Om er van af te komen?! Heb nu al 9 jaar lang 2 katten. En nu hebben ze vlooien!! Altijd de poezebeesten goed weten te behandelen tegen vlooien.. Maar nu toch vlooien hier. En het ergste nog ik zie ze gewoon in huis!!! Brrr bah ben er zool vies van Maar hoe kom ik hier nu weer vanaf?? Hoe krijg ik die kleine krengen uit mijn huis?? Wie heeft de tip voor mij???
Stofzuigen, vlooienspray voor in huis. Je huis onderspuiten, en je stofzuiger, je huis stofzuigen en dat riedeltje blijven herhalen tot je ons weegt.
Maar vlooienspray is toch erg giftig en moet je voor 24 uur het huis eigenlijk niet in of heb ik dat weer verkeerd gelezen
Pfoe! ALLES heet uitwassen, katten ontvlooien, huis ontvlooien. Herhalen, herhalen, herhalen (let op geen overdosis antivlooimiddel op je katten) En onthoud, ca 80% van de vlooien zit in je huis, maar 20% op de dieren zelf.
Wij hebben het afgelopen zomer gehad...twee dagen voor onze vakantie. Vlooienspul gehaald voor de kat bij de dierenarts en een spuitbus meegekregen voor bank, trap, kleedjes etc. Wij hebben in twee dagen tijd heel veel gezogen, steeds stofzuigerzak weggegooid en alles zo heet mogelijk gewassen...zoals beddengoed, kussens etc. Daarna op de dag van vertrek alles ingespoten met vlooienspray zoals bank, trap, deurmatten, hoekjes, kieren etc. Buurvrouw heeft het een week later nog een keer gedaan. Wat een ellende was dat zo vlak voor vertrek naar een camping in het buitenland.
Kat ook blijven ontvlooien eens in de maand met een goed middel. Geen frontline ouzo. Wij hebben een keer een goedkoper middel gebruikt ipv dat spul bij de dierenarts en ondanks dat wij elke maand heel trouw onze kat behandelde zat toch het huis vol met die krengen.
Werk je? Anders kan je ochtends spuiten als je de deur uit gaat, avonds ergens aanschuiven of ergens uiteten en dan naar huis? Vroeger hebben wij thuis ook wel eens vlooien gehad en toen sprayde mijn vader gewoon waar wij bij zaten en we bleven gewoon thuis...dus zo enorm schadelijk zal het niet zijn...
Het is geen 24 uur, je moet volgens mij min. een uur uit huis zijn, en bij terugkomst alles tegen elkaar open zetten voor min een half uur. Dus dat kan op 1 dag. Zou het wel doen op een dag dat je zoontje niet thuis is (oppas/kdv?)
Advantage is een goed vlooienmiddel! voor de katten zelf. Zitten volgens mij 6 of 8 puppetten in een doosje. Frontline helpt echt geen meter meer. Heb ooit eens spuur Frontline op een vlo gespoten dat beest liep vrolijk verder
ohh wij hebben ze ook:x En ik kom er niet vanaf! Mijn schoonouders hebben iets van 7 katten en 3 honden. geen geld, en als ze de beesten gaan ontvlooien doet ze alleen de honden. En ze zegt dat ze bij de katten nooit iets vind en vaak bij de honden ook niet, hoewel ik ze vaak heb zien kruipen gewoon:x ''nee hoor'' is dan het antwoord. hhhhhhh......... Ik blijf af en toe mijn kat en hond ontvlooien, maar ze blijven nooit lang weg. Rara hoe kan dat Je neemt ze mee op je kleding... rot beesten!
Ik heb stronghold.. Blijf idd goed schoonmaken maar vooral niet nat, maar droog.. Alle hoekjes en kiertjes goed meenemen. En de omgeving een keer goed behandelen doet al wonderen. Succes. Mijn kat is ook eergisteren behandeld voor vlooien dus ik ben ook aan de poets.
Hier juist wel goede ervaringen met Frontline Combo. Mijn ouders behandelen hun hond ook altijd met Frontline. Nooit vlooien/teken hier of daar gelukkig. Doet me er wel aan denken dat ik deze week toch echt de kat weer moet behandelen. Is al weer een tijdje geleden . Krijg jeuk bij het idee aan vlooien, gruwel.
Katten zijn zo lastig onder de douche. Vorig jaar een oude labrador in huis genomen, die had ruim 100 Vlooien op zijn lijf. Ik heb hem buiten geborsteld en gevlooid. Toen onder de douche gezet en nogmaals hem gevlooid. Daarna nog een keer geborsteld en ontvlooid. En een pipetje gegeven. En we hadden al 2 hondjes, dus die ook gewassen en nagekeken. Ooit gehoord van een fokker, je kan ook je hond en kat wassen met afwasmiddel dreft. Daar kunnen de vlooien nog niet tegen.
De volwassen vlo telt helaas voor slechts ong 5 procent van de volledig 'vlooiengemeenschap' waar je nu mee zit (sorry). De rest zijn eitjes, poppen, larven en die zitten en kleven overal in huis. Het dier behandelen is 1, maar omgevingsbehandeling is minstens even belangrijk. - degelijk antivloproduct gebruiken (advantage is idd een van de beste) en consequent iedere maand herhalen. - bij vlooienplagen is een injectie Program voor de katten een goed idee. Maakt de vlo onvruchtbaar waardoor de plaag geremd wordt. 1 injectie werkt 6 maanden. Heel goede resultaten mee. - Minstens iedere 2d stofzuigen. Door de trilling van de stofzuiger denken de vlooien dat hun 'prooi' eraan komt en springen ze. Ook de poppen kunnen hierdoor open komen. Stofzuigerzak nadien afsluiten! Dat wordt vaak vergeten, en dan kruipen de vlooien lekker weer uit de zak... - Dekentjes, manden, stoffen overtrek van de zetel, etc etc >60graden wassen. - omgevingsbehandeling dmv spray (lastig want moeilijk om uitgebreid te werk te gaan) of foggers. - als je er dan niet vanaf geraakt: rentokil of eender welke bestrijdingsfirma bellen. Duur, maar zeer efficient! Nadien als extra controle: volwassen vlooien op je kat ga je zelden zien. De uitwerpselen daarentegen zie je direct. Die vind je vooral op de lage rug e ziet eruit als kleine zwarte korreltjes (soms kommavormig). Dus als je ze tussendoor wil testen: kat rechtop houden met de achterpoten op de grond, wit blad papier eronder, en eens goed wrijven door de haren aan de lage rug. Als er dan zo'n zwarte korreltjes uitvallen die roestbruin verkleuren (is immers verteerd bloed) als je er een klein beetje water bij doet, dan mag je zeker zijn dat je met vlooien zit. Succes; de warme winter gaat voor veel vlooienplagen zorgen deze zomer vrees ik... Je bent zeker en vast niet alleen!!
ik zit met verbazing dit topic te lezen want heeft jullie dierenarts je nooit niet verteld dat je de kat moet ontvlooien maar ook moet ONTWORMEN! zolang je vlooien hebt en niet ontwormt blijf je met dit probleem zitten het is n.l een proces wat steeds gekweekt word. heb je meerdere huisdieren dan deze ook gelijk behandelen anders helpt t nog niks.
Ontwormen is alleen nodig omdat de vlo gastheer is voor de lintworm, en als je dier vlooien heeft heeft ie dus vrijwel automatisch ook wormen, maar heeft verder niks met vlooienbestrijding te maken hoor.. TS er zijn tegenwoordig nieuwere middelen voor de vlooien die sneller werken. Ik zweer bij Comfortis tabletten, verkrijgbaar bij de dierenarts, alle vlooien op het dier gegarandeerd binnen 4 uur dood. Elke maand 1 tablet geven (ben zelf dierenartsassistente en gebruik het bij mijn eigen kat ook, die was binnen 1 dag van de jeuk af). Verder de al genoemde tips, veel stofzuigen, kleedjes, mandjes, enz. goed heet uitwassen.. En zoals al gezegd: 5% zit op het dier, 95% in de omgeving (kan ook buiten zijn!). Voordat je van een besmetting af bent in huis ben je 3 maanden verder (dan zijn alle larven/poppen/eitjes uitgekomen). Besmetting buiten kan je niets aan doen, ze kunnen altijd weer nieuwe vlooien mee naar binnen nemen, dus preventief blijven behandelen is altijd goed.