Hallo meiden. Ik word ik juni voor het eerst mama. Dit brengt nogal wat onzekerheden met zich mee. Ik heb eerlijk gezegd totaal geen idee wat ik qua kleding moet hebben. Wel maat 50? en hoeveel dan? Is er iemand die me kan helpen met een reëel beeld van wat ik ongeveer nog nodig heb?
Lastig he! Sommige kindjes zitten een tijdje in maat 50, andere niet. Ik zou eerst een pakje of 2/3 in 50 halen. Mocht je een kleiner kindje hebben is het zo bijgehaald. Rompers zijn vaak al 50/56, daar zou ik er minimaal 10 van halen. Zelf had ik uiteindelijk wel minimaal een setje of 10 per maat. Vaak spugen ze in het begin, of lekt er poep door. Als je niet elke dag wil wassen is het fijn om wat meer te hebben. Maat 62 krijg je vaak als kraamcadeau dus daar zou ik nog weinig van halen (misschien wat rompers). Persoonlijk zou ik ook wat meer hydrofielen halen (stuk of 20). Vooral in het begin vliegen ze er doorheen Ik vind je lijstje er netjes uitzien! Ik zou trouwens wel wat meer broekjes halen, die gaan er sneller doorheen dan je verwacht.
Thanks voor je reactie! Weet dat ik sowieso nog moet shoppen hoor. ( helemaal niet erg ) Maar ik heb niet echt een goedkope smaak dus vind het dan zo zonde als hij het niet aan heeft. Bedoel je de dingen die je noemt bovenop wat ik al heb? Of in totaal. En is het dan handiger om gewoon 10 setjes maat 56 te hebben bijv en dan een paar maat 50? Ik wil het zo graag goed doen haha vind het echt lastig.
Ik bedoel in totaal Ik zou idd 10 setjes 56 doen en een paar in 50. Leuk om wat te varieren, en niet continu te wassen En geen zorgen hoor. Goed doe je het sowieso wel Bijhalen kan altijd, het ergste is idd dat je teveel hebt. Maar dat kan je ook vaak weer goed verkopen
Maat 50 zou ik ook niet teveel doen, mijn kleine man begon met 56 en dat heeft hij maar 2 wkn aangehad toen 62. Maar verschilt per baby'tje hoor. Fout doe je het niet en kom je iets tekort dan laat je toch iets bijhalen. Zou in ieder geval een paar hydrofiele doeken halen. De xxl hydrofieldoeken gebruikte ik ook snel als lakentje om een dekentje gevouwen. Ook in de wagen. Oja en waskussen hoezen ook minimaal 2 als er 1 vies word heb je gelijk een nieuwe.
Thanks! De waskussen hoezen heb ik er 3 van. Denk ook wel dat t goed komt hoor. Ben gewoon nogal een control freak dus wil graag alles zelf regelen. Maar die zegt dit en die zegt dat dus snap er zo af en toe niks meer van. Dus blij met jullie tips!
Hier de 2e op komst en weet t ook niet hahaha. Ik kreeg hier de tip een aantal dingen maat 50bte kopen, aantal online in een winkelwagen. Kleine baby? Kan je t zo doorklikken en heb je t in huis. Goede tip vond ik!
Ik zou gewoon zorgen dat je gelijk genoeg setjes in maat 50 hebt. Mijn dochter heeft dit lang gedragen, zij was wel klein, maar mijn zoon ook. Hij woog 3650 bij zijn geboorte en past het nu nog, hij weegt nu al bijna 5 kilo. Shirtjes van bijvoorbeeld de Hema in 56 zijn hem zelfs nog te groot. Ik kan de mouwen wel omslaan maar ik vind het mooier als het gewoon goed past. Mocht je bij Next iets kopen (is niet zo duur dus gezien je post verwacht ik dat niet) dan zou ik geen onesies in de eerste maat kopen. Die heeft mijn zoon maar enkele dagen aan gekunt, zo klein.
Inderdaad een goede tip! Ik krijg namelijk nu al de kriebels als ik denk dat ik iemand anders op pad moet sturen voor kleding. Ben nogal kieskeurig.
Vind omslaan ook niet mooi inderdaad. Maar hoeveel setjes is dan normaal dat is een beetje waar ik mee zit.
Hier zoonlief met 3385gr geboren en tot week 8 in mt50 gezeten. Maat 56 heeft ie maar een week kunnen dragen. Zou paar mt50 &56 kopen en de rest bijkopen.
Ik ga zelf voor 7 setjes in maat 50 en 7 setjes in maat 56. Dan heb ik voor de eerste dagen wat, en kan ik na de bevalling wel online shoppen. Tot nu toe lijkt het ook een smalle, kleine baby, en wil geen te grote kleertjes. De grotere maten koop ik nog niet. Maar... ik weet het geslacht niet, dus kleertjes shoppen is toch wat minder leuk .
Ik zou een stuk of 7 setjes kopen. Je wast het toch geregeld en in de kraamweek de kraamverzorgster wel. Dus daar kun je best mee vooruit.
Denk dat ik dit ook ongeveer ga aanhouden. Koop alleen 62/68 als ik iets echt heel leuk vind. Spannend dat je het geslacht niet weet! Heeft wel wat maar ik ben veeel te nieuwsgierig.
Heb nu 2 setjes maat 50 erbij besteld. Dan heb ik daar in totaal 6 van dus dacht nog 1 setje erbij dan maat 56 nog wat bijvullen en volgens mij komt het dan wel aardig goed! Bedankt allemaal!
Lijkt mij slim, je weet het namelijk ook nooit met dat weer hier in NL koop je leuke zomerkleertjes in maat 62, maar heb je bijvoorbeeld vooral lange mouwen nodig omdat het zulk slecht weer is
Ik zou meer shirtjes dan broekjes halen. De shirtjes worden sneller vies (zeker als je een spugertje hebt) en bij mij gingen er in t begin zo 3 shirtjes op een dag doorheen tegenover 1 broekje. En ze zat ruim 2 maanden in 50 en daarna ruim een maand in 56. Ik ben dus flink (online) gaan shoppen nog na de bevalling want had veel te weinig 50 haha. 7 setjes had ik het absoluut niet mee gered.
Nee snap ik maar als ik het daarmee niet red dan kan ik gewoon net als jou online shoppen. Zou het zo zonde vinden als hij de helft niet aan heeft. Blijft echt lastig. Zo zijn er ook kindjes die helemaal niet in maat 50 passen. Maar volgens mij de meeste kindjes wel eventjes.
Het is en blijft lastig inschatten hoor! Mijn dochtertje was 47cm en 3400gram, heeft zeker wel 6-8 wkn in maat 50 gezeten. en zelfs dit was toen soms nog te groot in het begin! Ik vind het ook mooier als het gewoon goed zit hoor! Voor mijn zoontje die ik in mei verwacht heb ik nu zo'n 7 setjes 50 en 7 setjes 56.. maar goed, heb nog 10 weken te gaan, nogal een gat in mijn hand en krijg nog een babyshower dus verwacht dat er nog wel wat bij komt
Ligt erg aan de bouw van het kindje. Ons meisje is echt heel smal. Had leuke shirtjes van bess maar past haar echt helemaal niet. In de lengte prima alleen kan ze 2x in de breedte in. Dus zou vooral niet teveel kopen en zeker geen 62 of 68. Dochter nu 10 maanden en begint nu 74 netjes te passen. Had ook enthousiast gekocht maar aantal dingen gewoon niet aangehad of maar 2x omdat het er echt niet uitzag. Zou 50 inderdaad paar setjes doen. 56 paar setjes en dan bijbestellen. Hydrofielen en spuugdoekjes kun je niet genoeg hebben. Rompers ook nooit genoeg. Zeker als je bv gaat geven met de spuitluiers. Succes!