Hoi, Wij willen onze dochter met haar 3e verjaardag een fietsje geven. Maar eigenlijk willen we een fietsje die zowel voor een jongen als een meisje te gebruiken is zodat ons zoontje er over een paar jaar ook gebruik van kan maken. Wie heeft er tips waar ik leuke kan vinden? We willen een nieuwe kopen.
op marktplaats worden vaak overjarige modellen aangeboden. maar ik weet niet hoe groot jou zoontje is, maar die van mij reed al met 2 op een 12 inch, hij is net 3,5 (van 12 dec) en fiets nu op een 16 inch. Kan hij prima mee overweg en lengte is voor hem ook goed. en volgens mij is in die maat ook nog zijwieltjes te krijgen indien nodig. gr brenda
Mja.. Gewoon even online zoeken op hoeveel noch een kinderfiets moet zijn Uiteindelijk gaat het om de binnenbeenmaat. Mijn dochter fietst nog steeds op 12" en die is al bijna 5. Maar net iets groter dan een meter en korte beentjes ook nog.
mijn zoon is ook niet echt groot, maar met een 12 inch moeten ze zoveel fietsen, die wielen zijn erg klein. Mijn zoon stapte op de camping op de fiets van een vriendje dat was 16 inch en die fietste er zo mee weg. Hij had erg snel in de gaten dat een 12 inch niet zo hard gaat en wil nu alleen nog op de 16 inch. Maar wat ik wilde zeggen is om te kijken wat goed bij jou zoontje past, misschien is hij lang. En misschien kan hij al op de 16 inch zonder problemen. Dan zou het zonde zijn om dan nog een 12 inch te kopen. Vooral omdat je nieuw wil kopen. Ik zou nooit een te grote fiets kopen. Maar wel even kijken wat voor je zoontje handig is. gr brenda
ooo wist ik niet. het jongetje op de camping deed de fiets weg, mijn zoon was er weg van (zat brandweer geluid op). dus we hebben hem overgenomen. Ik heb mij er verder niet meer in verdiept.
Bedankt voor de reacties maarre..... mijn vraag was waar ik leuke uni fietsen kan vinden... En niet welke maat inch ik zou moeten gaan kopen... Ik heb al veel op Internet gevonden maar vind het lastig, vaak zijn ze toch meer richting jongen of meisje gericht. Zal eens op de de site van Halfords kijken.