Ideale schildklierwaardes bij zwanger?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Angelhope, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Als je teveel medicatie slikt, dan merk je dat echt wel:
    Hartkloppingen, zweten, opgejaagd voelen etc.

Maar wat houdt je internist rare waardes aan....bij mij is 2,0 te hoog, dan voel ik me echt niet lekker.

Voordat ik zwanger was, was mijn waarde 0,27.
    Ik voel me dus beter bij een iets te snelle schildklier.

Zo zie je dus...het is voor iedereen verschillend en een goede internist kijkt niet alleen maar naar de waardes, maar ook naar hoe iemand zich voelt.

@Tassie: Met jou waardes moest ik terug komen in het ziekenhuis....

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Mijn endocrinoloog gaf aan dat de ideaalwaarde van TSH bij zwangerschap rond de 1 zit. Mijn TSH van 4,0 was dus veel te hoog. Mijn Euthyrox is opgehoogd van 125 naar 150 mcg. Een hogere dosering schijnt goed te zijn voor de intelligentie van de baby. Nu zei mijn vorige internist dat ook al, dus dat geloof ik wel.

De endocrinoloog zei ook dat de T4 waarde momenteel niet zo van belang is, wat ik wel apart vind. Nou ja, over 4 weken weer prikken en langs.

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Ben t met mamavanjuul eens.

Ik heb hashimoto en hele hoge TPO antistoffen. Nu tijdens m'n zw maak ik opeens TSI antistoffen aan.

Kindje wordt nu extra strak in de gaten gehouden.

En er is idd een groot verschil tussen waardes bij een schildklierpatient en iemand die dat niet is.

Een tsh van 2 zou voor mij ook buiten n zw veel te hoog zijn.

Idd je voelt t direct als je gaat hyperen.

Ik gebruik op t moment 150mg . Prikken elke 4 weken en verhogen dan mocht t nodig zijn.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Idd in Gent kwamen ze er achter dat ik hashimoto heb, Ned. Zijn nooit mijn antistoffen geprikt na 5 ma s.

Veel meer vertrouwen in Gent dan in Ned. Gyns. Moest ook direct naar de endocrinoloog toe van hen.

5. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Bij mijn vier missed abortion's was mijn schildklier waarde ook te hoog! En ook ontdekt dankzij Gent!
    Ik ben nu ook onder toezicht van een endocrinoloog en wat heel veel meiden ook niet weten is dat je standaard je dosering met 25% dient op te hogen als je zwanger bent.

6. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dit is mij ook niet bekend. Maar ik denk ook niet dat dat voor iedereen geldt. Bij mij hebben ze nu 2x de waarden getest en ze zijn nog steeds heel mooi onder de 1. Dus bij mij is verhogen niet nodig. Misschien dat dit per geval bekeken moet worden? Afhankelijk van hoog het is voor je zwangerschap?

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    De eerste 10 weken gingen hier ook goed, maar dat kwam ook omdat ik startte met hele lage Tsh waardes.
    Na 10 weken idd met 25% opgehoogd.

Ik mag volgende week weer prikken...ben heel benieuwd!
    Hoewel ik bij de laatste controle goed zat, is de vermoeidheid bij lange na niet weg.

8. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Oké, wel iets om goed in de gaten te houden.
    Ik heb half februari geprikt (dus bij 13 weken) en toen was het nog niet verhoogd. Eind maart weer een afspraak. Dus dan ben ik 18 weken. Ga dan weer vragen of ik kan prikken.

Bedankt voor de tip!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Als je om de 4-5 weken prikt, zit je altijd goed!

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maandag weer de uitslagen binnen gekregen:
    TSH 1,0
    FT4: 22,4
    Allemaal netjes binnen de perken. Over 4 weken mag ik weer.
    Omdat de TSH toch weer omhoog kruipt, vorige keer 0,7, verwachten we dan wel een ophoging in medicijnen.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nou ben benieuwd! Ik moet maandag weer prikken dinsdag de uitslag ik wordt er een beetje kriegel van ook was de Thyrax niet leverbaar stomme apotheek , ´gelukkig´is mijn moeder ook schildklierpatient en moest ik daar maar gaan halen woorden van de apotheek. Ze kon me wel aan de euthorox zetten als vervanger ik heb dr gevraagd of ze me dikke buik niet gezien had, oja niet zo verstandig..
    Inmiddels slik ik 275 mcg maar voel me niet goed maar beetje lastig te zeggen of het door de laatste loodjes komt of door de schildklier. Bij 325 mcg voelde ik me beter we gaan het zien maandag..

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat meen je niet! Lekker professioneel zeg ;)

13. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Mijn TSH begint te stijgen, is in 4 weken van 0,8 naar 1,3 gegaan. Nog steeds wel heel netjes maar toch wel iets om in de gaten te houden. Vanmiddag wel even overleg met de gyn of we nu toch maar wat gaan ophogen of dat ze nog wacht tot de volgende bloedtest.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Bij mij stijgt de tsh waarde ook weer, maar internist denkt dat dit komt door de termijn vN de zwangerschap. Moet nog even afwachten, 3 weken, en dan opnieuw prikken.

Het houdt je wel van de straat zeg!

15. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ja, 'gelukkig' kan ik het prikken steeds combineren met een bezoek aan de gyn/vk in het ziekenhuis. Als je er iedere maand apart voor naar toe moet is niet heel handig.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier de uitslagen binnen:

Tsh: 0,09
    T4: 16 dus kantje boord.

Moet zelfde dosis houden en over 6 weken weer prikken (als ik dan nog zwanger ben.)
    Anders na de bevalling direct terug naar oude dosis 175 (nu 275) en dan 6 weken na de bevalling bloedprikken en een echte afspraak met de internist en dan bespreken hoe en wat.. pff

Deel Deze Pagina