Icsi

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Natassj, Mar 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. women

women Actief lid

Mar 15, 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit ziet er goed uit jufkrisjj spannend he

succes morgen !

2. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Dank je wel....

Hoe is het met jou women???
    En met de rest... ??

3. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    9 eitjes
    1.9 miljoen zaad (nog nooit zoveel geweest)
    53% beweeglijkheid (ook nooit zo hoog geweest)

Vooralsnog prima resultaat zeiden ze... wel icsi... voor ivo was zaad te slecht...

Nu even rusten.. ondanks dat de punctie te handelen was (maar was niet heel fijn) nu wel erg moe (pijnstillers) en pijnlijke buik ...

4. women

women Actief lid

Mar 15, 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    met mij goed hoor..

gelukkig viel het mee .. punctie is nooit prettig ! nu hopen op een goed telefoontje en dan een plakker:) blijven duimen

5. biepje80

biepje80 Actief lid

May 14, 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Wat goed jufkrisje! Ik ben heel blij voor je. Op naar het volgende goed nieuws voor jullie.

Hier alles ok, wachten op de volgende afspraak begin oktober. We kregen ondertussen wel ook het verslag van de tese. 7 rietjes ingevroren, maar dat wisten we al. Maar er stonden ook allerlei cijfers bij motiliteit waar we niet aan uit raken. Er zijn aan beide zijden 4 biopten genomen. Bij motiliteit stonden dan ook voor elke zijde 4 cijfers. Iemand een idee wat dit wil zeggen?

6. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Fijn biepje... krijg je brief in het Chinees thuis...helaas geen ervaring hiermee.... kan je niets vinden wat die termen betekenen?

Ben weer op de wereld haha... punctie was te doen...gelukkig heel ze veel eitjes aan kunne prikken (was de tel kwijt ) en zijn er dus 9 goede over... hopelijk dat we niet gebeld worden voor maandag 12 uur... dan gaat de terugplaatsing door... nog wel spannend maar de laborante gaf wel aan dat cijfers gezien dit een prima resultaat was....

7. Natassj

Natassj Actief lid

Jan 12, 2016
    334
    9
    18
    Super nieuws jufkrisje en nu maar hopen..
    En gelukkig was de punctie te doen!
    Wel super dat dat zaad zo vooruit is gegaan!
    Hebben jullie daar nog wat aan gedaan of is het gewoon puur toeval?
    Wij hebben die informatie allemaal niet gekregen biepje dus daar kan ik je ook niet bij helpen.

8. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Biepje...heb even gezocht op internet...

Motiliteit is een term uit de biologie waarmee het vermogen van een eencellig of eenvoudig meercellig organisme tot het op eigen kracht omzetten van energie in arbeid wordt aangeduid. Het begrip wordt bovendien gebruikt voor een aantal processen in meercellige organismen die leiden tot beweging, zoals de motiliteit van het zweepstaartje van spermacellen en van de trilharen van eukaryote cellen (gezamenlijk bekend als undulipodia). Kort door de bocht kan gesteld worden dat een organisme motiel is als het zelfstandig kan bewegen

Dus zoals ik kan lezen gaat het over de beweeglijkheid van de spermacellen... toch???

Natassj.. mijn man is in juni gewisseld van baan...eerst veel in buitenland en onregelmatige diensten..
    Nu regelmatiger werk, en dus ook regelmatiger eten... daarnaast ben ik natuurlijk erg op mijn voeding aan het letten en hij eet wat de pot schaft...dus dat is ook verandert ;)

9. Natassj

Natassj Actief lid

Jan 12, 2016
    334
    9
    18
    Nog niks gehoord jufkrisje?

10. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Nee heb niet gehoord...maar had dat ook niet verwacht vandaag...

Vind het wel allemaal heel spannend hoor... de wat als begint te komen...

Wat als de 9 eitjes te weinig zijn...niet goed bevrucht raken of doorgeven...
    Wat als mijn vele eiblaasjes weer vullen met vocht... wat dan?? Geen terugplaatsing ?? Hoe voorkom je dat de blaasjes weer vocht opnemen...

Dus tot dinsdag vind ik dit heel spannend...daarna tot de testdag/bloedtest...

Pppfff lekker onzekere tut hier 😉😂😐

11. Natassj

Natassj Actief lid

Jan 12, 2016
    334
    9
    18
    Ahh dat kan ik me heel goed voorstellen hoor!
    Maar 9 eitjes is heel netjes toch!
    maar kan me heel goed voorstellen dat je nu van alles in je koppie gaat halen ik ben zelf ook zo!
    Haal ook alle scenario's in me hoofd als ik zo zenuwachtig ben.
    Is de terugplaatsing dan maandag of dinsdag omdat je had gezegd dat als ze niet voor maandag 12 uur gebeld hebben gaat de terug plaatsing door.
    Ik duim hard mee voor jullie hoor!

12. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Terugplaatsing staat dinsdag 14 uur gepland

13. Natassj

Natassj Actief lid

Jan 12, 2016
    334
    9
    18
    Hoor je dan ook dinsdag of er bevruchting heeft plaats gevonden of hoor je dat al eerder ?

14. biepje80

biepje80 Actief lid

May 14, 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je angst jufkrisje, dit zijn nu eenmaal ook dingen waar je geen vat op hebt. Je kan het alleen maar ondergaan en afwachten. Maar zoals Natassj ook zegt, 9 is toch wel een goed resultaat.

Als ik zo zenuwachtig ben (zoals vorige week) probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken, werken, bezig blijven, en als het dan toch niet goed lukt probeer ik aan alle leuke dingen/mensen te denken in mijn leven. Heb ik geleerd van mijn vriend, en het werkt echt. Zeker als ik 's avonds de slaap niet kan vatten omwille van problemen op het werk, of onze problemen om zwanger te worden. Zo lukt het om terug rustig te worden en met een glimlach in slaap te vallen.

Wat die motiliteit betreft: ik had het ook al opgezocht. Heeft inderdaad met de beweeglijkheid te maken, maar dat heeft toch geen belang voor isci? Ga me er niet teveel vragen bij stellen, we zullen het binnen enkele weken wel horen van de dokter.

Ik duim ondertussen lekker verder mee! Veel succes jufkrisje!

15. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Gelukkig ook veel afleiding qua werk en roos hoor...alleen deze dagen gewoon veel rust moeten nemen en tja dan ga je piekeren... we kunnen ook niet meer doen dan wachten... maar dat is niet het aard van het beestje... Wil wel weten waar ik aan toe ben ;)

Natassj... heb dinsdag de terugplaatsing...hoor ik morgen niets gaat hij door... dan hoor ik binnen twee weken met de post of er embryo's ingevroren konden worden en hoeveel er dat dan waren...

16. Semma

Semma Lid

Sep 18, 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wat een proces he dit? Ik heb op 21 augustus mijn 1e terugplaatsing via icsi gekregen. (had maar twee eitjes, dus was erg spannend of er wel bevruchting was).
    Helaas op de testdag (5 september) negatieve zwangerschapstest en week later weer negatieve test. Maar ben nu, na twee weken gestopt te zijn met utrogestan, nog steeds niet ongesteld geworden. Zijn er hier meer meiden die zo lang op hun menstruatie moesten wachten na het stoppen met de utrogestan bolletjes?

Liefs,
    Semma

17. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Ik ben er niet mee bekend summa... ik werd 1 dag na stoppen utro al ongesteld... moet wel zeggen dat ik die ronde weinig eitjes had dus geen punctie en verdere behandeling gehad... alleen pregnyl zetten en utro slikken...

Ben niet gebeld.. dus nu duimen dat er geen vocht in de eiblaasjes is terug gelopen en dan 14 uur zou dday kunnen worden...
    Hadden jullie lang last van napijn? Ik heb vandaag gewoon gewerkt (lees:hele dag staan en lopen) en heb nu zoveel buikpijn...zeurderig en net een soort van blauwe plekken idee of dat je de avond ervoor zo hebt gesport dat je buikspieren veel pijn doet... lijkt ook wat erger als ik een vollere blaas heb... man man man... lekker onzeker weer.. terwijl ik gewoon een team leidt en daar geen last ervan heb 😂

18. Natassj

Natassj Actief lid

Jan 12, 2016
    334
    9
    18
    Gelukkig ben je niet gebeld!
    Spannend morgen! Veel succes!
    Ik ga aan je denken om 14.00 uur!
    Over de napijn weet ik helaas nog niks..

Semma ik kan je geen antwoord geven want wij gaan nu pas voor het eerst van start! Veel succes ermee , hoop dat je goed nieuws krijgt!

19. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Eerst echo om 10.30... als er dan te veel vocht bij de eierstokken zit kan het nog niet doorgaan... ;)

20. Natassj

Natassj Actief lid

Jan 12, 2016
    334
    9
    18
    Ohh en is daar dan niks tegen te doen tegen dat vocht?
    Of iets om het te voorkomen?

Share This Page