Icsi

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Natassj, Mar 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. women

women Actief lid

Mar 15, 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend natasjjt. . Hoop dat je snel mag beginnen. .
    Ik.begin zaterdag met de gonal-f.
    Af en toe voel ik de injecties nu wel ze zijn soms wat gevoelig. . Maar alles voor een goed doel. .

2. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Hoe ist het afgelopen Natassj? ?

3. Natassj

Natassj Actief lid

Jan 12, 2016
    334
    9
    18
    Ik krijg de uitslag pas 30 maart moest er een speciale belafspraak voor maken en die kan pas over een week helaas nog even volhouden

4. nvbr

nvbr Bekend lid

Feb 4, 2014
    901
    578
    93
    Hoi jufkrisje.. Ik zit in exact dezelfde situatie als jij. Ook een natuurlijke zwangerschap gehad en kind van nu 4 (ietsje ouder dan de jouwe) en in de zomer ook al 3jr bezig voor een 2e. Hebben 5 iui's gehad en starten binnenkort met het icsitraject wrs. Vind het wel spannend. Ben vorig jr nog wel van mezelf zwanger geweest, maar werd vroege mk.
    Hoe voel jij je eronder?

5. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Eerlijk: ;) klote natuurlijk. ..

En van de ene kant probeer ik het luchtig te houden en zie het wel...langs de andere kant krijg ik wekelijks minimaal 1 x de vraag 'nog geen tweede?' En minimaal 1 kennis/vriend/familielid die wel zwangerschap aankondigt/bevalt etc...En dat frustreert enorm...:(

Hoe sta jij erin??

Natassj wat balen zeg...gelukkig maar een week maar dat is weer een week te lang :(

Women... wat bij mij hielp met prikken voor iui is ( de laatste dagen) om en om prikken fijner...dus ene dag links en andere dag rechts. .. blijft ruk en als een blauwe plek aanvoelen maar het aanprikken is dan minder vervelend

6. nvbr

nvbr Bekend lid

Feb 4, 2014
    901
    578
    93
    Idem... Klote. Ben op zich positief ingesteld en ik ben ervan overtuigd dat het nog eens zal lukken. Heb altijd een paar dagen enorm baal en dat ebt dan weer weg... Ik kan het van sommigen niet hebben dat ze een kindje verwachten. Van de meesten verwacht ik het wel. En soms hebben ze ons ingehaald, twee kindjes in de tijd dat wij er geen hebben kunnen krijgen. Dat vind ik ook echt wel lastig.
    Ik probeer zo min mogelijk bij 'de tijd' stil te staan, leeftijdsverschil en zo. Zal al blij zijn als de tweede lukt op den duur. En we mogen onszelf echt wel gelukkig prijzen dat we er in elk geval wel een hebben, al ka dat ook een vreselijke dooddoener zijn...

7. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Wow...net of ik mezelf hoor praten :s 🙈

Denk dat een wens altijd groot is of er nu gelukkig al een kindje voor is... het enige 'voordeel' van een kindje is dat het de pijn wat verzacht (al is het soms zelf een neus op de feiten drukker :()

Wanneer startte jij met je isci?

Nog maar even wachten women... weer een dag minder...

8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Mijn man zijn zaad was ook zeer slecht. Bij alle voorgaande onderzoeken vonden ze steeds maar tussen de 0 en 10 zaadcellen, die niet bruikbaar waren. Wij kregen een ICSI/TESE traject, mocht de zaadproductie op de dag van punctie niet goed zijn, dan weken ze uit naar een TESE bij mijn man.

Weet niet of dit eventueel een optie voor jullie is?

TESE is overigens niet nodig geweest, door de leefregels die mijn man mee kreeg! Wij liepen in het Radboud in Nijmegen.

9. women

women Actief lid

Mar 15, 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Friesin wij lopen ook in radboud. . Super ziekenhuis !! Over een week horen we meer.. vanacht ben ik wel even beroerd/ziek geweest of het door de hormoon injecties komt weet ik niet het kan wel.. we.moeten gewoon met ze allen positief blijven ..

10. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Wij waren ook zeer tevreden met de artsen in het Radboud! Konden kiezen tussen A'dam of Nijmegen. Keuze was snel gemaakt! Nooit spijt gehad van onze keuze.

Dat je je beroerd voelt kan heel goed komen door de hormonen die je spuit.. Ikzelf heb 2 ICSI pogingen gehad, maar bij beide niet veel bijwerkingen gehad!

Ik wil je veel succes wensen met de behandelingen. Je bent in goede handen😊. Ik zal je zo nu en dan eens even opzoeken op het forum!

Lfs Friesin

11. women

women Actief lid

Mar 15, 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel! sta er positief in verder doorloop ik het nog goed!
    maandag hebben we de 1e controle echo.. dat vind ik wel heel spannend.
    ga niet alle hoop op de 1e x vestigen.. hou in mijn achterhoofd dat de 1e keer bijna nooit slaagt.
    maar we gaan het zien :D

12. nvbr

nvbr Bekend lid

Feb 4, 2014
    901
    578
    93
    Eerst nog een soort evaluatiegesprek volgende week. Dan horen we ook de ins en outs over icsi. Zie dat jij ook in NB woont. Naar welk zh ga je?

13. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Breda...maar de bewerking na de punctie/terugplaatsing is in Tilburg...

Jullie?

Ik heb vandaag mijn uitgangs echo gehad... ik hoop rond 20 april en Max een week verder de punctie te hebben

14. women

women Actief lid

Mar 15, 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik loop in nijmegen bij radboud super ziekenhuis en artsen..
    het lijkt me voor jullie ook frusterend dat de 1e keer wel op een natuurlijke manier lukte en dan de 2e niet:(
    balen joh

15. women

women Actief lid

Mar 15, 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    jufkrisje ben jij al begonnen met de injecties?

16. Natassj

Natassj Actief lid

Jan 12, 2016
    334
    9
    18
    Wij hebben weer een slechte uitslag achter de rug dus we worden nu doorverwezen naar A'dam/ R'dam of Nijmegen volgens de dokter staat Nijmegen t best aangeschreven maar dat is voor ons best een eind weg.. nog maar even goed nadenken dus...

17. women

women Actief lid

Mar 15, 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh balen natasjj :(.. ja nijmegen is ook naar de patienten toe heel vriendelijk ik zou het iedereen aan raden om naar nijmegen te gaan.. maar snap ook dat als het ver rijden is het misschien niet te doen is
    volg je hart!

hopen dat je snel meer weet en kan doen

18. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Och wat erg Natassj... En ik had nog zo voor je geduimd:(

19. women

women Actief lid

Mar 15, 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    hehe eindelijk doet de pagina het weer..
    maandag had ik mijn controle echo het zag er goed uit maar niet alle eitjes waren groot genoeg dus dinsdag ochtend moest ik weer terug.. weer gekeken en ze waren gegroeid ze gingen met de dokter overleggen en die middag zou ik gebeld worden voor de punctie te plannen, maar ze belde en moest vandaag weer voor echo ze wouden meer zekerheid! npou weer geweest vanochtend en zou weer gebeld worden om de punctie te plannen.. telefoon gaat en ja hoorrr... morgen vroeg weer een echo! omdat dit mijn 1e keer is willen ze extra controles! alles voor een goed doel denk ik dan maar haha.. en dan is het bijna zeker dat zaterdag de punctie plaats vind.. spannend hoor pff

20. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Dat is vervelend women... weet iedereen op je werk van jullie situatie?

Hier de laatste dagen verlengde pil week (20-4 belangrijk tentamen dus moesten het wel verlengen) vanavond de eerste spuit en hopelijk snel ongesteld en door...

Hoe gaat het Natassj? Al besloten wat jullie doen..? En al een idee wat de vervolgstap voor jullie is?

Nvbr hoe zit jij in de cyclus/behandeling?

Share This Page