Iddink

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jaimio, 27 jul 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Het is weer door bemiddeling van school opgelost gelukkig. Ze snappen er nog steeds niks van maar ze laten de factuur vallen.

2. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    440
    63
    Vrouw
    Ik kreeg vanmiddag om 15.15 uur een e-mail van Iddink dat de boeken onderweg zijn en ze worden morgen met PostNL bezorgd. Gelukkig zijn we weer terug van vakantie. Het is wel heel raar zo midden in de schoolvakantie dat de boeken bezorgd worden en je een dag vantevoren bericht krijgt!

3. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    440
    63
    Vrouw
    IMG_9573.jpeg IMG_9574.jpeg De boeken zijn bezorgd! Er zaten maar twee wiskunde boeken met harde kaft bij (waar in en op gekladderd is) en de rest waren pakketjes leerboek en werkboek met zachte kaft.

Moet je die ook kaften en terug sturen?
    En moet ik melding maken van het geklieder op het wiskunde boek?

Voor ons dit allemaal nieuw ☺️ (zitten we daar met stapels A5 schriften en 5 rollen kaftpapier

4. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Wij kregen altijd van Iddink een dag of 2 nadat het pakket geleverd was een mailtje met een leveringsoverzicht. Daarin staat precies aangegeven welke boeken in bruikleen zijn volgend jaar weer moet inleveren en welke niet. Zou een foto maken van het wiskundeboek en dat voor de zekerheid aan ze mailen/appen.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  5. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Net een mailtje gehad dat de boeken voor mijn dochter verzonden zijn, mailtje voor mijn zoon nog niet gekregen. We zitten nu in week 4 van de vakantie (regio midden) geloof ik. Ik denk dat ze leveren zodra alles binnen is. Ze kunnen wel wachten tot de laatste week van een regio maar PostNl moet dan wel genoeg mensen hebben om al die pakketten te bezorgen en waar laat je ondertussen al die pakketten.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Werkboeken mag je houden, staat op de voorkant ook een deel waar je je naam op kan schrijven, dat is niet bij boeken die terug moeten.
    Hier voorheen van Dijk en sinds vorig jaar Iddink. Zelfde idee, dat opsturen vind ik echt super onhandig omdat wij straks dus ongeveer 3 weken weg zijn en de buren die onze pakketjes vaak aannemen waarschijnlijk ook.

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Dat zou ik zeker alvast melden! Wat stom dat je zo'n beklad boek krijgt

8. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    440
    63
    Vrouw
    Dochter vond het ook niet leuk…..
    Ik ga het melden!

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Bij van Dijk zit er een boekenlijst in de doos. Die boekenlijst moet kloppen met de inhoud van de doos. Op die lijst staat precies welke boeken aan het eind weer ingeleverd moeten worden en welke niet.
    Zo was het vorige jaren tenminste.

Ik heb al een paar weken geleden een mail gehad dat voor onze brugklasser bij van Dijk een bestelling was gedaan en dat we vanzelf bericht zouden krijgen als de boeken eraan komen. Hier nog niks gehoord of gezien.
    Omdat de pakketten op naam van onze kinderen verstuurd worden komen ze ook niet in mijn PostNL app te staan.
    Ik heb dus nog geen idee wanneer ze gaan komen.
    We wachten het maar af.

Wij hebben met van Dijk eigenlijk nooit problemen gehad. Ik vind het thuis laten bezorgen op zich wel handig hoor, want voor een brugpieper is het eigenlijk niet te doen om dat hele pakket mee te nemen achterop de fiets. Dat is te groot en te zwaar. En even op en neer naar school met de auto gaat ook niet altijd zomaar even.

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Hier regelt de school het met van Dijk. Wij hoeven niks te doen, alleen het pakket aanpakken.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Tja, dat boek is verder toch nog prima? Even melden zodat je niet een boete krijgt ervoor, maar het is verder nog goed bruikbaar. Zou een beetje vreemd zijn als een boek hiervoor in de container zou gaan.

12. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Eigenlijk is het vooral stom dat iemand het zo beklad heeft. Natuurlijk is het nog goed bruikbaar. Maar ik zou wel even binnenin kijken hoe dat eruit ziet (compleet en niet volgeschreven)

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Vast iemand met een hekel aan wiskunde:D
    Hopelijk is het idd binnenin gewoon netjes.
    Tja, het is stom, maar ja pubers hè, die doen nu eenmaal wel eens stomme dingen.

Het is misschien even wennen om opeens een stapel soms niet al te nette boeken te krijgen. Als aankomende brugklasser vindt je zulke boeken heel interessant, maar algauw boeit het ze echt niks meer hoor:D

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Pakketten van de kinderen komen hier gewoon in de app, want gaat op adres.
    Op zich is het thuis bezorgen handig, maar laat mensen dan kiezen welke week/weken. Wij zijn altijd de laatste 3 weken van de vakantie deels weg, en dan komen de boeken altijd binnen.

15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ah, dan kan ik ze dus wel in de app zien. Dat is wel fijn.
    Want pakketjes die mijn kinderen bijv bestellen zie ik nooit in mijn app.

Tja, keuze krijgen is voor van Dijk denk ik niet te doen. Die heeft zoveel te verwerken in de zomervakantie, maar voor de ontvanger is het wel handig.

Wij hebben de pakketten ook wel eens in een van de eerste weken van de vakantie binnen gekregen. Nu nog steeds niks gehoord.
    Ik vind het ook wel vreemd dat ze ze maar zo kort bij een PostNL punt laten liggen. De kans dat het aan het begin van drie weken vakantie binnenkomt is best groot. Voor zulke duidelijk herkenbare pakketten kunnen ze toch ook een uitzondering maken.
    Bijv: op 1 september gaat het retour.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zie de pakketjes van mijn oudste dus wel in de app :)
    Snap dat het lastig voor ze is, maar kan volledig geautomatiseerd, dus zou moeten kunnen. Beter dan pakketten retour krijgen lijkt me. Ik ga het hier in de gaten houden, hopelijk zijn de buren er wel, of zijn wij wel thuis (is nog niet zeker). Ze zetten hier ook wel eens dingen voor de deur neer, dat is natuurlijk helemaal niet handig als ze dat met de schoolboeken ook doen. Mochten ze het bij het PostNL punt brengen, dan bel ik die wel even om het iets langer vast te houden.

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik had dus nooit bij deze bezorging aan huis stil gestaan. Heb ons adres voor de zomervakantie alvast gewijzigd op school naar ons nieuwe adres waar we pas de laatste week van de zomervakantie wonen. Hopen maar dat er aardige buren wonen die het aan kunnen pakken :oops:.

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik dacht dat je in de app het bezorgadres kon veranderen als de levertijd bekend is. Ik vermoed dat het wel in dezelfde zone moet zijn ivm sorteren.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Pakket van de jongste kwam in week 2 oid. We waren toen thuis gelukkig, maar anders hadden de buren het hier wel aangenomen.

Over het pakket van de oudste nog niets gehoord.

20. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Bij Iddink vorig jaar niet.

Deel Deze Pagina