Menstruatie of niet?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Su1986, Apr 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Su1986

Su1986 Lid

Aug 21, 2014
    52
    0
    6
    Eerst even kort de situatue. Jaar lang clomid gebruikt (ivm PCOS), vervolgens zijn in januari de behandelingen stilgelegd vanwege cystes. De cystes blijken endometriose te zijn en heb ik vocht in 1 eileider. Slechte kansen dus, maar we hebben deze ronde toch geklust, je weet maar nooit ;) Komende ronde gaan we IUI starten.

Nou is deze ronde een beetje vreemd geweest. 17 dagen geleden had ik flink pijn links in mn buik. Ik denk dat dit de eisprong is geweest (heb wel vaker pijn tijdens de eisprong, denk door de cystes die in de weg zit). 6 dagen later had ik echt enorme krampen in mn buik (midden in ik denk m'n baarmoeder). Maar echt zo erg dat ik 1,5 uur lang stil heb gezeten en niks kon doen (nog niet eerder meegemaakt). Nou had ik eigenlijk afgelopen woensdag mn menstruatie verwacht (13 dpo). Sinds dinsdag heb ik wat oranje-bruine afscheiding (niet continu). Ik heb geen buikpijn oid terwijl ik bij een menstruatie normaal echt behoorlijk buikpijn heb. Normaal heb ik ook 1 a 2 dagen voor de menstruatie wat bloedverlies, maar dat duurt nooit zo lang als nu. Heb vrijdag het ziekenhuis gebeld omdat ik niet weet of ik nou moet gaan spuiten met de gonal f. Daar zeiden ze dat de eerste dag helderrood bloedverlies als 1e dag van de menstruatie wordt gerekend. Heb vanochtend toch maar even een testje gedaan (kv2v5), maar helaas omowit.

Wat denken jullie ervan? Iemand ervaring met deze situatie? Weet niet of ik nu gewoon moet blijven wachten of toch n echo of bloedtest met vragen. Zit nu op een cycluslengte van 5,5 week. En ze hadden gezegd dat als ik met 5 weken niet ongi was dat ze dan de bloeding op zouden wekken om te kunnen starten met de IUI. Maar als er een kansje is dat ik misschien zwanger ben wil ik natuurlijk niet gaan spuiten voor de IUI en ook geen medicatie om een bloeding op te wekken.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als ik een paar dagen na mijn 'eisprong' nog pijn heb dan wil dat vaak zeggen dat mijn eitje niet gesprongen is en een cyste is geworden.
    Ik heb dan ook altijd een licht/bruinachtige bloeding.
    Je kunt nog een echo aanvragen, vaak is er in het begin van een nieuwe ronde nog wel een restant te zien van zo'n cyste....vaak verdwijnt 'ie vanzelf wanneer er weer hormonen bezig zijn om een dominante follikel t laten groeien.

Aan de ander kant kan het ook een zwangerschap betekenen....ik kan je natuurlijk alleen vertellen wat mijn ervaring is met de klachten die jij hebt.

3. Nath91

Nath91 Bekend lid

Jun 2, 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Morgen even huisarts of gynaecoloog bellen voor een bloedtestje lijkt me het beste..

4. Su1986

Su1986 Lid

Aug 21, 2014
    52
    0
    6
    Vanochtend in 't ziekenhuis geweest voor 'n echo. De cystes zitten er nog en zijn niet veranderd. Het baarmoederslijmvlies was nog niet goed weg voor een nieuwe ronde dus heb ik nu Duphaston gekregen (1 tablet per dag gedurende 12 dagen). Daarna zou er een bloeding op moeten treden.

De kans dat 'k zwanger ben is heel erg klein, maar mocht dat zo zijn dan zal die Duphaston de zwangerschap iig niet afbreken.
    'k kan natuurlijk altijd over een paar dagen of 'n weekje nog eens testen...

Share This Page