"nood"pakket

Discussie in 'De lounge' gestart door Charise, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik vroeg me af watvoor dingen jullie allemaal in huis hebben voor in noodgevallen. Zoals rampen, oorlogen (misschien beetje extreem voorbeeld), stroomuitval e.d.
    Wat hebben jullie aan voedingsmiddelen in huis?

Ik wil graag een soort noodpakket aanleggen voor dit soort gevallen.

Nu was er natuurlijk pas die zonnestorm waar wij vrijwel niets van gemerkt hebben, maar mijn man zei van de week dat ze nog een hele grote verwachten in 2012/2013. Waardoor echt alle stroom e.d. weg is en kabels kapot zijn e.d. Dit kan wel een tijd duren dan voor het opgelost is. Natuurlijk weet ik niet of het echt gaat gebeuren. Maar dan denk ik, wat voor voedingsmiddelen kan je in huis halen, (die lang houdbaar zijn) die je kunt eten zonder gas, elektriciteit en water?
    (Tenminste water wel want dat wil ik ook aanschaffen).

En hoe ga je je warm houden? We hebben geen open haard o.i.d.

Ik ben er verder niet heel bang voor, maar wil wel graag wat dingen in huis hebben voor het geval dat. ;)

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    helemaal niets
    maak me hier niet zo druk om

verder hebben wij een openhaard en altijd van alles wel te eten.
    1x hebben we hier een breuk in de waterleiding gehad dus anderhalve dag geen water mijn man heeft zich gewassen en gedoucht op zijn werk ik ben even naar mijn ouders gegaan daarna naar de winkel om bronwater

3. augustus

augustus Niet meer actief

Oké wij hebben alleen een gaskachel, geen CV. Dus valt de stroom uit dan hebben wij het nog warm. ALs het gas weg valt hebben we elektrische kachels. Als beide uit vallen eeeuhm kaarsen en dekens?

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wij hebben geen noodpakket....

5. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Sorry ben niet zo'n doemdenker.
    Geen noodpakket voor ons dus...

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook niks.. Ik vraag me trouwens ook af, dat ALS er hier gedoe uitbreekt (oorlog,ramp) ik dan wel denk aan dat pakketje. Volgens mij ren/rij je dan direct heel hard weg ofzo.

Ik zou wel wat te eten meenemen (water, melk, brood o.i.d).

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier 2 blikjes Bob de Bouwer knakworsten.

8. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

je kan het op internet vinden, ze verkopen die pakketten...die je zelf ook kan vullen...
    ik ga mezelf verwennen van mijn vakantie geld met zo'n pakket...etc..ik moet bekennen dat ik er vaak aan denk...maar verder als lucifers, kaarsen, zaklamp ben ik nog niet..

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Tja ik maak wel een vuurtje van het hout van het tuinhek haha en kijk wel om daar een pot boven te hangen en zo iets te koken.
    Heb altijd wel flessenwater en genoeg spul in blik en dingen zoals pasta in huis. Daar zou ik nog wel even ergens mee komen dan.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

1 blikje erwtjes :D

Die je dan koud moet eten haha.

Nee sorry ook hier geen doomdenker.

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Haha ik ben ook niet bang hoor en geen doemdenker, maar als ik dan hoor van die dingen dan denk ik wel eens ja, het is misschien wel slim om wat extra dingen in huis te halen.
    Water wil ik sowieso wat flessen halen.

Voor de rest heb ik ook wel een voorraad aan eten in huis, maar ja als ik niets meer zou kunnen koken, omdat we geen elektriciteit of gas e.d. meer hebben dan kom ik niet echt ver natuurlijk. ;)

12. hardloper

hardloper Niet meer actief

er is een link wat je in een noodpakket moet hebben, weet alleen de link nu even niet (googelen?) maar ik vind het wel makkelijk om de zaklantaarn en de radio te doen die je op moet winden. zit je ook niet met batterijen. en ik heb standaard ook water boven staan. (boven ivm overstroming, dan kan je er nog bij)
    verder in elk geval warmhoud dekens. als je in een flat woont is een touwladder ook handig, met dubbel glas een noodhamer (voor in de auto, maar dan dus binnen)
    maar zoek verder die link even.

13. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hier een zaklantaarn verder niks hou me er niet mee bezig eigenlijks

14. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Wij zaten laatst een paar uur zonder stroom door kortsluiting, wat wij toen deden , nja het was bijna nacht dus eten hadden we niet nodig, drinken stond er zat en kon ook water koken op het gasfornhuis, verder lijkt het me belangrijk om kaarsen in huis te hebben want dat is het enige wat we echt meteen nodig hadden, anders konden we niks zien en dus het probleem niet vinden. Verder moet je zorgen dat de batterij van je mobiel altijd vol is, want anders kun je niet om hulp bellen, mijn mobiel was bijna leeg en kon dus niet opladen omdat ik geen stroom had, je kunt natuurlijik bij de buren aanbellen ma wat als hun ook geen stroom hebben;) nja en over oorlogen enzo daar denk ik niet overna, ma hopen dat dat niet gebeurd;) En anders zien we dan wel. oja ook zorgen dat je altijd blusdeken, zo'n blusfles in huis hebt, want als wij geen beveiliging hadden op de stoppen dan hadden we hier fik in de kelder gehad zonder dat we het wisten, zorg ook dat je nu al de mogenlijkheden bekijkt, hoe je je huis uit moet komen in geval van nood, als ik hier brand in de kelder had gehad, dan had ik eerst na boven moeten rennen om mijn zoontje uit bed te pakken, de voordeur is langs de kelderdeur dus dat zou geen oplossing zijn geweest, voor mij was dus de vluchtroute door het raam van de 1e verdieping geweest. als je dit niet van tevoren bekijkt dan kun je nog wel eens verkeerde beslissingen nemen in het geval van nood door paniek terwijl je het mssn anders had kunnen doen.

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Bedenk me trouwens net dat ik nog wel gasflesjes in de schuur heb liggen en van die camping kookstelletjes... Oohhh nou dan redden we het wel een aantal dagen. ;)

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben dr niet bang voor ofzo maar heb wel altijd een paar flessen water in huis voor de zekerheid. Verder euhm.. echt dozen met kaarsen die niet goed gekeurd waren voor de verkoop (experimentje op mn mans werk haha).

17. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook geen noodpakket.

Dikke onzin ook, ik bedoel, hoe kunnen ze dat nu al voorspellen? Volgens mij 't zelfde als de millenniumbug en al dat soort dingen. Bangmakerij dus.

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hier geen noodpakket en dat gaat er ook niet komen. Ik vind zulke theorieen altijd een beetje raar, als het zover komt dat er oorlog komt of een of andere natuurramp, dan zie ik dan wel wat ik in huis heb.

19. hardloper

hardloper Niet meer actief

HetNoodpakket.nl
    :cool:

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heeft je gaskachel een elektrische ontsteking? Want dan heb je er nog niks aan als de stroom uitvalt... ;)

Ik heb geen noodpakket, maar wel altijd van alles in huis om minstens een week door te komen. Ik heb eigenlijk altijd wel een paar blikjes smac en van die lupack hamburgers in huis, voor het geval ik echt niet naar de winkel kan. Laatst kwam ik er tijdens het koken achter dat het vlees wat ik had niet meer goed was, dan is het toch handig als je wat hebt. Ik loop hier niet ff snel naar de winkel... ;)

Koud zullen we het niet hebben, heb een mega groot houthok vol met hout. We hebben altijd een volle gasfles staan, voor de kampeervakanties (zo'n hele grote) en een kampeergasstel, dus koken kan ik ook. Eventueel heb ik zelfs nog een kachel die er op kan.

Wat ik nog wel moet doen is een fatsoenlijke zaklamp erbij kopen en nog reserve batterijen. Ik heb nu maar 1 zaklamp en die staat standaard boven op de slaapkamer. Laatst was 's nachts nog een keer de stroom uitgevallen en toevallig werd ik wakker omdat ik moest plassen. TOch fijn dat je dan licht hebt.. ;)

Deel Deze Pagina