Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Morgen gaan mn vriend en ik in 'ondertrouw' voor geregistreerd partnerschap. En dan over 2 weken voor t 'echie'! Nu hebben we voor geregistreerd partnerschap gekozen omdat we later (als we bulken van t geld ;) ) goed willen trouwen en dan nergens op willen bezuinigen. Nu moet dit (helaas) wel, dus doen we dit gratis. Er komen zo'n 12 tot 14 man. Mn vriend wil ze uit eten nemen daarna s avonds :confused: maar ik dus niet. Dan gaat t weer een heleboel kosten, terwijl we dit juist willen voorkomen! Mijn idee was dus gewoon na de ondertekening lekker naar huis met iedereen en heerlijke broodjes en soep ofzo te gaan eten. Wat vinden jullie een goed idee? Misschien nog andere tips?

2. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    moeilijk,
    als je het later toch over gaat doen.
    zou ik ook kiezen om wat thuis te doen inderdaad soeppie/ buffet of lekker op de koffie laten komen.

maar je moet er natuurlijk uit zien te komen met je a.s mannetje.
    succes meid!

groetjes susanne.

3. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik wilde je voor morgen nog een hele fijne dag toewensen, geniet ervan!

groetjes susanne

4. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik zou ook kiezen voor een lekker happie thuis....anders ben je idd nog een hoop geld kwijt aan een avondje uiteten.

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik zou het ook lekker bij een broodje en soep houden,wij zijn 5 jaar geleden getrouwd en we hadden ook een etentje met de familie en daarna een receptie,nou het heeft een hoop geld gekost allemaal,je kan ook thuis iets lekkers maken bijv.lekker gourmetten met zijn allen met een gezellig kaarsje erbij ;)

6. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Wij hebben om dezelfde reden als jullie G.P. afgesloten. Wij zijn toen met de aanwezigen wezen lunchen in een leuk restaurantje. Lunch hoeft niet veel te kosten afhankelijk van waar je naar toe gaat (mindern dan 3 gangen + hoop drank). Was erg gezellig.

Veel plezier, wat het ook gaat worden (als iedereen maar een leuke dag heeft!)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou het ook bij een kleine gezellige lunch houden. Misschien dat je iets extra lekkers kunt halen, een taart ofzo. Wij zijn gek op broodjes van de subway, dus die zouden wij halen.

Wij zitten in dezelfde situatie een beetje. Wij willen ook meer geld hebben om te trouwen en dan juist een prachtig feest geven. En mijn vriend vind zichzelf te jong om een getrouwd man te zijn.
    Kinderen maakte niks uit, maar het idee getrouwd op je 25e vond hij wel erg vroeg( :eek: ) vaderschap niet, dat was mooi en leuk!

Maar geregisteerd partnerschap kan gratis? Wist ik niet.

Veel plezier morgen, spannend ook wel een beetje, ;)

8. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    trouwen kan ook gratis in vrijwel alle gemeentes Bosi...op speciale dagen en tijden!

alleen alles eromheen is natuurlijk niet gratis, feest, jurk etc etc.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Papieren zijn ook niet gratis, wij waren ongeveer 60 euro aan papieren kwijt.
    Wij gaan wel trouwen, maar er zijn erg veel overeenkomsten met het geregistreerd partnerschap. (Alleen wij doen nog wel ringen erbij, een klein ahum feestje met 75 man bij ons thuis, en een buffet voor de daggasten)

10. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Wij zijn ook klein getrouwd, athans was de bedoeling met zo'n 15 mensen. Mijn ouders hadden een zaaltje bij hun achter gehuurd om daar dan een broodje te eten en wat te drinken (als verrassing hadden hun een megataart (3 torens) besteld en onze bestelling afgezegd. Achteraf was ik blij met dat zaaltje, want ondanks dat we geen uitnodigingen hebben verstuurd, waren er toch zo'n 40 mensen extra gekomen. Als dat thuis was geweest had ik geen plek gehad. Wij wisten dat het daarbij bleef, omdat mijn man (wel katholiek) niet voor de kerk wilde trouwen. Wij zouden eigenlijk in februari trouwen maar omdat ik zwanger was en uitgeteld was in maart hebben we de datum vervroegd naar oktober.

Doe gewoon waar jij je goed bij voelt, het hoeft allemaal niet duur te zijn.

11. Hoi!
    Je kan idd lekker soepie maken..
    Maar bv ook chinees halen...
    Dat is niet zo heel erg duur...
    bij wijze van voor 100 euro ben je klaar!
    Groetjes Wendy

12. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Wij zijn in april ook een geregistreerd partnerschap aangegaan. Ik heb daarvoor zelf een "bruidstaart" gemaakt. Heel erg mooi geworden, en we hebben onze ouders en getuigen na het gemeentehuis meegenomen voor koffie en een puntje taart. 's avonds zijn ze weer terug gekomen en hebben we lekker gegeten. Ik had zelf een hele maaltijd gemaakt! Het was echt super gezellig en ik vond het een hele bijzondere dag! Ik ben blij dat we het zo gedaan hebben, en dat we het niet zomaar voorbij hebben laten gaan! :D

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja van trouwen wist ik dat het gratis kan, maar dat geldt volgens mij niet voor geregisteerd partnerschap. Ik ga dat eens vragen hier bij de gemeente.

14. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Als je t ooit nog es dunnetjes wilt overdoen, zou ik idd kiezen voor n broodmaaltijd. Lekker salade erbij en zelfgemaakte soep, das toch heerlijk!?!

15. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Zou het ook thuis doen....en dan lekker gaan sparen voor je huwelijk..thuis kan je ook een cateraar laten komen..sta je in iedergeval niet in de keuken....

Wij hebben een keer voor gewoon onze verjaardag het plaatselijke scouting gebouw afgehuurd...was 2 euro per persoon!...de boel versierd...thema feest er tegen aangegooid....gezellige muziek..was erg leuk en niet duur

Veel plezier alvast

lydia

Deel Deze Pagina