Icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Natassj, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jazeker, ik heb een 8 cellige klasse 1 embryo in me zwemmen.... nu duimen dat hij of zij het blijft doen.
    Hoe gaat het met jou Natassj? Wanneer mag jij testen?
    Lientje, is bij jou ook alles goed verlopen?

2. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    #802 Natassj, 16 feb 2017
    Laatst bewerkt: 16 feb 2017
    Super zeg! Zal een klasse 1 hetzelfde zijn als bij ons A kwaliteit?
    Hier geen idee of t goed gaat.. heb de hele dag een opgeblazen gevoel en af en toe wat enge steken..
    Ik vind het maar heel eng en heel lang duren..
    Ik mag pas zondag 26 februari testen dus nog wel even te gaan.. en hoelang duurt het voordat jij mag testen ik lees dat het ene ziekenhuis wat langer geeft dan de ander
    Buko hoe gaat het met jou inmiddels?

3. lientje2017

14 feb 2017
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal,

Bij mij is ook alles goed gegaan. En heb ook een 8 cellige embryo in me buikje. Was heel mooi om de embryo te zien. Hoop dat het nu blijft groeien bij ons allemaal! Spannend nu het afwachten om te testen. Ik mag precies over 2 weken....

4. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vermoed dat klasse a en 1 hetzelfde is, Natassj. Ik begrijp dat die steekjes eng zijn. Echter kan je er helemaal niks overzeggen. Het kan zowel goed als minder goed zijn en daarom zijn die wachtweken killing! Maar we gaan uit van het positieve!

Wat fijn dat je ook een 8cellige teruggeplaatst hebt gekregen, liekje! Nu broeden maar.

Ik moet 14 dagen na de punctie bloed laten prikken. Dus dat is 1 dag na jou Natasdj. Spannend zeg!

5. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jeetje wat spannend voor jullie meiden!! Echt de aller aller lastigste periode volgens mij. Wel top dat jullie allemaal van die mooie embryo's hebben. Veel liefde naar die buikjes sturen en proberen positief te blijven!

Met mij gaat het prima Natas. Nu drie dagen aan het stimuleren met de bemfola, maandag de eerste fm. Ben daar zo benieuwd naar. Echt totaal geen idee hoe mijn lijf erop reageert. Voel me gewoon ok gelukkig. Af en toe voel ik 'iets' in mijn onderbuik, maar geen bijzonderheden. Ja heb het idee dat ik meer vocht vast houdt!? Ook echt opgezwollen vingers bijvoorbeeld.

6. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Gelukkig maar buko dat je er weinig van merkt al die gekke hormonen kunnen gekke dingen met je doen.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat die andere embryo ingevroren is! Wel heel fijn om te weten!

Ik vind het best wel raar dat elk ziekenhuis een andere wachttijd hanteert eigenlijk. Bij mij staat er op me briefje 15 dagen na verse embryotransfer. En ik heb nog niks over een bloedafname test gehoord maar ik moet zelf testen ? Krijg ik dat misschien na een eventuele positieve test?

7. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Buko, spannend maandag. Maar fijn dat je nauwelijks last hebt van de hormonen. Ik stuur zeker een hoop liefde naar mijn buik.

Natassj, mijn ziekenhuis is heel vroeg met testen. Dat zeggen ze zelf ook tegen mij. Aan de hand van de bloedtest kunnen ze eerder zien of ik zwanger ben dan aan de hand van een urinetest. Ook zien ze dan of het hcg hoog genoeg is voor de duur van de zwangerschap. Ik weet niet of ze bij jou ook nog een bloedtest gaan doen. Het risico aan vroeg testen is dat het ook langer nog mis kan gaan en je blij bent Voor niks.

8. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Wat spannend allemaal!

Super Natassj dat ze de andere embryo konden invriezen. Ik vond dat toen een hele geruststelling. Maar niets zegt dat je die nog nodig zal hebben he. Je leest verschillende verhalen van meiden die zwanger zijn van de eerste poging. Ik hoop het echt voor je.
    Wat het testen betreft: ik moest 16 dagen na de terugplaatsing een bloedtest laten uitvoeren in het ziekenhuis of na 18 dagen een urinetest doen. Ik heb gekozen voor de bloedtest (want dat kon toch vroeger). Maar aangezien mijn regels er op dag 15 al waren heeft de bloedtest enkel bevestigd wat ik al wist.

Ik heb gisteren een eerste echo gehad ter voorbereiding van de cryo terugplaatsing. Er was één eitje van 14 mm, dus nu enkele dagen ovulatietest om zeker te zijn en maandag terug op controle voor een echo. Ze zagen ook wel een cyste op één van mijn eierstokken (behoorlijk groot toch naar mijn mening). Die zou blijkbaar het gevolg zijn van de punctie. Ze zei dat ik me geen zorgen moest maken dat het gewoon gevuld zou zijn met bloed en dat dat wel vanzelf zou verdwijnen, dat je het kon vergelijken met een inwendige blauwe plek. Toch wel bizar, want bij het begin van de stimulatie is alles grondig nagekeken op cystes en toen was er niets aan de hand. Gewoon wachten tot het van zelf verdwijnt zeker.

9. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Wat een eng idee biepje die cyste merk je dat dan ook nog als die weg gaat ofzo? En als je ei nu springt krijg je dan die tp?
    Heel ander programma weer alsof het niet spannend genoeg is! hihi maar indd wel gerust gesteld dat ze die ene konden invriezen toch nog een achter de handje..

Hoe gaan jullie partners eigenlijk om met de wachtdagen?

10. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi natassj,

Ik denk niet dat ik daar veel van zal merken als die verdwijnt. Had wel de afgelopen dagen zo'n vervelende pijn in mijn buik, ik dacht dat het wel van de stress zou komen, maar heeft dus een andere oorzaak. Ik probeer me er niet teveel zorgen in te maken en te vertrouwen op de dokters, ik kan er toch niets aan veranderen. Heb wel gevraagd of het een probleem zou zijn als dit nog steeds zo is mochten we een volledige nieuwe poging moeten starten. Er kwam niet echt een duidelijk antwoord, zou vanzelf moeten verdwijnen, afwachten dus.

Normaal gezien moet ik de eisprong voor zijn met die testjes. Deze morgen nog steeds niets, maar morgen terug echo. Normaal gezien zou het eitje 2mm per dag moeten groeien. Vrijdag was ie 14 mm dus normaal gezien morgen 20, bijna tijd om te springen? Ik denk dat als ie 22 is ik de pregnyl zal moeten zetten. Dan is er normaal gezien 36u later de eisprong dacht ik. En vanaf dan 5 of 6 dagen bijtellen voor de terugplaatsing. Super spannend allemaal.

Mijn vriend gaat er veel relaxter mee om dan ik merk ik wel. Die heeft zo iets van gewoon doen wat ze vragen en er voor de rest niet stil bij staan. Je kan er toch niets aan veranderen, gewoon je best doen om er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn. Maar dat blijkt voor deze meid toch nogal moeilijk. We proberen wel om onze omgeving minder te vertellen nu, dat neemt toch al wat druk weg.

11. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Mijn partner vond het vooral lastig en belastend voor mij. Maar meeleven en spanning was er zeker wel. Dat heb ik vooral gemerkt met de positieve test.

Daarna hadden we met ongeveer zes weken zwangerschap een wat stressvolle periode waarbij mijn schoonmoeder plotseling met ambulance naar ziekenhuis ging en die avond had ik licht bloedverlies had. Spontaan gevloekt, en binnen minder dan een.seconde was mijn partner er. Bleek een blauwe plek te zijn en niets aan de hand te zijn.
    Ze lijken volgens mij rustiger dan ze van binnen.zijn ;)

12. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Spannend hoor biepje. Ben zelf ook hele tijd in mijn hoofd aan het rekenen wat er wanneer zou kunnen gebeuren.

Vandaag de eerste fm gehad (7 dagen aan het stimuleren met bemfola). Allebei de kanten nu 6 eitjes die zo'n 9mm zijn. Dacht zelf dat ze wel heel klein waren, maar volgens dokter heel gemiddeld allemaal. Zowel qua aantal als qua grootte.
    Vrijdag terug voor een tweede fm. Hopelijk kunnen ze dan al iets vertellen over de punctie. Ergens volgende week neem ik aan? Is een verse tp ook 5/6 dagen later?

13. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Vandaag terug echo gehad, het eitje was wel gegroeid maar nog niet echt veel, nu 17 mm. Ze hebben ook bloed afgenomen, en net telefoon gekregen dat ik niet moet wachten op mijn eisprong. De bloedwaarden waren perfect om de pregnyl te zetten. Vanavond nog maar eens een spuitje zetten. Als alles goed gaat met het ontdooien is de terugplaatsing voor volgende week dinsdag. Spannend! Daar gaan we weer, ...:)

Buko: Zes eitjes aan elke kant is wel een heel mooi aantal. Het groeien is een beetje koffiedik kijken, bij mij ging alles veel trager dan verwacht, maar we hadden toch ook 10 eitjes bij de punctie, waarvan er 7 rijp waren.
    Wanneer de terugplaatsing is hangt sterk af van het ziekenhuis, wij lopen in Gent daar is het standaard 5 dagen te rekenen vanaf de dag na de punctie.

Theeleut: Zou inderdaad wel kunnen dat onze mannen er meer mee bezig zijn dan we wel denken.

Natassj, lukt het wachten een beetje?

14. Kimjoy

Kimjoy Bekend lid

8 jul 2015
    989
    541
    93
    Hi meiden, ik lees behoorlijk positieve berichten nu duimen op plakkerds! Ik ga morgen toch nog een iui behandeling krijgen vandaag dag 10 van mijn cyclus en morgen behandeling! Xx

15. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Ik heb net heel wat pagina's verslonden met lezen. Ik ben nieuw hier.
    Leef wel met jullie allemaal mee.
    Bij mij zou de punctie afgelopen zondag plaatsvinden. Alleen vonden ze vrijdag met de laatste echo dat de follikels te klein en toch te weinig waren. Op het laatste moment dus toch maar besloten om iui te doen. En dus toch zondag naar het zhuis geweest.
    Toch morgen terug naar het zhuis om te bespreken hoe verder en dan nog een kleine 2 weken wachten voor een echo en bloed prikken. Maar ik vind het wachten nu al lang duren!

16. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Hoi dames hoe gaat het nu met jullie?
    Mijn vriend zegt alleen dat ik me niet zo druk moet maken en op wat anders moet focussen.. weet wel zeker dat die het ook spannend vind maar hij zal daar niet zo snel voor uitkomen..

Wat vervelend leuntje ik had de vorige keer ook te weinig mooie grote follikels dus dan is het ook zonde om een poging te gebruiken. Aangezien je er ook maar 3 vergoed krijgt. En misschien is die iui wel raak! Ik kreeg die kans niet..

Wachten duurt lang ik snap t heel goed.. dag 10 na tp vandaag.. De dagen worden steeds langer..

Spannend hoor biepje en kimjoy!

Buko ik had op donderdag me punctie en op zondag me verse tp maar ik denk dat dat per ziekenhuis verschilt . Spannend hoor! Aan beide kanten 6 eitjes is wel een hele mooie score!

Hoe gaat het met jullie Annaf86 en lientje2017?

17. lientje2017

14 feb 2017
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Met mij gaat het goed. Af en toe heb ik wat steken in me onderbuik hebben jullie dat ook??? Voor de rest doe ik lekker rustig aan zodat het in me buikje goed kan innestelen, hoop ik haha. De wachtdagen duren zoooooo lang. Normaal vliegen de dagen voorbij. Vandaag pas 5 dagen na de tp.

Spannend natassj je mag bijna testen. Hoe voel jij je?

18. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Ik heb nu zo goed als nergens meer last van eigenlijk..
    Die steken heb ik wel heel erg gehad de afgelopen dagen eng is dat he je weet niet of t goed is of slecht..
    En zo voel ik het nog niet hoor bijna testen haha zondag is nog ver weg!

19. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Ik ga voor je duimen natassj, vandaag gewerkt dan gaat de dag wat sneller voorbij

20. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je vriend heeft makkelijk praten haha. Je wordt er al 2 x daags mee geconfronteerd doordat die vieze bolletjes moet inbrengen haha...
    Het blijft gewoon lastig om er niet mee bezig te zijn. Heb je nog een beetje afleiding de komende dagen?

Ik had 2 dagen geleden heel erg last van menstruatie achtige krampjes en de hele dag misselijk. Nu heb ik weer nergens last van. Er word zo gesolt met mijn gedachten. Soms ben ik echt overtuigd zwanger te zijn en even later weer niet (zelfbescherming) .

Lientje en natas, toitoi! Jullie kunnen het! Nog even de laatste, zwaarste wachtdagen en hopen op goed nieuws!

Deel Deze Pagina