id kaart/paspoort bij jonge kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Laatst ging ik met mijn zoon, een 1 jarige naar de dokter en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis vroegen ze om een legitimatiebewijs van mijn zoon, maar die heb ik niet (alleen een uitreksel van het GBA met bsn nummer e.d.)verplicht zeiden ze in het ziekenhuis maar ik dacht pas vanaf 14 jaar en omdat wij nog niet op vakantie zijn geweest heeft hij ook nog niets (hij is overigens al een paar keer eerder in een ander ziekenhuis geweest en daar heb ik hier niets over gehoord).
    even gegoogled en inderdaad normaal gesproken 14 jaar behalve natuurlijk als je naar het buitenland gaat en in de zorg blijkt er een identificatieplicht te zijn.

Iemand iets gelijkwaardigs meegemaakt?
    En hebben jullie een paspoort of identiteitskaart voor jullie kleintje? En is dat dan vanwege op vakantie naar het buitenland of vanwege de identificatieplicht in de zorg?

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    wij dachten ook dat het verplicht was zodra je over de grens rijd. Dus met 4 maanden had ze een paspoort.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    Hier hebben ze er allemaal 1 maar aangeschaft idd voor vakanties

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier 1 aangeschaft voor de vakantie maar anders had ik het ook gedaan. Bij ons in het ziekenhuis ben je ook verplicht er 1 te hebben en je weet nooit van te voren wanneer je naar het ziekenhuis moet.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb er nog steeds niet een voor m'n dochter.
    In het ziekenhuis was het ook niet nodig. Misschien omdat ze er is geboren?? Ik weet het niet

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    ja in de zorg is het verplicht. wij verplichten het ook in het ziekenhuis. (wordt geëist in de zorgverzekeringswet)

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  8. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Wij kregen een brief van het zorgcentrum dat het verplicht was toen zl een maand of 7-8 was. Vind het alleen wel vreemd want na een jaar kan je kind er zo anders uitzien, dan herkennen ze hem toch niet meer?

9. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Mijn zoo tje heeft in het ziekenhuis gelegen en is er daarna ook al weer 2x geweest. Het staat wel op het afsprakenkaart maar ik neem altijd zijn zorgpasje mee en dat is ook goed. Althans heb ze nog nooit horen klagen😁

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, hier ook een Kids-Id. We reizen regelmatig naar Nederland en dan is het natuurlijk verplicht, en verder gewoon handig.

Overigens was ik wel verbaasd dat ze alleen op de de Kids-ID naar Turkije kon reizen (wel met elektronisch visum, maar dat was binnen 5 min geregeld)

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik wist het; van het ziekenhuis en dergelijke. Toen onze kleine man met een redelijke vaart leerde kruipen heb ik er 1 gekocht. Vond het als kleine baby zeer onwaarschijnlijk dat hij daar terecht zou komen, maar nu hij kruipt en bijna loopt (en al 2x een bloedlip heeft gehad omdat hij is gevallen) en continu zijn hoofd als stootkussen gebruikt.

Nu heeft hij een paspoort. Zodat hij in ieder geval naar het ziekenhuis kan wanneer dat nodig is. Hem kennende qua karakter zal het nodig zijn. Kleine ondernemende rouwdouwer. En natuurlijk op vakantie :D ! Maar dat was nou niet echt mijn insteek.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij wonen in Duitsland dus ook hier vanaf ongeveer leeftijd 6 weken een IDkaart.
    Koppies veranderen maar bepaalde biometrische eigenschappen veranderen nooit... dus ze kunnen ook op wat latere leeftijd mbv die biometrische eigenschappen checken of je kindje hetzelfde is als de foto van de ID kaart

13. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    onze kinderen staan sinds de geboorte onder controle van het ziekenhuis. onze oudste bij de kinderarts en dietiste en onze zoon bij de kinderarts en kno arts. onze zoon is ook geopereerd en daarbij een dagopname maar ze hebben nog nooit om een ID kaart gevraagd. wij hebben er nog steeds geen voor onze kinderen (2 en 3 jaar). dit jaar krijgen ze er wel een vanwege onze vakantie volgend jaar.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoontje heeft dat hij 3 maanden was in het ZH gelegen maar nooit een id kaart nodig gehad. Ik heb er met 6-7maanden 1 aangeschaft. Altijd handig.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Op je zorgpas staat je BSN en dat is voldoende

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hebben we het toen met spoed geregeld. Toen onze middelste met 3 weken in het ziekenhuis kwam en daarna moest ze terug komen maar er werd toen al aan gegeven dat we niet geholpen zouden worden op de poli als we geen id kaart hadden.

In de tijd zijn we een keer de kaart vergeten maar mooi dat we dus terug naar huis konden

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mja, mijn schoonouders wonen in het buitenland, dus allebei de kinderen hebben met 3 maanden al een paspoort gehad.

Ook een keer in het ziekenhuis dat ze om legitimatie vroegen en dat ik heel toevallig haar paspoort bij me had, maar ik vond dat heel raar inderdaad.

18. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het echt zo een onzin he die id plicht... zo krom ook... ene wet met 14 andere wet vanaf dag 1 in feite...

19. rums

rums Niet meer actief

Nee, hebben geen id of paspoort voor onze zoon. Zijn wel al drie keer in het ziekenhuis geweest en werd er wel om gevraagd maar was verder oke dat we hem niet hadden. Ben ook niet van plan om voorlopig een id of paspoort aan te schaffen.

20. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Wij hebben pas in maart dit jaar een paspoort geregeld voor onze zoon voor de vakantie. Verder vaak met hem naar het ziekenhuis geweest, kinderarts en kinderdiëtist, maar er is nooit gevraagd om zijn ID.

Hij is in dat ziekenhuis geboren en daar op de kinderafdeling gelegen. Misschien dat ze niet moeilijk doen omdat hij vanaf geboorte daar bekend is. Zelfs zijn ponsplaatje laten maken door alleen zijn verzekeringspas te tonen.

Deel Deze Pagina