Id kaart kind: foto 5 jaar geldig, maar kind verandert veel

Discussie in 'De lounge' gestart door Arti13, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee hoor geen problemen. Hier riepen ze wel elke keer de naam van de kinderen om te kijken of ze reageerden. Nu heeft onze oudste een lange naam op zijn id kaart maar heeft hij voor ons een verkorte roepnaam, ook bekend bij gemeente. Nu staat zijn volledige naam op zijn id kaart dus de eerste keer reageerde hij niet maar nu zeggen we steeds let op hè, straks vriendelijk naar die meneer lachen!

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben ook nooit problemen gehad en de foto's zijn van toen ze 5 maanden oud waren. Inderdaad worden ze vaak geroepen en dan kijken ze vanzelf op.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

kijk maar eens goed naar het puntje van de neus naar de binnen hoek van de ogen en dan weer van de neus naar de lippen. dat blijft hetzelfde, vanaf dag 1. dus daarom kunnen ze het kindje er uit halen, daarnaast als een kind rustig mee gaat en wakker is is het wel erg logisch dat ze de personen die bij hem/haar zijn wel goed kent en inderdaad bij oudere kinderen willen ze ook wel eens de naam zeggen.

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Wij zijn net een maand geleden op een speciaal visum en met de eerste paspoorten van onze kinderen de VS binnen gekomen.
    Beide paspoorten zijn aangevraagd een paar weken na hun geboorte. Ik vind dan ook dat je geen van beide ook maar enigszins kunt herkennen in de foto's. Vooral de foto van onze oudste is echt heel slecht, maar toentertijd wel gewoon geaccepteerd.

Nou ja, als je er de VS mee binnenkomt lijkt me dat het elders ook geen probleem moet opleveren.
    En een paspoort / ID is nu eenmaal 5 jaar geldig dus wij hebben er zelf ook geen moment over nagedacht om na bijna 2,5 en 1 jaar voor onze jongens een nieuwe aan te vragen alleen hiervoor....

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Huh moest hij zelf tekenen? Bij mijn dochter staat er dat ze niet kan tekenen ofzo.

Wij hebben een id voor Robyn, die kreeg ze toen ze 8 maanden was. Tja als je goed kijkt zie je wel dat zij het is. We hebben nog geen problemen gehad op het vliegveld.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dank meiden, dit stelt me gerust!
    Scheelt weer 30 euro voor een nieuwe id kaart.:D

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze dochter was bijna 5 toen we een nieuwe id moesten aanschaffen. Zijn mocht ook zelf haar naam schrijven net als haar broer. Bij haar was het alleen nog niet verplicht.

8. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier een foto dat zoonlief 3 weken oud was, lijkt ie echt niet meer op maar we reizen heel erg veel en tot nu toe nog nooit gestopt ivm foto. wel al een aantal keer omdat zoontje niet mijn achternaam heeft en we geboortebewijs enz. moesten laten zien, echt heel irritant.
    hier staat ook; niet in staat tot ondertekening

Deel Deze Pagina