Wat vinden jullie van de naam Ida? Leuk of te ouderwets? Wij vinden I.da L.ouise erg leuk en vroeg me af of mensen het een rare naam vinden of juist wel leuk.
Ik vind de naam te ouderwets al maakt dat niet uit. . Maar ik denk er gewoon een oude vrouw bij haha.
Hm, dat vind ik wel wat ouderwets ja. Iva - Ima - Ila - Ita of Ina vind ik dan veel leuker! Of Isa/Iza maar die is dan weer heel erg populair.
Mijn 1e naam is Ida, maar mn roepnaam is anders. Toch staat op officiele documenten altijd Ida. Ben vernoemd naar mn oma en heb het altijd een prima naam gevonden. Toch ben ik ook blij dat mn roepnaam anders is. Ida was mn oma en doet me gewoon denken aan haar, misschien inderdaad ook wel gevoel van "ouderwetse" naam. Maar niet minder mooi ofzo
Ik vind het best een leuke naam. Ik woon vlak bij de Duitse grens, waardoor ik af en toe Duitse kranten zie. De laatste tijd ben ik de naam Ida al verschillende keren in Duitse geboorteberichten tegengekomen (ook in online kranten) click : Suchen nach Familienanzeigen - Geburt - RP Freude - Rheinische Post - Düsseldorf Pas geleden nog de naam Ida-Lyn (vind ik ook een mooi combinatie) Bij de oosterburen is de naam blijkbaar weer aan een opmars bezig.