Hallo allemaal!! Ik wil hier graag even mijn verhaal kwijt. Mijn partner en ik zijn beide 27 jaar In aug. '14 ben ik gestopt met de pil. Een jaar later zat het mij niet lekker dat ik nog geen positieve test in handen had. Mijn cyclus was regelmatig, ik begreep niet wat er aan de hand was. Mijn huisarts schreef een verwijzing uit naar de gyn. Na wat onderzoeken bleek dat het niet aan mij lag. Hele opluchting. Alleen het zaadonderzoek was niet goed. Tot twee keer toe. De kwaliteit blijkt zo slecht dat alleen ICSI mogelijk blijkt. De gyn stuurt ons door naar de uroloog. Hormonaal en urologisch geen verklaring voor de verminderde onvruchtbaarheid. Het aantal zaadcellen is erg weinig.. Terug naar de gyn en zij adviseert mij om af te vallen, inmiddels is er 23 kilo af. Inmiddels hebben wij onze eerste ICSI behandeling achter de rug. Het spuiten van hormonen en de punctie is mij mee gevallen. De ivf poli vertelde ons dat er een mooie oogst was. 9 eitjes waarvan 7 bevrucht 1 tp van een mooie embryo. Paar dagen later kregen wij een brief dat de andere eitjes waren gestopt met delen, geen cryo's dus. Een hele domper. Na een flinke jank bui, mezelf weer bij elkaar geraapt en weer door gegaan. Omdat mijn eierstokken rust nodig hadden kreeg in utrostran bolletjes om vaginaal in te brengen. Daardoor zou de menstruatie uitblijven en mocht ik na 14 dagen van de punctie testen. Na 12 dagen kreeg ik wat bloed verlies. Ik had al snel door dat t geen innestelingsbloeding was, maar echt mijn menstruatie. 1 ICSI behandeling helemaal weg. Veel verdriet bij beide. Omdat wij beide de griep hebben gehad afgelopen maand met koorts hebben wij in overleg met de arts besloten een time oud te hebben van 3 maanden. De angst dat het ons niet gaat lukken nekt ons heel erg.. Heeft iemand tips? Of zelfde ervaring?? Liefs viv
Och meis toch, wat ontzettend naar voor jullie. Iedereen gaat er anders mee om, maar het is voor iedereen ook zwaar om de behandelingen door te moeten. En dit soort tegenslagen vallen niet mee. Wat mij soms helpt is op zoek gaan naar verhalen die mij moed geven. Mensen die nog veel langer bezig zijn geweest, ook allerlei tegenslagen hebben gehad, en uiteindelijk toch een mooi kindje in de armen hebben. Dat geeft me hoop dat het bij ons ook kan. Wellicht helpt dit voor jou ook.
Ik kan je niks vertellen. Wens je wel enorm veel succes en sterkte. Houd moet, positief blijven, het is niet altijd makkelijk, maar houd het doel voor ogen. Een mooi klein mensje die op een dag bij jullie zou komen. Wij gaan als het goed is ook ICSI traject in..
Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen en hoop dat je de moed niet opgeeft. Een succesverhaal: de laatste 6 jaar veel teleurstellingen moeten verwerken. Met hulp van hormonen deed mijn lijf het volgens het boekje. Zaadkwaliteit was erg wisselend. Ene keer heel goed, andere keer zo slecht dat iui niet eens doorging of bij voorbaat al mislukt was en dan inderdaad weer een verplichte rustperiode van 3 maanden. Bij onze eerste IVF 11 goede eicellen en dat leverde uiteindelijk ook maar 1 embryo en geen cryo's op. Wat een verdriet, we waren bijna gestopt. Toch nog besloten een ICSI te doen, minder goede eitjes en zaad ook niet zo best, maar het leverde 1 embryo op waarvan ik inmiddels 14 weken zwanger ben en nog 4 cryo's. Dus het kan allemaal, houd vol! Liefs!
Wat verdrietig. Ik weet hoe pittig het is. Ik heb 4 behandelingen (5 tp's) nodig gehad voor mijn zoontje. Ik zou jullie willen aanraden om ubiquinol te gaan slikken. Dat is co-enzym q10 en zorgt voor betere eicellen en zaadcellen. Je moet het wel minstens 3mnd slikken voor effect.