Mijn zoon is nu 5,5 week oud en hij lacht nog niet. Gister was ik bij het cb en de arts die vroeg ook of hij al had gelachen en toen ik nee zei keek hij me raar aan. Hij legde vervolgens uit wat ik kon doen om het te laten lachen. Ik moet me gezicht vlak bij zijn gezicht doen en dan gekke bekken naar hem trekken en lachen naar hem. Nou ik heb dit meerdere malen geprobeerd als ik aandacht van hem kreeg maar nou geen lach hoor. Me hele gezicht doet pijn van alle gekke bekken. Wanneer gaat hij nou eens lachen?? Ik heb ook helemaal niet het idee dat hij vrolijk is. Hij vindt het ook niks om op schoot te zitten. Ik krijg de indruk dat ik hem niet kan troosten en dan zit me dwars
Raar van je arts, want een kindje begint meestal 6 weken na de uitgerekende datum te lachen.. Ik weet natuurlijk niet of je kindje te vroeg of te laat geboren is, maar als ze nu 5,5 weken (na de uitgerekende datum) oud is, is het helemaal niet zo vreemd als ze nog niet lacht hoor!
Hier ook pas met 8-9 weken hoor! Maak je niet druk, komt vanzelf. Moet wel zeggen, ik vind het heeeeerlijk!! Zelf s'nachts!!
Doorsnee is het 6 weken na de uitgerekende datum. Ben je toevallig te vroeg bevallen? Wel gek dat die arts daar nu al op hamert. Hier is het CB heel relaxed en vragen dat soort dingen meestal pas een afspraak later.. hier was hij bij 4,5 week en 1,5 week te laat gebeuren. Dus precies die 6 weken..
Haha, sorry maar ik moest erg lachen om je beschrijving.... ik zie je als zitten op de bank en maar gekke gezichten trekken naar je kindje, die er vervolgens elemaal niet aan vindt Mij is inderdaad ook gezegd dat het lachen rondom de 6 weken zou moeten beginnen, dus ik zou me er absoluut geen zorgen om maken! Het is een gemiddelde en het ene kindje is nou eenmaal wat sneller als het andere. Onze dochter is er vroeg bij en begon er met 2,5 week al mee. Eerst dachten we nog dat het "stuipen" of zo waren, maar soms komt er geen eind aan en zit ze echt met steeds met een big smile bij ons op schoot.
Naja, dat zit hij nog niet helemaal op 6 weken na de uitgerekende datum.. 't gaat vast niet lang meer duren
Beetje vreemde arts! Kindjes gaan over het algemeen vanaf 6 weken lachen, maar de meesten zijn nog wat later. Sterre lachte pas met 9 weken, en is sindsdien niet meer te stoppen haha Geen zorgen maken hoor!
hier eigelijk meteen al mevrouw is met 40 weken en 5 dagen geboren. en heb van de week haar lach stuipjes kunne filmen zo lief! sinds dien lacht ze eigelijk heel veel en vooral als ze mama haar tepel ruikt haha hier het filmpje hoop dat die van jou ook snel gaat lachen wand ik vind het zooooo lieff! http://www.youtube.com/watch?v=txejEKYxBkM
Lenthe al met 5,5 week! Nu lacht ze de hele dag door! Zo leuk! Het eerste wat ik zie als ik haar uit bed haal is een grote glimlach!
Inderdaad raar van die arts. Hoe bedoel je ze maken je voor niets onzeker! Hier ook pas na de 6 weken.
Hier pas met bijna 8 weken (maar wel 2 weken te vroeg geboren, dus klopt wel ongeveer met 6 weken na uitgerekende datum). En weken lang was hij er erg zuinig mee! Nu hoef je maar langs te lopen en hij begint al te gieren... geen zorgen maken dus! En stom van die CB arts om jou OM NIKS zo bezorgd te maken!
Sorry, maar ik denk dat je je die rare blik ingebeeld hebt. Ik kan ook zenuwachtig worden als ze na zo'n antwoord een stilte laten vallen, maar daar bedoelen ze meestal helemaal niets mee hoor. Maar goed, komt vast heel snel