Wij willen graag in december even lekker op vakantie. Dan zal ons kindje ongeveer 6 maanden zijn. Nou vroegen we ons af of we beter lang of kort konden vliegen? Of juist helemaal niet? Ik snap dat we sowieso rekening moeten houden met tijdsverschil en hygiene enzo, maar of we nou naar Gran Canaria vliegen (ong 3.5 uur vliegen) of naar Zuid afrika (ong 10.5 uur vliegen) zou dat nog veel uitmaken? Wie heeft er vliegervaring met zo'n kleintje?
denk dat dat wel veel uit zou kunnen maken of je nou 3,5 uur vliegt of 10,5 ... Als die kleine huilerig word of je bent het zelf zat dan kan ik me voorstellen dat een vlucht van 10.5 uur enorm lang zal zijn. Ik zou persoonlijk zowieso nog niet met een kleintje van 6 maanden vliegen maar dat moet iedereen zelf beslissen Als ik dan zou moeten kiezen dan zou ik voor een kortere vlucht kiezen, gewoon om te kijken hoe die kleine er op reageert, voor het zelfde geld vind ze/hij het verschrikkelijk en dan zit je op een vlucht van 10.5 uur ...
Wij zijn in oktober jl. met onze kleine (toen was ze 4,5 maand) naar Dominicaanse Republiek (9 uur vliegen) geweest en dat ging goed. In juli vliegen we naar Turkije en als we terug zijn vliegen we naar Kroatie. Je zou eerst een kortere vlucht kunnen proberen. Het belangrijkste is dat de ouders heel kalm blijven Want zo'n kleintje pikt alles op en dan heb de kans dat het de hele vlucht aan het huilen is. Succes..
ik vond het voor die 3 uurtjes naar griekenland prima te doen toen ze 11 maanden was. Maar veel langer had het voor mij niet moeten duren hoor in het vliegtuig. Zeker de terugweg, als je wat vermoeid bent, vond ik wel zwaar met een ukkie op je arm, ook al sliep ze de helft van de vlucht. Je zit toch niet heel lekker.