Hier hebben ze paspoorten omdat wij vaak op vakantie gaan en ook buiten Europa. Ook omdat ze wel eens naar het ziekenhuis moeten voor controle en onderzoeken en ze zich dan moeten legitimeren.
Ik weet niet of de regels veranderd zijn maar 5,5 jaar geleden hoefde onze jongste geen id kaart te hebben in het ziekenhuis. Is toen opgenomen geweest. Had wel een zorgpas.
Vanaf 14 jaar moet je hem overal kunnen tonen; dat is iets anders. Als je het overal verplicht maakt, zouden kinderen hem dus ook altijd bij zich moeten hebben, lees naar school, met buiten spelen enz. Gelukkig is dat niet zo. Als je naar het ziekenhuis gaat, moet er sowieso tot 12 jaar een volwassene bij zijn en die kan dus de ID meenemen. Ik heb ze gewoon in mn portemonnee zitten. Het is helaas nodig, omdat er teveel gefraudeerd wordt in de zorg.
Wij hebben voor beide kinderen een ID kaart. Het is altijd handig. Stel je wil een dagje/weekend naar belgie of duitsland of een ander europees land dan heb je het altijd handig bij de hand. Mijn schoonbroer en wat andere schoonfamilie woont in Duitsland en daardoor hebben wij het juist vroeg laten doen zodat we daar nooit gedoe mee hebben.
Ja... wij wonen net over de grens in Duitsland, dus ook onze kinderen hebben al een ID-kaart vanaf dat ze 5-6 weken oud waren. Al heb ik de kaarten nog nooit ergens hoeven tonen
mmh dit vroeg ik me ook af vandaag verwijzing gekregen voor dermatoloog zoontje bedacht me dat hij dan een ziekenhuispasje moet laten maken,daarvoor weer een id nodig
ik moest pas dl van 4 maanden aanmelden bij het ziekenhuis voor foto's. gelukkig was de zorgpas genoeg. de receptioniste zei zelf al idkaartje heeft ze vast nog niet.. denk dat het dus ook per ziekenhuis verschilt in of ze het graag willen zien of niet. de oudste had met 9 maanden wel een idkaartje maar dat was omdat we naar het buitenland op vakantie gingen. als je een paar jaar verder bent is het gezicht zo veranderd dat ik zelf eigenlijk niet begrijp dat ook voor zulke kleintjes de geldigheidsduur ook 5 jaar is.
Hier doen ze in het ziekenhuis nooit moeilijk, volgens mij hebben ze nog nooit om de id kaart van de kinderen gevraagd. Maar voor andere zorg instellingen is er wel naar gevraagd (Visio en revalidatie centrum voor mijn zoontje ). Dus we hebben wel een id voor de zorg, maar in het ziekenhuis is er bij ons nooit om gevraagd. Maar misschien komt dat ook wel omdat ze allebei al voor de 3 maanden ingeschreven stonden bij het ziekenhuis.