Tweede hond.. bulldog of iets anders

Discussie in 'De lounge' gestart door Veera, 15 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veera

Veera Niet meer actief

Wij hebben een fr bulldogje van 2 jaar en willen er over een tijdje graag een puppy bij.
    Het liefste hetzelfde ras want ze zijn ZO lief voor kinderen en aanhankelijk! maar ivm de prijs twijfel ik.. Nog meer mensen met dit ras die toevallig een iets goedkopere optie weten?
    Nu denken we ook aan een boomer, over t algemeen een gezonder "ras" klein en licht, niet te duur, makkelijk te krijgen zonder fokker. Maar vind t eigenlijk geen gezicht naast een bulldog ;) het is zo'n tuttig hondje
    Een stafford heb ik een zwak voor maar wel weer stuk groter en sterker, meer ruimte nodig, meer eten.. Wellicht niet zo'n goed idee..
    En hoe weet ik of het wel een goede combi wordt?:):)

Wat zouden jullie doen :D of misschien forumleden die ook meerdere honden hebben en hoe hebben jullie de tweede uitgekozen?
    We hebben een vrij klein huis, wel een vrij grote voor- en achter tuin. Verder hebben we ook nog 1 kat

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Boomers zijn super lieve hondjes. Wij hebben zelf geen honden maar mijn schoonouders hebben een boomer. Eerst was hij helemaal gek van mij maar sinds mijn dochter is gebeuren ziet hij mij niet meer :p Hij is zo gek op mijn dochter op elke kinderen overigs. Niet echt verstand van maar qua gezondheid zit dat ras wel goed.Qua ruimte en beweging is hij snel tevreden. Zal wel loslopen met de combinatie met je andere hond :)

3. Veera

Veera Niet meer actief

Jaa de rest van mn familie heeft allemaal boomers haha. En mijn Sm gaat misschien weer een nestje proberen te krijgen, dan mogen wij er ook eentje.
    Maar qua uiterlijk... Hmm ;)

4. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Waarom zonder fokker? Elk ras heeft een ziekte of aandoening die of alleen bij dat ras voorkomt of juist meer dan bij andere rassen en goede fokkers testen de ouder dieren hierop en sluiten een hond uit voor de fok als deze fysiek of mentaal wat mankeert...mensen die zomaar fokken (voor de leuk, voor het geld of omdat ze zo graag een pup van hun eigen hond willen) doen dit vrijwel nooit. Je weet dan dus niet of de (voor)ouders iets mankeren wat in jouw hond terug kan komen.

5. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Een Beagle? Zijn wel enorm eigenwijs maar opvoeden moet je toch met een pup. Of toch gewoon weer een Franse bulldog maar bijvoorbeeld een herplaatser van max een jaar ofzo? Of soms worden pups nog weleens teruggebracht naar de fokker, is dan iets ouder dan bijv 8 weken.
    Ik zou toch gewoon voor een FB of Beagle gaan.

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    We hebben nu ook een franse bulldog,zou nooit meer anders willen.
    Voordien hadden we een westie,en daarbij kwam later een engelse bulldog pup.
    In het begin even wennen,later waren ze een komisch duo samen...

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

nog een franse bulldog erbij kopen:)

8. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik wil geen spelbederver zijn maar ik zou wel goed nadenken over een tweede hondje. Je geeft aan dat grotere honden ook meer eten dus meer kost en dat een rashond duurder is. Mocht je tweede hondje medische problemen krijgen of speciaal voer kun je dit dan nog betalen..

Verder vond ik de tip van een herplaatser wel een goede.
    Ik denk dat het qua ruimte binnen niet zoveel uitmaakt als ze maar voldoende beweging krijgen.

Succes met je keuze!

9. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

2 kleine honden van zo'n 10 kg eten bij elkaar nog steeds veel minder dan 1 grote hond van 70 kg. Wb het medische ben ik met je eens, dat kan heel snel oplopen. Ik vind dierenartsen sowieso altijd een genie in rekenen:p ik ben nog nooit maar weinig kwijt geweest bij een DA. En dan heb ik buiten castraties of kies trekken/vijlen onder narcose, alleen de "gebruikelijke" vaccinaties laten doen.

10. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

We hebben ook een Franse bull, als er iets bij zou komen is het weer dezelfde.

11. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Een boomers is geen ras. Een boomers is altijd een kruizen en komt vaak uit de broodfok.
    Ik zie regelmatig boomers met een onder of bovenbeet en kunnen veelal niet normaal eten.

Maar bulletjes zijn doorgefietst en als je ze hoort ademhalen dan is dar niet schattig maar dat de neus misvormt is en de hond te weinig lucht krijgt.
    Helaas zijn er veel rassen doorgefokt .

Ik zou dan gaan voor een herplaatsen of een buitenlandse hond.

12. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Vorige x riep je nog in een topic dat ze zat te twijfelen om je hond en kat weg te doen niet zo lang geleden. En in een ander topic vond je het niet nodig om je hond ze troep op te ruimen op straat. Dus vind jij het verstandig om dan nog een hond te nemen. Dan ga je ze dadelijk allemaal laten herplaatsen?!

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Mopshond? Ook wel 600/700 euro maar zo leuk
    Zelf vind ik Boomers echt afschuwelijk,dan vind ik een boerenfox o.d leuker

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Even een quote van jezelf uit je eigen topic waar je nu in schrijft.

Waarom dan in vredesnaam een 2e hond?

15. Veera

Veera Niet meer actief

Nu nog niet direct hoor, ter orientatie :)

16. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier ook een Franse Bulldog, een herplaatser uit een asiel. Heerlijke hond.
    Onze vorige hond, ook een herplaatser uit het asiel, een Engelse Buldog.

Wij hebben bewust maar 1 bulletje, de medische kosten zijn niet mis.

Ik zou voor een herplaatser gaan.

Deel Deze Pagina