Hier in België worden de boeken van iddink ook geleverd door post nl. Ook in de vakantie. Hier werden ze tegen de deur gesmeten in de regen, er werd niet eens aangebeld. Je zult maar op vakantie zijn dan liggen ze al die tijd in de regen voor de deur tegen het straat aan. Gelukkig werken ze hier enkel met invul boeken die niet terug hoeven gestuurd te worden. Ik heb een mail gestuurd naar iddink, hun antwoord dat vanaf dat ze daar vertrekken de verantwoordelijkheid ligt bij post nl.
Nou deze keer is het goed gelukt hoor… we hebben de boeken ontvangen, postnl had ze wel 2 uur eerder gebracht dan wat de track en trace aangaf, dus we waren alsnog niet thuis en ze zijn bij mensen verderop in de straat beland. Maar ze staan nu veilig op zoon zn kamer. En blij dat hij er mee is
Hier gelijk besteld toen het mogelijk was en nog steeds niets ontvangen terwijl we de afgelopen 2 jaar ze eind juli al binnen hadden. Over 2 weken begint school weer. Zijn er meer die gelijk hebben besteld en nog wachten?
Ik heb vandaag mail gekregen van van Dijk. Dat we ons geen zorgen hoeven te maken, want de boeken worden uiterlijk de week voordat school weer begint thuisbezorgd. Volgende week is de laatste week van de vakantie, dus zullen ze ergens volgende week wel komen. Best bizar wat een verschil er in zit. We hebben regelmatig in 1 van de eerste weken de boeken binnen gekregen en nu dus pas laat. Maar goed ik snap ook best dat niet alles in een keer de deur uit kan. Daar zou PostNL ook niet blij mee zijn denk ik. Paar jaar geleden sprak ik de pakketbezorger er even kort over. Alleen al in ons kleine dorp met een paar duizend inwoners had hij ruim 200 boekenpakketten.
Wij hadden ze gelijk besteld toen het kon en nu net 2 dagen de boeken binnen. Dus er is nog hoop denk ik hoor.
Haha, daar kun je de komende jaren wel mee vooruit. Hier halen we pas kaftpapier als de boeken binnen zijn. Schriften hadden we vorig jaar precies genoeg voor de start van het schooljaar gehaald. Toen er nieuwe nodig waren haalde Q ze zelf en ik kreeg weer een tikkie… Qua iddink, ik vind het vooral zo irritant dat ze onnodig veel dure extra’s aan proberen te smeren. Nu voor de 2e hadden hebben ze een bepaalde richting moeten kiezen. Dat moest je wel zelf aangeven bij het bestellen. Verder is alles via de code van school aangegeven.
Van Dijk biedt ook allerlei schoolmateriaal aan, maar het werd door school sterk afgeraden dat daar te bestellen, omdat het zoveel duurder is dan elders. Vandaag een mail gehad dat het overgrote deel van het boekenpakket van de oudste is verzonden. Een boek mist nog, maar volgens de site is dat boek pas vanaf 15-8 leverbaar, dus dat komt vast wel goed.
Wat krijgen jullie de boeken allemaal al snel. Ik weet niet van welke leverancier wij ze krijgen, nog niets gehoord. Hoefde ook niet zelf een pakket te bestellen. Maar goed hier duurt de vakantie nog dik 3,5 week dus het zal vast goed gaan komen.
Vandaag boekenpakket van van Dijk gekregen. De 3 boeken die terug moeten zijn beschadigd, eentje is beschreven, dat is niet zo erg, maar eentje is half uit de kaft gescheurd en niet geplakt. Die houdt het dus waarschijnlijk geen schooljaar vol en bij de andere is chocomel of een ander vloeistof overheen gegaan en een hoek gedeukt. Dat is best smerig. Weet niet of deze beschadigingen normaal zijn, heb het gemeld, ben benieuwd wat de klantenservice zegt.
Hier gisteren het pakket van Iddink ontvangen. Voor het eerst, oudste heeft ze 2 jaar op school mogen halen, gaat nu naar de 3e en moest voor het eerst bestellen. Is allemaal prima gegaan. Scheelt dat we niet op vakantie zijn natuurlijk, maar alle boeken zijn er en de communicatie was prima. Middelste mag ze ophalen op school.
De boeken zijn er nog niet en morgen gaan we op vakantie. Dus dat wordt weer iemand vragen om het op te halen bij het pakketpunt
Kreeg vandaag een mailtje dat ze twee andere boeken opsturen (en ik de beschadigde mag vernietigen) en voor het beschreven boek het hebben genoteerd. Ben benieuwd wat en wanneer het straks binnenkomt, maar goed geregeld verder, hoefde ook geen foto's te sturen, gewoon kort omschrijven wat het probleem is. Moeten wij trouwens de (werk)boeken nog betalen, want nu hebben wij geen rekening gekregen en school had de bestelling gedaan.
Boeken zijn gratis. Daar krijg je geen rekening van. Je krijgt wel van school een rekening voor andere kosten. Vaak zijn die kosten op de site van school wel te vinden. Hier oa kluis huur excursies en evt werkweken,
Een tipje: ik weet niet hoe erg beschadigd de boeken zijn die je weg mag doen, maar dls ze bruikbaar zijn zou ik de boeken die je nu krijgt wegleggen en de oude boeken gebruiken. Dan kun je twee goede boeken inleveren en hoeft jouw kind met die twee oude boeken niet voorzichtig om te gaan
Hier zouden de boeken vandaag geleverd worden, heb ons postnl punt gevraagd of ze ze langer willen bewaren, maar dat doen ze met alle schoolboeken zeiden ze, ze kennen het probleem . Dus had aangegeven in de app dat het daar naartoe moet, nu werd er vanmiddag aangebeld maar de deurbel liep vast en geen opname gemaakt ook, geen idee dus of het de boeken waren, maar ik vermoed van wel. Kreeg een mail dat het bezorgd is, stond ons adres bij, maar in de app staat niet dat het bezorgd is. Dus ik heb nu eigenlijk geen idee waar de boeken nu zijn
Waarschijnlijk staan ze voor je deur… dat was bij ons vorig jaar het geval en bij meerdere mensen op het forum ook gebeurt.
Zoals verwacht op 1e dag van onze vakantie bericht dat het pakket verzonden wordt. Heb het gelukkig op een ander postNL punt kunnen zetten, zodat mijn ouders het kunnen oppikken. Andere pakket hebben we nog geen bericht van gehad.
Hier nooit problemen met van Dijk. Altijd snel antwoord en nooit gezeur met schades oid. Nu moet ik wel zeggen dat de oudste naar 4 havo gaat en inmiddels nog maar 4 boeken heeft... Derest allemaal online...