hoor women volgende week mag jij weer op gesprek toch ?

13. women

women Actief lid

15 mrt 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi natasjj ja donderdag hebben we gesprek ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.. ik heb er ook ff niet aan gedacht de laatste tijd veel werken sporten en leuke dingen gedaan, gister babyshower gehad en toen kwam de vraag wel wanneer wij? maarja we blijven hoop houden op de laatste keer.. hoe is het verder met jou?

14. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Spannend women... hopelijk kunnen de artsen wat goede informatie geven zodat je met volle moed verder kan...
    En de vraag....tja die horen we hier ook zo vaak (aangezien we natuurlijk al een meisje van 4 hebben) heel brutaal eigenlijk...

Hier aan het aftellen voor de vakantie! En aan het wachten op een ongesteldheid. Gister na 10 dgn mogen stoppen met pugestegon... vorige week woensdag pregnyl gezet dus donderdag een eisprong en dan zou a.a.s donderdag 14 dgn later zijn... ben benieuwd hoelang het dan duurt voor een ongi...

En aan het aftellen! Nog 2 dagen werken en dan eindelijk vakantie!!! 15 dgn weg (heerlijk met een ongi...😣 maar hopelijk is die snel over doordat ik de pil ga slikken dan)

15. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,

Natasj:De tese staat gepland begin september, onder volledige narcose. Aan beide zijden zouden ze 3 biopten nemen. Er was trouwens helemaal geen keuze denk ik, ze hebben ons toch niet de vraag gesteld wat wij wouden. We vertrouwen gewoon op de dokter, die weet wel wat ie doet. Ik heb wel eens gevraagd wat de gevolgen zijn voor de hormonwaarden van mijn vriend, maar de dokter zei dat aangezien de waarden nu allemaal normaal zijn en de biopten klein zijn er geen probleem zou mogen ontstaan. De zenuwen beginnen nu toch wel te komen. Wat hebben jullie gekozen?

Wat vertellen jullie eigenlijk als anderen vragen hoe het zit met jullie kinderwens? Ik vind het nog steeds heel moeilijk, aan de ene kant wil ik er heel open over zijn, maar aan de andere kant is het ook wel heel delicaat, dus hou ik het meestal heel erg vaag.

16. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Hoihoi dames!

Women hopelijk krijg je donderdag een nieuw plan van aanpak en mogen jullie weer snel beginnen. Hoezo de laatste keer?
    Wij krijgen die vraag ook regelmatig, en ook vaak van dezelfde mensen.. dan denk ik wel eens je moest eens weten hoe we onze best doen ervoor en zal er dan geen belletje gaan rinkelen als je het al 10 keer gevraagd heb aan iemand? wij hebben er voor gekozen het niemand te vertellen alleen onze ouders weten ervan..

Heerlijk vooruitzicht jufkrisje lekker even opladen, en die pil zal vast snel zorgen dat je niet lang ongesteld ben.

Ohh super biepje! Wij mogen 28 augustus al mijn vriend gaat niet onder volledige narcose maar plaatselijke verdoving dat mocht hij zelf kiezen. En wij hebben ook zelf gekozen voor een biopt uit beide ballen, als het dan gedaan moet worden dan maar allebei. Dubbele kansen hoop ik? De zenuwen worden wel heel erg nu!

Wij zeggen altijd dat we nog willen wachten en dat we eerst een mooi spaarpotje willen hebben.
    En verder gaan we er niet zoveel op in in de hoop dat het gesprek snel weer over waait naar wat anders.
    Maarja we hebben ook vrienden die zijn onlangs ouders geworden en die zeggen dan wel is jullie weten niet wat jullie missen en hoe bijzonder het is.. en dat doet wel echt pijn en dan moet ik soms wel echt even moeite doen om niet te zeggen van je moest eens weten hoe wij naar dat gevoel verlangen..

17. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Bij ons weten een paar vrienden het inmiddels... En 2 collega's, mijn chef en mijn schoonvader en -moeder...
    Mijn moeder dan weer niet want die zou het aan de familie vertellen om ons te ontzien 🙄🤔

Bij vage kennisen/bekenden geef ik aan dat ik het een best brutale vraag vind maar dat we nu genieten van ons leven zo...
    Bij de aantal vrienden die het weten hebben we na 1.5 jaar mmm het eerlijk verteld wanneer ze ernaar vroegen...
    Mijn schoonvader is verteld omdat mijn man graag zijn verhaal kwijt wilde wanneer hij wilde 😉

18. women

women Actief lid

15 mrt 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    natasjj we hebben al 2 icsi pogingen gehad, bij de eerste 6 eitjes geen bevruchting 2e poging 10 eitjes 1 bevrucht maar niet blijven plakken:D dus is dit onze laatste kans.

spannend voor jullie mannen biepje en natasjj hopelijk hebben ze er geen last van

jufkrisjj geniet van jullie vakantie

19. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Dus dit word je laatste poging in dit jaar women?
    Hopelijk is het bij jullie ook 3 maal scheepsrecht!
    Hoe is je afspraak gegaan vandaag ?
    De zenuwen bij me vriend beginnen ook wel te komen nu, hij heb het er steeds over.. ahh ik zou t zo van hem over willen nemen maar helaas!

Fijne vakantie jufkrisje! Geniet er lekker van!

20. women

women Actief lid

15 mrt 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja de laatste poging helaas..

afspraak werden we niet veel wijzer.. ze hebben hier geen verklaring voor ze snappen zelf ook niet hoe het kan.. ik ben jong eicellen zijn goed en het zaad is ook goed genoeg hiervoor! het is een raadsel.

nu gaan ze het zaad nog een keer onderzoeken met een speciale microscoop en ik krijg ipv gonal-f nu een ander injectie daar zit al een zwangerschaps hormoon in..
    we wachten weer af maar het is nu extra spannend!

van je vriend snap ik het ook heel goed..

Deel Deze Pagina