Ik wil een spiegelreflex camera van nikon kopen. Maar welke?? Ik wel er leuke plaatjes van de kinderen en de dieren mee schieten en hd filmpjes. Ik heb er 3 op het oog. Nikon D3100 en D3200 en de D5100.Nu had ik al begrepen dat de hoeveelheid MP niet super belangrijk is en dat de 3100 en de 3200 bijna hetzelfde zijn . De 3200 alleen iets kleine verbeteringen en nieuwer. Maar ja, welke dan? Ga ik voor de goedkopere met 24 MP, of toch maar voor de duurdere met 16 MP zodat ik "even vooruit kan"? Ik vind het een moeilijke keus. De 3200 was in de aanbieding bij mediamarkt en saturn, alleen uitverkocht Ik lees ook dat hoe meer MP, des te zwaarder je computer moet zijn om ze te kunnen verwerken?
Ik heb sinds deze week de Nikon D3100 en die bevalt heel goed. Fijne camera, makkelijk te bedienen em mooie resultaten. Bij de mediamarkt heb je vandaag nog die btw actie en is de D3100 maar 263 euro! Camera heeft ook goede reviews.
Wij hebben ook de D3100. Heel tevreden over. Maakt mooie foto's. Hebben er na 1 jaar een tweede lens bijgekocht. Ook daar heel tevreden over.
mijn vriend heeft er een van canon, ofja nummer 2 dus al. want nummer 1 deed na een jaar of 2 niet meer aan zn verwachtingen en hij wou meer. een beter lens, meer opties... ik heb geen verstand van die types maar misschien kan je je laten voorlichten in een fotozaakje bij je in de buurt, naar mijn idee weten de verkopers van mediamarkt enzo er ook niks van, die lezen alleen t kaartje af. en ik zou niet snel voor het simpelste model gaan, vaak is dat echt het instap model en ben je er snel op uitgekeken. kijk ook wat voor lens erbij zit, kan je er ver mee inzoemen of juist niet?
Wij hebben de D3200 zelf en op het werk de 3100, beide even makkelijk te bedienen, de kleine aanpassingen op de d3200 maken niet veel verschil. Het zijn beide mooie beginners camera's.Het echte verschil maken de objectieven! Meer mega pixel is vaak grotere bestanden net als fotograferen in RAW files, die je op de computer helemaal nog kunt bewerken, dat kost ook veel opslag capaciteit en het laden van foto's kan dan lang duren. Je kunt echter heb aantal pixels altijd aanpassen in het menu van je camera