ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sara190, 17 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar positieve ervaringen over ICSI.. Ik kon namelijk niet duidelijke informatie hierover vinden op dit forum...

    Ben ruim 2jaar bezig om zwanger te raken..

    Wij mogen over op ICSI..hebben 4 IUI behandelingen gehad met laag zaadkwaliteit...Het duurt wel even tot dat alles op gang wordt gezet in het ziekenhuis..heb nu dus ongeveer 2 maandjes pauze van alles... maar ik heb natuurlijk wel even gegoogeld...

    Ik ziet zo tegen op een punctie..:( kan iemand vertellen hoe dat allemaal gaat?

    Na hoeveel keer zijn jullie zwanger geraakt? Zijn de kansen wel echt groot met ICSI??
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    De punctie is en voelt per persoon verschillend en per kliniek verschilt het ook welke medicatie je krijgt tijdens de punctie. Wij zitten bij MCK Leiderdorp en daar krijg je een infuus in je arm en tijdens de punctie morfine. Hierdoor voel je wel wat ze doen, maar is er geen pijn (beetje gevoelig, verder niets). Echter zijn er ook klinieken waar je alleen een paracetamol krijgt, maar in het buitenland kan je bijvoorbeeld weer kiezen voor een roesje of narcose.

    Wij zijn bij de 3e ICSI zwanger geraakt (was onze 2e terugplaatsing) van een tweeling. Helaas wel een miskraam bij 10 weken. De kansen hierin verschillen ook weer. Hangt af van de leeftijd vrouw en daarmee de eicelkwaliteit. Ik ben net 40 geworden en daardoor een lagere eicelkwaliteit, waardoor we 1 ICSI poging geen enkele bevruchting hadden. Hierdoor ben je meteen klaar en moet je door met een nieuwe poging. Bij ICSI heb je wel weer meer kans op een miskraam, omdat er een zaadcel geinjecteerd wordt bij de eicel. Het zou kunne dat de geselecteerde zaadcel bij een natuurlijke bevruchting bijvoorbeeld nooit de eicel zou bevruchten. Dus helaas wat meer kans op afwijkingen en daarmee miskramen. Maar zoals gezegd, bij iedereen verschilt dit, omdat het van zoveel factoren afhankelijk is.

    In ieder geval heel veel succes met jullie poging.
     
    Happyhope en Sara190 vinden dit leuk.
  3. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ter aanvulling op het verhaal hierboven; sommige ziekenhuis in Nederland kun je ook kiezen voor een roesje/algehele narcose.

    De meningen over de slagingspercentages lopen erg uiteen. Bij icsi worden er natuurlijk al heel veel stappen genomen, wat de kans op slagen relatief het grootst maakt. Allerlei factoren spelen dan nog steeds een rol als bijvoorbeeld leeftijd en gezondheid van de vrouw, baarmoederslijmvlies etc etc. Het ene ziekenhuis zegt dat de kansen met verse terugplaatsingen het grootst zijn, de andere met cryo’s. Bij cryo’s is de kans op een miskraam volgens mij wel net wat groter, omdat er door het invriezen & ontdooien bijna altijd wat beschadiging ontstaat. Aan de andere kant zijn icsi kindjes heel vaak groot voor de termijn in de embryonale fase (en daarvoor) omdat de omstandigheden de eerste dagen zo perfect zijn.

    Kortom; de kansen zijn bij icsi het hoogst van de vruchtbaarheidsbehandelingen, maar het geeft geen garanties. En waar het precies in zit blijft een raadsel.

    In mijn geval; 1 volledige icsi poging gedaan. Eerste verse terugplaatsing is onze dochter. 3 cryo’s over; cryo 1 is niet goed ontdooid, cryo 2 werd een mk met 8 weken en van cryo 3 ben ik nu zwanger. Dus 3 terugplaatsingen gehad en alle 3 de keren zwanger..
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  4. Piindaa

    Piindaa Actief lid

    10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Verse tp mislukt, maand rustpauze, wonder boven wonder spontaan zwanger. Iets wat bijna onmogelijk was. Een prachtige dochter maakte ons papa en mama in 2017.

    Nu zwanger van onze eerste cryo tp en verwachten nu een zoontje over ongeveer 7 weken.

    Tevens nog 3 eskimo’s in de vriezer.
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  5. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier in 2010 zwanger geraakt na een jaar clomid ovulatie inductie 2 x iui over op ivf/icsi. 1ste poging zwanger van dochter.
    Punctie vond ik echt meevallen kreeg dormicum ingespoten en dat was zo'n lekker spul. Alsof ik zo een hele fles wodka achterover had geslagen.
    Daarna nog 1 X een poging gedaan zwanger helaas miskraam. Toen maagverkleining en in maart 2016 weer poging weer zwanger 2017 zoontje geboren.

    Dus hier alleen maar succes verhalen.
    Oh en allebei waren ze van icsi
     
  6. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    De uitleg over het hoe en wat betreft een punctie heb je inmiddels gehad. Ik ben een positief verhaal: 1e ICSI, verse terugplaatsing en dat is mijn zoontje. Mijn meisje is de eerste cryo terugplaatsing uit de 1e ICSI. Ik heb dus 2 kindjes uit 1 punctie en nog een aantal cryo's in bewaring.
     
  7. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Hier twee dochters via ICSI.

    Bij de eerste ICSI behandeling hadden we een verse terugplaatsing, waarvan ik niet zwanger werd. De cryo's uit deze behandeling ontooiden ook niet goed.

    We moesten opnieuw beginnen.

    Bij de tweede ICSI behandeling hadden we een verse terug plaatsing waarvan ik zwanger werd. Ze is nu 3,5 jaar! Helaas geen cryo's.

    Bij de derde (en tevens onze laatste, we vinden het mooi geweest) ICSI behandeling hadden we ook een verse terugplaatsing waarvan ik ook zwanger werd. Zij is nu 5 maanden! Bij deze behandeling is er 1 cryo ingevroren.

    Wij werden behandeld in het Radboud in Nijmegen. Vriendelijk en warm personeel.

    Veel succes meid. Hopelijk slaagt het voor jullie.

    Wat betreft de punctie. Ik kreeg ook een infuus met pijnstilling waardoor je alleen beweging voelde en geen (heftige) pijn. Iedereen ervaart dit natuurlijk anders. Mij is het ontzettend mee gevallen:)
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  8. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    1e poging met icsi, verse tp zwanger en zoon.
    Toen 2 cryo's, 2 verse tp en weer 2 cryo's mislukt. Maar dat bleek aan mijn keizersnedelitteken te liggen.
    Daaraan geopereerd en daarna bij verse tp direct zwanger. Dus eigenlijk heb ik 2 kansen gehad en die zijn beide gelukt.
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina