Hoe traag afbouwen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yuni, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Tegen half januari wil ik volledig op flesvoeding overgeschakeld zijn aangezien ik terug moet gaan werken (nee, afkolven is helaas echt geen optie). Ik dacht na de feestdagen te beginnen met het introduceren van flesvoeding, maar nu lees ik dat het voor je lichaam beter is dat je ongeveer een weekje per voeding rekent. Ik zit nog aan een 8tal voedingen per dag, is het dan beter dat ik daar nu al mee begin?

Mijn zoontje heeft ook totaal geen ritme. Meestal wil hij na 2 uurtjes alweer eten, maar het kan ook na anderhalf, 3 en heel soms 4 uur zijn. Geef ik die flesvoeding dan toch altijd om hetzelfde tijdstip? Bijvoorbeeld telkens om 16 uur?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    7 a 10 dagen per voeding is inderdaad het beste tempo.
    Maar, je hoeft natuurlijk alleen maar de voedingen af te bouwen die onder werktijd vallen, en de meeste mensen werken niet 24 uur per dag, 7 dagen per week.
    Waarschijnlijk zul je maar 2 a 3 voedingen overdag hoeven af te bouwen. Je laat je borsten goed leeg drinken voor je naar je werk gaat, en je legt gewoon weer aan zodra je je kind weer ziet.

Je weet toch dat je in Nederland geen KOLFrecht hebt, maar een VOEDrecht? Tot je kind 9 maanden is mag je doorbetaald 25% van je werktijd besteden aan het zorgen dat je kind je melk krijgt. Veel vrouwen doen dat door te kolven, maar dat hoeft niet. Je mag ook overdag naar je kind toe om live te voeden (reistijd is wel eigen tijd) of je kind naar je toe laten brengen. En je kunt die 25% ook inzetten door eerder naar huis te gaan en later te beginnen, zodat de tijd die je kind zonder jou moet overbruggen korter is. Bij een werkdag van 8 uur kun je 2 uur korter werken. In principe hoeft je kind dan maar 1 kunstvoeding te krijgen.

Deel Deze Pagina