Ik wilde even mijn ervaringen met jullie delen. Tijdens mijn eerste zwangerschap ging ik half maart een paar uurtjes in de zon zitten. Resultaat, poepiebruin in twee uur en een paar kleine pigmentvlekjes. Ik ben toen gaan zoeken naar een zonnebrandcreme die goed is tegen een zwangerschapsmasker, aangezien een beetje zon voor mij al voldoende is om mijn gezicht te doen kleuren. Ik heb toen deze gevonden Anthelios XL Fluide Extrême SPF 50+, Anthelios van La Roche-Posay Deze werkte bij mij perfect. Ik hoefde me niet druk meer te maken om in het voorjaarszonnetje te zitten. Ik heb geen vlekjes er meer bij gehad. Nu ben ik weer zwanger en ik ga vanaf deze week weer smeren. Ik zou zeggen. Als je een goede creme zoekt om een zwangerschapsmasker te voorkomen zou ik deze zeker proberen. Je kan hem kopen bij de apotheek. Wel prijzig, maar echt ene ideale oplossing vind ik.
Dank je! Ik zal eens gaan kijken. In mei gaan we naar de zon en ik heb huid die gevoelig is voor zonlicht/pigmentvlekjes. Het gaat er trouwens met name om dat de spf erg hoog is. Als de UVstraling geblokkeerd wordt, dan kan je lichaam minder pigment aanmaken en daardoor voorkom je een pigmentverstoring (zwangerschapsmasker). Je hoeft er dus niet per se een hele dure voor te kopen, maar het is natuurlijk wel persoonlijk welk spulletje je dan fijn vindt. Oh, en niet elke zonnebrandcreme beschermt tegen UVA en UVB. Goed op de verpakking kijken dus.
Dank voor je tip. Ik ga over een maand naar Malesie en kan dus wel wat goeds gebruiken Even een 'tut' vraagje, wordt je nog wel een beetje bruin met factor 50?
Ik werd met deze in de zwangerschap nog steeds erg bruin. Nog bruiner dan normaal zonder creme. Deze is iets anders dan andere zonnebrandreme omdat deze een hoge uva en uvb filter heeft. Normaal gesproken is de verhouding tussen die twee 1:3 En bij deze is de verhouding dus beter. Dat zie je als het goed is ook op de website. De uvb factor is de factor die op de verpakking altijd staat. In dit geval dus 50. Normaal gesproken hoeft de uva factor dan dus maar eenderde van die 50 te zijn. In dit geval is die dus veel hoger (PPD38) Dat is dus wel een verschil met andere zonnebrandcreme met factor 50. Wellicht dat dat hetgene is waardoor het bij mij zo goed werkt.