Even een vraagje, Wij gaan in september met onze kleine naar Frankrijk. Nou is mijn vraag moet ik een ID voor hem laten maken of hoeft dat nog niet op deze jonge leeftijd(wij ouders hebben geen paspoort ook een ID) Alvast bedankt Meertje
ja moet wel. zodra je met je kindje naar het buitenland gaat moet hij een id kaart hebben of op het paspoort staan bijgeschreven. Denk er wel aan dat je bij het aanvragen een toestemmingsformulier van de vader (of de vader van jou) nodig hebt + zijn id kaart! (en natuurlijk een pasfoto) Ik stond daar namelijk voor niks, de eerste keer...
Goed dat ik dit lees zeg, ik had hier namelijk totaal niet meer aangedacht! Wij gaan in augustus naar Frankrijk. Zo'n formulier kun je gewoon ophalen of evt downloaden? En heb je dit ook nodig bij bijschrijving in het paspoort?
ik heb dat formulier voor toestemming net gedownload van de site van mijn gemeente waarschijnlijk kan jij dat ook bij jouw gemeente
ja ik ben er ook al voor niets een keer geweest.. moest idd toestemming hebben van mijn man dus formulier mee gekregen en die heeft ie ingevuld en dan een goedgekeurde pasfoto. wel schattig hoor zo jong een id kaart en dan is ie ook nog 5 jaar geldig haha..
Ja, beide ouders moeten aanwezig zijn, of een toestemmingsformulier van de ouder die er niet bij is. Het kindje moet er zelf ook bij zijn als je het paspoort/ID kaart aanvraagt, en bij het ophalen volgens mij ook. Bij het bijschrijven in het paspoort heb je volgens mij hetzelfde nodig als bij het aanvragen van een eigen ID, maar ik heb er iets van gehoord dat volgend jaar het bijschrijven in het paspoort van de ouders niet meer wordt toegestaan in het buitenland, dat dan volgens de europese richtlijnen ofzo je kindje toch een eigen ID moet hebben. Dus dan is het net zo handig dat meteen maar te doen. En het nadeel van bijschrijven in het paspoort van 1 van de ouders is dat die ouder er ook telkens bij moet zijn in het buitenland. Jelle staat nu nog op mijn vriend z'n paspoort erbij. Nou wilden we een maand geleden een weekendje weg; Jelle en ik samen met mijn zus en d'r man. Eigenlijk naar de Belgische Ardennen, maar dat ging dus niet omdat Jelle niet op mijn paspoort staat... dus werd het toch maar een weekendje weg in eigen land. In januari verloopt het paspoort van m'n vriend, en dan krijgt Jelle mooi een eigen ID! Ohja, pasfoto's maken met die ukkies is trouwens erg lollig. Jelle was toch al bijna een half jaar toen we dat deden, maar die eisen die ze stellen voor ID-foto's zijn echt belachelijk als het over een baby gaat. Niet lachen, mond dicht, ogen open, beide oren op de foto, zittend, zonder hand van papa of mama erbij uiteraard... Succes ermee!
O,ja die pasfoto's nou dat wordt nog lachen hahaha. Ook vreemd eigenlijk een baby veranderd met de week nog heeft veel nut zo'n pasfoto!!
Pasfoto's maken wordt idd een uitdaging! Als ze aan die beschrijvingen moeten voldoen, van niet lachen, mond dicht en beide oren op de foto's dan hebben ze onderhand een dagtaak om een baby goed op de foto te krijgen. Dat gaat bij Benthe volgens mij nooooit lukken.
Die eisen zijn inderdaad een stuk soepeler bij babyfoto's, kijk maar op Paspoortinformatie - Algemeen > rechts 'eisen aan de pasfoto' > helemaal onderaan.
gelukkig maar ! zal nog een klus worden als hij in slaap is gevallen haha mag wel luciferstokjes tussen zijn ogen zetten!!!
haha foto's maken is idd erg lollig. Ons zoontje was pas 2 weken toen hij op de foto moest omdat mijn paspoort verlengd moest worden meteen hem erbij laten schrijven, (scheelt weer een paar euro's) Zijn zo'n 15 min bezig geweest om de foto te maken, en t resultaat is lachwekkend maar wél goedgekeurd door de gemeente.
Wij hebben ons dochtertje een eigen paspoort gegeven, juist omdat ze zo met beide ouders of eventueel met opa/oma mee kan naar het buitenland! Qua kosten is het wel iets duurder, maar het ligt er ook aan wanneer je eigen paspoort vernieuwd moet worden..... Ze staat er nu op met een foto van 4 maanden oud!
Wij hebben Jasmine ook een eigen paspoort gegeven. Zo kan zij zowel met ons samen als alleen met mij of haar papa op reis. En daarbij veranderen idd de regels en moeten ze vanaf 2010 sowieso een eigen reisdocument hebben en mogen ze niet meer worden bijgeschreven. Tja...die pasfoto's! Het was een hele klus, maar het is uiteindelijk gelukt om haar 'goed' op de foto te krijgen. Ben wel benieuwd hoe zij nog verandert de aankomende tijd ten opzichte van de pasfoto en of ze nog wel herkenbaar zal zijn (voor ons natuurlijk wel, maar voor vreemden?)
hahaha onze Dean was 10 weken ofzo op zijn pasfoto. ziet er zo schattig uit. Hij vond het zo interresant. er stonden 3 mannen om heen hahaha