Volgens de nub theorie krijgen we twee jongens...en ik vind jongensnamen zoooo moeilijk. Nu kwam mijn man op C.olin een combinatie van onze beide namen. Wat vinden jullie van deze naam???? En welke naam past hier bij? Ze zullen een Spaanse achternaam hebben. Ik wil hou niet van Daan, Tijn, Bram. Geen Thiago, Diego, Xavi en Jayden namen. Ook niet typische Amerikaanse namen. Maar wel van korte stoere namen, apart maar niet té apart. Hoezo moeilijk haha! Ik vind Sem wel leuk (manlief niet), F.erran (Spaanse naam), Noël vind ik ook wel leuk maar denk je dan niet gelijk aan de kerst??, Morris vind ik ook nog wel gaan.....
Hoewel ik eigenlijk niet zo van de naam Collin ben vind ik F.erran en Collin wel erg leuk! Morris en Collin ook trouwens. Vind het leuk dat de medeklinkers en klinkers overeenkomen qua plek in de naam, de o en de i overeenkomen en een dubbele letter in het midden: toch een beetje gelijk hihi. Fedde misschien ook nog leuk? Elian vind ik trouwens ook altijd super mooi! Raoul schiet mij zo nog te binnen. Hmm.. Nog eens verder nadenken
C.olin en F.erran vind ik ook leuk alleen C.ollin met dubbel L vind ik minder leuk. Fedde en Raoul is niet mijn smaak, Elian vind ik mooi qua klank alleen denk ik aan alian... @Abri wat vind je niet leuk aan de naam C.olin? Dilan is ook niet mijn smaak....bedankt voor het meedenken in ieder geval!!!
Dex? Ik weet eigenlijk zo snel even geen namen waar jij van houd haha maar wil even zeggen zorg ook voor zeker 1 meisjesnaam. Ik heb je foto's bekeken en vind baby nr.2 echt een twijfelgeval. Ik neig naar een meisje. Fleursylvano had ook een jongensnub en krijgt toch echt een meisje
Grappig dat je dat zegt veroniQue86 ik twijfel ook over baby nr 2. Op een of ander manier vind ik de baby wat vrouwelijker overkomen dan nr 1 en de nub staat niet helemaal omhoog.... We hebben al wel wat meisjes namen, een grote kanshebber is Liv(ia) deze naam vonden we bij de eerste al mooi.
Mist voor mij een beetje pit. Komt denk ik door de zachtere klank. Zoals Ferran heeft even meer body ofzo hihi. Geen idee hoe en wat precies, is een gevoel Komt misschien ook wel doordat de enige 2 jongens die ik ken die zo heten nogal suf zijn: type nerd, slungelig, a-sportief etc. Doet niets aan hen af want ze zijn superlief(!), maar versterkt natuurlijk enorm mijn associatie haha.
Elian zou ik niet doen, doet mij denken aan het Engelse woord "alien". Collin is voor mij een Engelse naam, ik zou dan voor zijn broer ook voor een Engelse naam gaan (maar niet die ouderwetse dingen als George/Henry/William etc.). Jongensnamen vind ik ook moeilijk, dus geen concrete suggesties, ben zelf ook nog op zoek naar dé naam voor ons 2e ventje.
Ik vind Colin / Collin niet zo'n leuke naam. Althans, ik persoonlijk vind het meer een Surinaamse naam. Zoals Nigel. Maar dat is denk ik puur persoonlijk. Ferran vind ik dan weer een super mooie naam. Ik zou eerder denken in: Ferran & Javier Ferran & Manuel Ferran & Orlin Ferran & Tabor Ferran & Roano Ferran & Robin