Is het voor kraamzorg nodig dat je je aanvullend verzekerd? Of zit kraamzorg bij het basispakket? Zijn er nog andere dingen die je moet doorgeven bij je verzekering??
Neem even contact op met je verzekering, die kunnen je alles uitgebreid vertellen. Soms kunnen ze namelijk ook nog tips geven. Bij mij was het bijvoorbeeld raadzaam om mijn pakket op te hogen, zo kreeg ik meer vergoed en alles tegen elkaar weg gestreept betaal ik minder.
Kraamzorg heeft een eigen bijdrage van ongeveer 4 a 5 euro per uur. Als je dit niet zelf wil betalen is het handig om een aanvullend pakket te nemen. Je belt je verzekering op tijd omdoor te geven dat me zwanger bent, voor eventueel kraampakket maar deze zitover het algemeen ook in een aanvullend pakket. Liefs,
Het loont erg de moeite nu even pakketten te vergelijken, evt ook van andere verzekeraars. Erg verschillend per verzekeraar wat er in welk aanvullend pakket zit en wat dat dan kost. Als je voor jezelf nagaat wat je denkt nodig te gaan hebben, kan je berekenen of het uit kan of niet. Als je volledige kraamzorg afneemt komt de eigen bijdrage hiervan op 200 euro ongeveer. Met aanvullend pakket kun je dat deels of helemaal vergoed krijgen. Verder is er eigen bijdrage ziekenhuis als je poliklinisch wilt bevallen, kraampakket, evt vergoeding voor lactatiekundige, fysio. Als je maar weinig uren kraamzorg wilt nemen en thuis/medisch bevalt en andere dingen niet verwacht te gebruiken kan het goedkoper zijn alleen basis te blijven. Ik ben overgestapt van verzekering omdat de aanvullende pakketten van mijn verzekering niks extra hadden rondom bevalling. Had ook alleen basis. Nu goeie aanvullende verzekering gevonden voor mooie prijs. Nu al blij mee, vanochtend doorgestuurd naar fysio
Ook ik ben overgestapt naar een ander pakket, waardoor ik nu 10 euro meer per maand kwijt ben, maar wel de eigen bijdrage van de kraamzorg (4,60 per uur, dus zo'n 180)en de eigen bijdrage bij een ziekenhuisbevalling (z'on 230) en een kraampakket vergoed krijg. Betaal dus nu 120 euro meer in 2015, maar krijg dus wel bijna 400 euro meer vergoed!
kraamzorg moet je idd per uur bijbetalen. is per verzekering verschillend. ik ben nu (ivm kinderwens) naar 'energiek' gegaan. heb nu kraamzorg en poliklinische bevalling volledig vergoed en ook tandarts extra en betaal 115.70 per maand
Ik heb m ook naar aanvullend over gezet. Heb liever de zekerheid dat het gewoon allemaal vergoed wordt. Mijn moeder kwam bijvoorbeeld ook met het argument: misschien heeft het kindje wel fysiotherapie nodig als het er is, aanvullend ben je dan ook een stuk beter verzekerd. Aangezien het kindje hetzelfde krijgt als dat wat jij of je partner heeft. Hier heb ik dus de aanvullende en partner niet, partner betaald wel de helft mee van het 'extra' gedeelte van de aanvullende verzekering tov het pakket wat ik anders zou kiezen.
Ik ben vanaf 1 Januari ook aanvullend verzekerd zodat ik geen eigen bijdrage aan de kraamzorg hoef te betalen, en ook geen eigen risico voor de ziekenhuisbevalling. Tevens is ons kindje tot zijn 18de goed verzekerd voor allerlei onvoorziene kosten dan en dat is toch wel een prettig gevoel, tja, wel 23 Euro per maand meer maar wel minder stress als er iets gebeurd Zeker omdat ik geboren ben met een rugafwijking (dubbele scoliose) en vanaf mijn jonge jaren al fysiotherapie nodig had, dat zit bij ons in de familie dus misschien heeft mijn zoontje dat ook wel nodig, kan je je beter al op voorbereiden.
weet iemand wat prenatale screening en counseling inhoudt? Ik dacht dat dat de informatie en adviezen zijn die verloskundigen meegeven bij/als onderdeel van controles en echo's maar volgens CZ worden dan bij mijn praktijk alle termijnecho's en controles vergoedt maar niet de screening/counseling
Ik ben in april uitgerekend, daarom ook over gestapt op een andere zorgverzekering die beter aansluit kwa kraamzorg. nu ben ik per maand nog geen 10 euro meer kwijt, dus 120 in t hele jaar. gezien vorig jaar de kraamzorg bij ons 4e kindje op een hoog urenaantal uitkwam. moest ik achteraf nog 270 euro eigen bijdrage betalen. Nu in dit pakket zit het vergoed, en ook het kraampakket. zelfs al krijg je het gewone aantal uren (49 bij bv) dan ben je goedkoper uit als je je erop aanvullend verzeker. Ik zou zeggen, even goed uitzoeken wie je de beste zorg kan geven ( wij zijn nu overgestapt naar Salland zorg direct) en via independer kwam er ook nog eens een korting bij. manlief heeft ander pakket, aanvullend verzekerd een tantartsverzekering extra en voor buitenland. betaalt nu 103,33 voor mezelf betaal ik straks 105,71. aanvullend plus,(zo is de kraamzorg super goed verzekerd) en ook tand extra.
Ik denk dat dat gaat om combinatietest. Gewone verloskundige zorg valt onder basisverzekering en gaat niet van eigen risico af, dus dat zijn de gewone consulten en echo's. Behalve volgens mij bloedonderzoek. Maar als je extra onderzoeken wilt om uit te sluiten dat je kindje bv down heeft moet je sommige kosten daarvan zelf betalen, ws vergoedt die aanvullende verzekering dat dan.