Ideeën achterwand van je keuken?

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 17 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Goeie optie. Zo kun je ook nog eens veranderen..
     
  2. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    #22 Lief of Stoer, 17 nov 2019
    Laatst bewerkt: 17 nov 2019
    Wij stonden tot voor kort voor hetzelfde dillema. Hier een vrij saaie keuken (wit) met ook een betonlook blad. Wij hebben voor Portugese tegels gekozen. Het grijze van het blad zit er in, het lichte olijfgroen van onze eetstoelen en het bruin van onze meubels en straks ook vloer. Heel druk, maar de rest van de keuken is dus heel rustig. We doen er ook alleen de achterwand mee tot 60 cm hoog. Ze zijn besteld, maar nog niet binnen. Pas als de stucadoor in januari is geweest, gaan ze er op.
    We wilden eens wat anders. In onze vorige keuken (vorige huis) hadden we gekozen voor de afneembare verf. Maar als je vet iets te lang laat zitten, zie je dat tóch terug. Wij kiezen er daarom ook niet meer voor. Tegels zijn een stuk makkelijker schoon te maken. Kleine grijze voeg, daar zie je weinig op.

    Edit: deze....
     
    Madeliefke en Luna86 vinden dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Wij hadden afneembare verf, en dat was super! We waren het na een paar jaar zat toen hebben we zelliges geplaatst. Zelf gedaan. Was leuk om te doen en ziet er gezellig uit. We hebben een rand gedaan van 5 tegeltjes hoog. En daarboven alles lekker fris wit. Mocht je een foto willen dan kan ik die in een pb sturen
     
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Precies dit ^^ hebben de werkblad door lopen en daar boven dus vet vlekken ondanks het keukenverf was. Zo lelijk vies en pekkig. Nu gaan we dus iets op maat laten maken voor achter het fornuis.
     
  5. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Graag!
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Glas is roch niet zo duur? Wij hebben dat gedaan. Praktisch en mooi. We hebben het gewoon via de glashandel gedaan.
     
  7. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Leuk! Wij hebben ook zoiets, maar dan zwart-wit. Keuken heeft een zwart blad, witte fronten. De bovenkast heeft antraciete fronten. En dus een behoorlijk drukke tegel tussen blad en bovenkasten, zijn er nog zo blij mee!
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  8. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ik ging er inderdaad gewoon van uit dat dat duur was. Misschien maar eens verder informeren.
     
  9. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ja dit! Die hebben wij ook in onze keuken die we vorig jaar geplaatst hebben. Nog elke dag blij mee :)
    Stuur gerust pb voor foto
     
  10. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    838
    520
    93
    Wij kiezen voor handgemaakte tegels, mat. In een pallet van 9 tegels in de kleuren van pastel groen tot licht grijs. En dat pallet herhalen we dan een aantal keer. Het is 2,5 meter in totaal.
     
  11. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.114
    202
    63
    Wij hebben nu een achterwand van glastegeltjes en een rvs plaat onder de afzuigkap. In de nieuwe keuken word het aanrechtblad ongeveer 10 cm omhoog getrokken en bij het kook gedeelte ongeveer 25 cm, de rest spack.
     
  12. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij hebben over de hele muur het werkblad laten doorlopen tot de bovenkastjes
     
  13. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Hier ook alleen verf. Histor clean.
    Ik was erg sceptisch maar alles gaat er perfect af.
    Ik doe altijd wel direct na het koken een doekje erover. En een enkele keer de dag er na. Maar geen vetvlekken of tomatenvlekken.
    Ik vind tegels en achterwanden niet mooi en we hadden er ook geen budget voor.
     
  14. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Wij hebben een hele gave achterwand laten maken bij www.pimpyourkitchen.nl
    Werkelijk alles is mogelijk.
    Het is geen goedkope oplossing, maar werkt zo fijn, als er hier ooit een nieuwe keuken komt, dan ook weer een achterwand van pimp your kitchen.
     
  15. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Hier heel strak laten stucen en daarna zink blauwe mat verf erop wat schoon te maken is.


    Zooooooooo blij mee na maanden tegels zoeken. Kwam er niet uit zei manlief deo dit. Vind je tegel kan die erover.

    Nou echt ik hoef geen tegel haha
     
  16. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Hier hetzelfde. Na de verbouwing moest er echt iets met de achterwand. Maar wat?? Ik kon geen tegels vinden. Dus ik heb de wand getext in een leuke kleur. Vind ik tegels, kunnen die er altijd overheen. Ben ik deze kleur beu, tex ik de achterwand in een ander kleurtje:D
     
  17. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Nou inderdaad en is t over 2 jaar lelijk verf ik erover heen. Baalde in oude huis altijd van de vieze voegen enzo. Of gaatjes in tegels omdat er iets gehangen had. Nu geen last van lekker strak en bijeen gaatje ook zo weer opnieuw strak
     
  18. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Was bij ons niet duurder dan alles betegelen! Wij hebben een glasplaat gedaan in dezelfde kleur als de wand, dus valt niet op. Maar dit kan in elke gewenste kleur, al betaal je voor een niet standaard RAL-kleur wat meer.
    En vaak ben je goedkoper uit als je dit NIET bij de keukenboer regelt, dan betaal je de hoofdprijs. Zolang je maar zoekt naar hittebestendig glas. De glasplaten worden eenvoudigweg gekit tegen de achterwand en afgekit langs de onder- en zijkant. Dit hebben wij zelf gedaan. Je moet dan wel de bovenkant niet dichtkitten, anders kan de warmte (en evt vocht) nergens meer heen en heb je kans op knappen.
     

Deel Deze Pagina