Dames opgelet! Wie nog voornemens is om een ID-kaart voor de kleine (t/m 14 jaar) aan te schaffen, die kan dat beter snel doen. Nu kost het nog geen 10,- maar per 1 Januari iets van 30,-!!! Dacht, ik laat het even weten, altijd handig als je twee tientjes kunt besparen toch?
Ik vind het ook schandalig dat ze dat tarief zo omhoog stellen. Ze kunnen wel zeggen dat kinderen onder de 14 geen legitimatieplicht hebben, maar als je naar het buitenland gaat hebben ze dat wel.
ik had hem, zelfs in het zieken huis nodig dus dat klopt niet wat ze zeggen dat ze hem niet nodig hebben
bengeltje je bent het nog steeds niet verplicht tot de 12e jaar mmm ik heb hem nu nog niet nodig pas volgend jaar voor alle 3 de kinderen lekker duur haha zal ze van de week maar aanvragen scheelt dan toch ff 60 euro
Vindt het ook nergens op slaan. Als je bijv. na duitsland of belgie gaat moet je je kind al kunnen legitimeren. En ik denk dat er best veel nederlanders eventjes na 1 van deze twee landen gaan (nog eens niet voor vakantie) Ben blij dat we laatst al een id gehaald hebben voor ons zoontje.
Ik baal hier echt van aangezien ik als Belg (die in Nederland woont) regelmatig naar mijn ouders in België ga.
raar want ik moest hem toch echt de volgende x mee nemen dus toen gelijk gehaald en inderdaad ga je na het buitenland moet je kunnen bewijzen dat het jou kind is
ik ga m ook eerdaags voor onze dochter aanvragen. Zoonlief heeft hem al. Maar vind het ook absurd dat het zo duur wordt! Is echt profiteren van het feit dat ze niet meer in het paspoort bijgeschreven mogen worden vind ik. Kunnen de gemeentes mooi hun kas weer spekken op deze manier
Toch maar één gaan halen dus.. Zijn m niet echt nodig voor vakantie o.i.d. maar deze verhoging is echt absurd
Dat weet ik, maar daarna moet je dus alsnog een id hebben. Want dan is het niet meer geldig, als ze bij je in het paspoort staan.
Dat was voor de mensen boven de 14 (of 12???) Iig voor de groep die in nl verplicht zijn om zichzelf te legitimeren. Dit was toen besloten door een rechter. Maar is later via een "spoedwet" weer teniet gedaan. Dus helaas moet je gewoon betalen.
Nee dat was idd voor kinderen tot 14 jaar, maar heeft de kamer weer teruggedraaid. Dat zou de overheid teveel geld kosten