Er zijn wel zorgverzekeringen die een 4e en 5e poging vergoeden en nu in december is het wel de tijd om over te stappen? Misschien wel iets om over na te denken? Ik geloof dat ik bij unive iets over een 4e en 5e poging heb gelezen? Welkom Kimjoy Bij welk ziekenhuis zit jij ? Duurt lang he dat wachten op al die uitslagen..
Dank je natas, ik zit bij het erasmus, lees jammer genoeg verschillende verhalen over dit ziekenhuis maar zijn op speciaal verzoek van onze gyn door verwezen naar emc
Oke nouja je eigen ervaring is de belangrijkste toch, zolang jij je maar fijn voelt in dat ziekenhuis.. ( Voor zover je je fijn kunt voelen in een ziekenhuis hihi) Maar gaan jullie voor je eerste kindje?
Nee voor ons is het de 2e, eerste kindje natuurlijke zwangerschap 4 jaar geleden! En nu bijna 2 jaar bezig voor een 2 e ! Nu blijkt mijn man verminderd vruchtbaar! Dit hadden we niet aan zien komen! Aangezien ik sinds 2014 50 kilo ben afgevallen dmv een operatie dachten wij dat het aan mij lag! Is het bij iederziekenhuis zo datje aan de pil moet! Aangezien ik het omhulsels van de pil noet verdragen kan ben ik al heel lag gestopt met de pil! Ik vraag me ook af hoelang het duurt vanaf intake tot daadwerkelijke actie.... veel vragen zoals jullie hopelijk begrijpen! De wens voor een tweede is er al zolang!
Blijf de hele dag/avond al aan je denken women... maar Natassj gaf wel een goede optie... klopt idd dat andere verzekeringen poging 4 en 5 vergoeden...misschien België/dusseldorf een optie voor jullie???...maar zou ook snappen dat je nu even ziekenhuis moe ben... Kimjoy... hier eigenlijk precies dezelfse sitautie...na 3 wkn al zwanger van de 1e... en uiteindelijk3.5 jaar bezif geweest voor nummer 2...Wij hebben in februari het icsi proces ingegaan (na van alles ervoor) en in september de 3e x opstarten die wel tot een punctie kwam... vaak is het zoeken met medicatie...
Aha wat raar he dat dat ineens zo verminderd kan zijn.. Ik moest ook eerst aan de pil en zodra ik nu weer ongie word start ik weer met de pil.. Het is wel heel raar er staat ook echt op t doosje: mocht u overwegen te stoppen met de pil ivm een kinderwens.. Maarja daar moet je maar niet teveel over nadenken ofzo.. Met de pil nemen ze je cyclus al een soort van over.. Maar wel stom dat jij ook de pil moet slikken als je dat eigenlijk niet kan verdragen.. Wij kregen 22 September alle uitleg over de medicatie, toen ben ik 27 September gestart met de pil en 13 Oktober mocht ik me eerste prik zetten. Vraag maar raak hoor! Mij helpt het enorm.. Even je ei kwijt kunnen en meiden die in hetzelfde schuitje zitten.. Hoe gaat het nu met jou jufkrisje? Ik vind het ook zo erg voor women! Ik heb nog even zitten neuzen maar bij unive zorgzaam staat een 4e en 5e poging erbij mits je ster 4 neemt.. Ik zit er ook hard aan te denken om daar naar over te stappen.. En theeleut ben je lekker aan t genieten van je prinsesje? Hoe gaat het inmiddels met jou biepje?
Klopt maar zoals umc is voor mensen die daar gewerkt hebben en unive voor ex defensie mensen has al gebeld.. ik wacht het wel ff af
Women, ik zou eens een rondje bellen zodat mochten je gedachten in de loop van de tijd veranderen je de mogelijkheid hebt! Bedankt dat jullie mij zon welkom gevoel geven! Ik heb 100 vragen dus.... als je jullie het vervelend vinden hoor ik het wel!!! Manlief heeft vroeger een operatie gehad ivm niet ingedaalde bal vandaar dit nu op leeftijd boven de 30 problemen veroorzaakt! Dit hebben we helaas nooit geweten maar ja! Doen ze altijd een chromosoom onderzoek? Voordat je mag starten met icsi? Of zouden we na het bloed en zaad onderzoek direct mogen starten! Liefs
Hier zonder onderzoek door mogen gaan.. Toen was het bij ons bekend dat man mindere zaad kwaliteit had en bij mij een eventueel dichte eileider zou kunnen zitten... op zich beide geen probleem maar in ons geval dus wel.. Hier ook pim ervoor gehad 2 weken en daarna prikken...dat heb ik meestal tot dag 13/14 mogen doen... En als alle eitjes toen goed waren gegroeid (in2 van de 3 x dus niet) had ik een punctie rond dag 15 gehad ...
Dank jullie wel voor de antwoorden! Ik moet zeggen ben er op het moment heel emo onder. Hadden jullie dit ook? Hoe ervaren jullie de hormonen?
sorry kimjoy maar welkom! kwa medicatie had ik nergens last van kwa emo.. behalve hoofdpijn en misselijk maar alleen bij de laatste keer.. ik ben net gebeld en kan nu aanstaande donderdag voor gesprek.. dus ben benieuwd
Voel je vandaag iets minder verloren women of zit het nog heel hoog? Dat zou bij mij denk ik wel zo zijn... @kimjoy... ik vond het emotioneel zwaar om steeds teleurgesteld te worden...niet speciaal de medicatie..maar het wachten, hopen dat de hormonen het goede werk doen en de eitjes groeien etc, dat vond ik pittig...vooral als het dus niet lukt en je weer een maand of langer moet wachten...
het scheelt dat ik afleiding heb in mijn werk.. maar merk wanneer ik erover praat het weer heel hoog zit.. maarja logisch ook de hormonen werken ook niet echt mee haha
Sterkte women! Heftig hoor! Wel fijn dat je wek afleiding geeft Ik merk door dat ik nu definitief er in zit het voor mezelf heel veel emoties te weeg brengt! Alsof ik hiervoor het nog niet definitief doorgedrongen was!
Wel fijn dat je morgen al terecht kan women! Maar ik denk dat het voorlopig nog wel hoog blijft zitten.. Ik hoop dat jullie morgen wat duidelijkheid krijgen.. Kunnen jullie er wel samen een beetje over praten? Kimjoy het is een grote emo achtbaan eigenlijk waar je in terecht komt.. Mij helpt dit forum me heel erg.. even kletsen met meiden die snappen hoe je je voelt.. Van de hormonen kreeg ik soms hoofdpijn, en naar mate ik langer prikte kreeg ik gevoelige plekjes op me buik. En ik werd een beetje opvliegerig.. Voorderest viel het wel mee! Wij moesten trouwens wel een chromosomen onderzoek doen ivm de TESE die mijn vriend heb gehad. Anders mocht die niet doorgaan. Jufkrisje jij heb vandaag ook weer een afspraak gehad toch?
Bedankt voor je reactie Natasja! Ik merk dat voor mij ongeduld mij nu in de weg zit! Maar ja daar zal ik toch mee moeten leren dealen! Sterkte morgen women
Ja oohh pff die ongeduld vreselijk dat vind ik ook echt het moeilijkst! Ik ben vandaag gelukkig wel eindelijk ongesteld geworden na 4 weken wachten pff wat een opluchting! Nu kan ik weer met de pil beginnen en komt er weer wat schot in de zaak.. Wel heel apart om ineens heel blij te zijn met een ongie haha!
ja wij kunnen er samen goed over praten.. en we praten er allebei ook met een vriend of vriendin over.. dat is ook fijn .. hoog zitten doet het voorlopig wel idd.. als we nu de oorzaak maar weten dan kan je ook verder met denken over hoe nu verder enzo .. nu zit je alleen maar in onzekerheid.. bedankt voor jullie berichtjes! en eindelijk ongie natas hopelijk groeien er deze keer meer follikels!