Wij verwachten ook een meisje en bij ons wordt het een Ida. Ik vind het een prachtige naam en voor mij klinkt die helemaal niet ouderwets. Het is wel -net zoals Louise trouwens- een oude naam, maar dat maakt hem net zo mooi! De naam is inderdaad razendpopulair in Scandinavië. Ida Louise vind ik ook mooi! Als je de naam mooi vindt, gewoon doen! Het is een originele en pittige naam .
Bedankt voor jullie reacties!! ik ben toch blij dat er mensen zijn die het wel een hele leuke naam vinden. dus hij staat nog aan eerste plaats op ons lijstje hoe spreken jullie trouwens de naam Louise uit? met of zonder E aan het eind?
Ida vind ik helemaal niks, noet zozeer het 'ouderwetse', maar ik vind de naam gewoon 'truttig' en hard klinken. Louise is een mooie naam, maar dan wèl uitspreken zonder de 'uh' op het einde anders vind ik het weer zo plat overkomen.
Ida vind ik niet zo mooi voor een klein meisje. Beetje te ouderwets. Ide vind ik wel heel mooi. Misschien is dat nog een optie... Ide Louise Louise spreek ik trouwens uit met uh aan het eind.
Ik vind het een erg ouderwetse naam, maar het is jullie kindje dus als jullie het willen geven gewoon doen!
Met. Als loewiese dus zeg maar. Louise zonder e in de uitspraak zou ik eerder schrijven als Louice, Loewies, Louís, Luíce, Luís (hoewel het dan allemaal wel wat gek staat). (Louis is voor mij loewie, niet loewies)
onwijs leuke naam!! ouderwets of niet, als jullie de naam mooi vinden, daar gaat het toch om? en idd ouderwetse namen zijn weer populair! kijk maar naar een Lena en Nora enzo...
Mijn eerste gedachte: ouderwets. Maar nu ik er even over denk is het best een leuke, lieve naam. Wel mooi dus.
Ida hoor je tegenwoordig niet meer veel, maar eigenlijk vind ik het dé naam die heel leuk kan tussen alle Noa's, Anne's, Zoë, Isa/Lisa's etc Stuk unieker ook! Ik zou zeggen doen!
Ons meisje haar 2de naam word Ida, vernoemd naar oma. Het is niet een naam die ik zou kiezen als eerste naam zeg maar. Het is dus heel persoonlijk. Vind de combinatie Ida Louise wel leuk