Ben ik de enige die zo bang is?

Discussie in 'De lounge' gestart door wanna be a mama, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ik lees zoveel verontrustende berichten.
    Duizenden moslims die zich niet aanmelden, of al ingeburgerde moslims die ineens verdwijnen en zich allemaal ergens schuilhouden tot ze samen eruit komen om wat te doen?
    Een kaart die gevonden wordt van de IS met hoe ze Berlijn gaan veroveren. Het komt behoorlijk dichtbij. Hoeveel IS strijders zitten er al in Nederland.
    China die nu ook de oorlog verklaart. Waar gaat het heen? Is het een kwestie van tijd? Wat als er oorlog komt? Daar zit je dan als alleenstaande moeder met 2 kleintjes. Waar ga je heen?
    Ik lig er wakker van, vind het doodeng.
    Ben ik de enige?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik lig er niet wakker van. Je veranderd er nl toch niets aan met wakker liggen of bang zijn. Enigste wat je zou kunnen doen is zorgen dat je extra dingen in huis hebt en verder gewoon je leven leven. Voor hetzelfde geld gebeurd en niets.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

#3 sydneys, 13 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2015
    Ik denk dat het hier niet zover komt. Misschien wel enkele aanslagen in de toekomst. MISSCHIEN!
    Maar hier echt oorlog denk ik niet. Denk wel rellen.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou als we dan toch gaan dan maar gelijk goed met een grote bom hoef ik geen oorlog mee te maken en mijn kinderen ook niet.

Nee lig er niet wakker van. Zo min mogelijk het nieuws kijken en door leven en ademen. Want wat er komt komt er dan toch wel. Dan maar gewoon door leven als of er niks aan de hand is.

Misschien kop in het zand stekend prima maar laat mijn dag niet verpesten door dit soort dingen. Leef je leven.

5. stressbal

stressbal Niet meer actief

Nee ik vind het ook eng.

Maar ik ben niet bang voor de moslims wél voor IS.\
    Maar momenteel ook voor mijn landgenoten die bekrompen denken over de echte vluchtelingen mensen die in ene geweld gebruiken etc etc.

6. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfs Moslims die ik ken zijn er bang voor
    ik ook wel hoor!!
    Ik vertrouw die grote instroom ook niet helemaal..al die mannen alleen?
    Ik denk dat ze hier met te weinig zijn voor 'bezettingen' maar er zullen vast wel individuele acties komen
    Bommetje ergens laten ontploffen ofzo
    Eng idee,maar probeer er niet teveel mee bezig te zijn,want je weet toch niet waar en wanneer!

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik denk dat het allemaal erg overdreven is. Er gaan op internet zoveel hoax-berichten rond waar geen bal van klopt maar die mensen wel bang maken. Foto's waar dan een rare tekst over vluchtelingen en moslims bij staat terwijl het in werkelijkheid een oude foto is van heel iets anders. Maar ze jagen mensen die niet verder zoeken en dat plaatje geloven wel meteen weer angst aan.
    Daarnaast: iemand hoort iets, vertelt dat door, diegene vertelt het weer door, de media blaast het nog even lekker op, en voor je het weet heb je een spookverhaal waar maar de helft van waar is. Iedereen kent toch wel het fenomeen wat er gebeurt als een verhaal honderd mensen langsgaat? Bij nummer 100 lijkt het hele verhaal niet meer op wat nummer 1 verteld had.

En als laatste: je kan overal wel bang voor zijn. Oorlog, terrorisme, een dijkdoorbraak, natuurramp, vliegtuigcrash op het dak van je huis, noem maar op. Maar heb je een leuk leven als je voor alles wat wellicht zou kunnen gebeuren bang bent? Dus nee, ik ga nergens bang voor zijn. Dat vind ik mijn leven niet waard.

8. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Niemand weet hoeveel van de mannelijke vluchtelingen vermomde IS strijders zijn. Wat doen ze dan hier? Dan de verkrachtingen die al gepleegd zijn.
    En idd de Nederlanders komen ook in opstand.
    Ik wil me ook niet laten leiden door angst, maar het gaat zeker de verkeerde kant op.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nee bang niet. Wel maak ik me zorgen over al wat gaande is in de wereld.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat een prachtige contradictie. Want wáár gaat het precies de verkeerde kant op? ;) De enige problemen die we rond vluchtelingen hebben in Nederland momenteel, zijn van mensen die ze hier niet willen hebben.

Oh, en wat een aanmatigende misselijkmakende openingspost heb je overigens. 'Duizenden ingeburgerde moslims die verdwijnen..' hoe kóm je erbij? Wat een onzin! Hoeveel moslims ken je? En hoezo, 'ingeburgerde' moslims? Iemand die in Nederland geboren is, kan zeker geen moslim zijn?

Kom op, stel je niet zo vreselijk aan.

11. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik denk wel dat er in de toekomst dingen gaan gebeuren.. rellen
    maar geen oorlog hier in nl..

ik kan er niet wakker van liggen.. er iets aan veranderen kan ik toch niet

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Nee ik ben niet bang.
    Misschien is dat ook omdat ik zo min mogelijk naar het nieuws kijk, ik blijf liever naïef op dat gebied.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ten eerste, je moet niet alles geloven wat je leest. Heel veel is waarschijnlijk onzin. En heel veel wat geen onzin is, krijgen we nooit te lezen of horen.

Ik maak me best een beetje zorgen, ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, vooral wat betreft de haat naar vluchtelingen toe en ik ben ook wel benieuwd of er echt IS strijders tussen zitten. Maar er wakker van liggen, nee hoor, we zullen wel zien. En veel nieuwberichten neem ik met een korreltje zout.

14. tuc

tuc Niet meer actief

ik had het niet beter kunnen verwoorden.

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dit is nou juist wat het nieuws wil veroorzaken, Alleen maar de negatieve kanten belichten en angst zaaien, zo creëren we zelf een land vol angstige mensen die elkaar niet meer vertrouwen. weat dus gaat uitlopen op relletjes. en wie weet wat nog meer..

het nieuws laat maar een klein stukje zien van het gehele verhaal, ik kijk het nieuws maar probeer mijn mening daar niet op te baseren.. Daarbij probeer ik niet te gaan leven in angst.. wat komt komt toch wel doe je niks aan..

16. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Verdwijnen en zich ergens schuilhouden? Serieus?! Misschien moet je eens naar een grotere stad gaan,daar zie je ons (moslims)in grote getallen en houden ons alleen "schuil" op vrijdag, dan zitten we namelijk in de moskee.
    Ik zou me meer zorgen maken om Rusland, die maar al te graag een uitdaging aan wil gaan en het maakt ze niet uit of het nou tegen EU of UsA is.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik weiger me te laten leiden door angst, daar heb ik het ook veel te druk voor met genieten van het leven. Mocht het ooit zover komen dan merk ik het gauw genoeg, tot die tijd geniet ik met volle teugen.

18. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Nou je hoeft me niet zo aan te vallen hoor, het zijn teksten die ik letterlijk gelezen heb. Dat het mogelijke strijders zouden zijn die hier al langer zitten.
    Ik mag het toch eng vinden, hoef je niet met me eens te zijn hoor.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Maar je kunt toch ook je eigen volle verstand gebruiken...of geloof jij alles wat je leest?? Ik vind dat wel dom. Lees je uit verschillende bronnen in wat er aan de hand is.
    Dan hoef je niet bang te zijn voor "verstopte moslims";)

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Maar neem je die dan klakkeloos aan voor de waarheid?
    Daar word ik dan een beetje bang van..

Deel Deze Pagina